Even een snelle vraag weer. Weet iemand uit zijn hoofd of de caburateur is voorzien van een retourleiding… ivm bestellen van elektrische benzinepomp!
Bedankt alvast!
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, die heeft ie niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Nee, die heeft ie niet.
Dankje Waterman!
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Re: retourleiding op carburateur?
Bassiechevron schreef:Even een snelle vraag weer. Weet iemand uit zijn hoofd of de caburateur is voorzien van een retourleiding… ivm bestellen van elektrische benzinepomp!
Bedankt alvast!
weet iemand misschien ook de systeemdruk van de mechanische pomp?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heel weinig, max 0.5 bar denk ik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Re: retourleiding op carburateur?
Bassiechevron schreef:Bassiechevron schreef:Even een snelle vraag weer. Weet iemand uit zijn hoofd of de caburateur is voorzien van een retourleiding… ivm bestellen van elektrische benzinepomp!
Bedankt alvast!
weet iemand misschien ook de systeemdruk van de mechanische pomp?
volgens WPH 330g/cm2 dus 0,33 bar
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Bedankt allemaal. Iemand ervaring met zo’n pomp hier?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
We hebben een bedrijf gevonden wat een elektrische benzinepomp leverd voor de ID. Bedoeling is deze te gaan inbouwen en zal de ervaringen hier gaan beschijven…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!








Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mag ik vragen waarom je een elektrische pomp gaat plaatsen?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Omdat mijn ervaring na paar jaar is dat de mechanische pompjes na veel kilometers op LPG droog worden en dus hun werk niet meer doen (Membraam gaat scheuren ed)
Begrijp ook wel dat je af en toe op benzine moet rijden maar wil gewoon meer zekerheid dat wanneer de LPG weg zou vallen je met een gerust gevoel op benzine kan rijden…
Mijn schoonvader heeft nu zo’n pomp in zijn Fiat Spider (die hebben ook een mechanische pompje) zitten en die is er erg te vreden over.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik rijdt eigenlijk nooit op benzine. Echter ook nooit problemen met de benzine pomp gehad..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Bassiechevron schreef:Omdat mijn ervaring na paar jaar is dat de mechanische pompjes na veel kilometers op LPG droog worden en dus hun werk niet meer doen (Membraam gaat scheuren ed)
Begrijp ook wel dat je af en toe op benzine moet rijden maar wil gewoon meer zekerheid dat wanneer de LPG weg zou vallen je met een gerust gevoel op benzine kan rijden…
Ik zou denken dat een elektrische pomp die een paar jaar stilstaat een grotere kans heeft het “opeens” niet meer te doen dan een simpele mechanische, dus ik zie het voordeel niet zo. Maar het is natuurlijk jouw auto, jouw gevoel en jouw geld…
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Misschien is het slim om een retourleiding te maken waarbij als je op LPG rijdt, de benzinepomp gewoon zijn werk blijft doen en je de benzine gewoon rondpompt. Je zou dan met 2 elektromagnetische afsluiters ervoor kunnen zorgen dat je op benzine kunt overschakelen als dat nodig is. Je pomp loopt dan gewoon mee, blijft nat, in conditie en blijft gewoon heel.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bassiechevron schreef:Omdat mijn ervaring na paar jaar is dat de mechanische pompjes na veel kilometers op LPG droog worden en dus hun werk niet meer doen (Membraam gaat scheuren ed)
Ook bij rijden op LPG blijft de benzinepomp nat, de pomp blijft keurig druk opbouwen en benzine opvoeren tot de afsluiter. Als de pomp veroudert, en dat doen ze natuurlijk allemaal, wordt het membraam minder soepel en moet dan tóch vervangen worden…














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een gedoe zeg… ik heb met al m’n DS’sen en ID’s nooit enig probleem met welke benzinepomp dan ook gehad, en reed écht vrijwel nooit op benzine
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij beide ID’s (ook mijn vorige auto) heb ik altijd problemen gehad met het mechanische pompje dus wil ik dit eens uitproberen en voor de prijs hoef je het niet laten.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!