com2000
Gepost: 29 juli 2005 01:41 PM

Sinds gisteren geen ruitenwissers meer. Ruitenwisser en sproeier voor reageren niet meer op het commando, achter werkt naar behoren, met de kleine kanttekening dat ze ten allen tijde bij het achteruit rijden aangaan, dus die functie zit ook ergens ‘geblokkeerd’. Net even bij de dealer geweest en die schudde zo even uit zijn mouw dat het wel zou zijn wat ik al vreesde, de com2000, ofwel de bedieningsunit aan het stuur. Dat zou dan nog maar de derde keer zijn op 80000 km… De eerste twee keren waren het de richtingaanwijzers, nu dus ws de ruitenwissers. Ware allemaal niet zo erg als mijn garantie ondertussen niet verlopen was en dat kloteding niet in de catalogus stond voor 352 euro ex.  Crying or Very sad

Profiel  
 
Gepost: 29 juli 2005 01:42 PM
  [ # 1 ]

Om nog een klein beetje hoop te houden heb ik dan nu de accu maar even ontkoppelt om de BSI te ontladen, in de hoop dat er ergens een fout zit die door resetten te verhelpen valt…

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2005 03:52 PM
  [ # 2 ]

Dat van die BSI dat werkte dus niet. Een andere garage opgezocht, hier bij de zuiderburen aan de andere kant van de straat en warempel, die waren een heel stuk bereidwilliger en blijkbaar beter geinformeerd dan de nederlandse collega’s. ‘Dat is een softwareprobleem, kunnen wel oplossen met een ugrade van de software, dat gaat nu niet lukken, maar ik zal even de noodoplossing toepassen, dan kun je weer verder’. Die noodoplossing bestond uit het loshalen van de stekkers op de com2000, het contact aan en uit, de BSI laten denken dat er iets mis is, waardoor die in noodloop gaat, vervolgens alles weer aansluiten en hop de BSI is gereset. Zou de nederlandse dealer toch ook moeten kunnen denk je dan. Vooral omdat die belgische monteur het gewoon volgens een fax van de importeur deed in verband met bekend probleem. Vandaar ook die update van de software me dunkt. De nieuwe com2000 zou trouwens geen problemen meer mogen geven, dus ik hoop dat ik daar nog eens recht op heb… Voor nu ben ik in elk geval geholpen, woensdag krijgt de auto zijn update en dan hup, de kampeerinrichting er in en naar het zuiden…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook