1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Electrische benzinepomp voor ID
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 25 juni 2009 02:43 PM

Even een snelle vraag weer. Weet iemand uit zijn hoofd of de caburateur is voorzien van een retourleiding… ivm bestellen van elektrische benzinepomp!

Bedankt alvast!

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juni 2009 02:48 PM
  [ # 1 ]

Nee, die heeft ie niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 25 juni 2009 02:57 PM
  [ # 2 ]
waterman771 schreef:

Nee, die heeft ie niet.

Dankje Waterman!

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 26 juni 2009 01:13 PM
  [ # 3 ]

Re: retourleiding op carburateur?

Bassiechevron schreef:

Even een snelle vraag weer. Weet iemand uit zijn hoofd of de caburateur is voorzien van een retourleiding… ivm bestellen van elektrische benzinepomp!

Bedankt alvast!

weet iemand misschien ook de systeemdruk van de mechanische pomp?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juni 2009 01:16 PM
  [ # 4 ]

Heel weinig, max 0.5 bar denk ik.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 juni 2009 01:20 PM
  [ # 5 ]

Re: retourleiding op carburateur?

Bassiechevron schreef:
Bassiechevron schreef:

Even een snelle vraag weer. Weet iemand uit zijn hoofd of de caburateur is voorzien van een retourleiding… ivm bestellen van elektrische benzinepomp!

Bedankt alvast!

weet iemand misschien ook de systeemdruk van de mechanische pomp?

volgens WPH 330g/cm2 dus 0,33 bar

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 27 juni 2009 06:09 AM
  [ # 6 ]

Bedankt allemaal. Iemand ervaring met zo’n pomp hier?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 15 juli 2009 05:15 PM
  [ # 7 ]

We hebben een bedrijf gevonden wat een elektrische benzinepomp leverd voor de ID. Bedoeling is deze te gaan inbouwen en zal de ervaringen hier gaan beschijven…

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 15 juli 2009 05:35 PM
  [ # 8 ]

Mag ik vragen waarom je een elektrische pomp gaat plaatsen?

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 15 juli 2009 07:00 PM
  [ # 9 ]

Omdat mijn ervaring na paar jaar is dat de mechanische pompjes na veel kilometers op LPG droog worden en dus hun werk niet meer doen (Membraam gaat scheuren ed)

Begrijp ook wel dat je af en toe op benzine moet rijden maar wil gewoon meer zekerheid dat wanneer de LPG weg zou vallen je met een gerust gevoel op benzine kan rijden…

Mijn schoonvader heeft nu zo’n pomp in zijn Fiat Spider (die hebben ook een mechanische pompje) zitten en die is er erg te vreden over.

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juli 2009 07:23 PM
  [ # 10 ]

Ik rijdt eigenlijk nooit op benzine. Echter ook nooit problemen met de benzine pomp gehad..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 16 juli 2009 02:00 AM
  [ # 11 ]
Bassiechevron schreef:

Omdat mijn ervaring na paar jaar is dat de mechanische pompjes na veel kilometers op LPG droog worden en dus hun werk niet meer doen (Membraam gaat scheuren ed)

Begrijp ook wel dat je af en toe op benzine moet rijden maar wil gewoon meer zekerheid dat wanneer de LPG weg zou vallen je met een gerust gevoel op benzine kan rijden…

Ik zou denken dat een elektrische pomp die een paar jaar stilstaat een grotere kans heeft het “opeens” niet meer te doen dan een simpele mechanische, dus ik zie het voordeel niet zo. Maar het is natuurlijk jouw auto, jouw gevoel en jouw geld…

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 16 juli 2009 10:54 AM
  [ # 12 ]

Misschien is het slim om een retourleiding te maken waarbij als je op LPG rijdt, de benzinepomp gewoon zijn werk blijft doen en je de benzine gewoon rondpompt. Je zou dan met 2 elektromagnetische afsluiters ervoor kunnen zorgen dat je op benzine kunt overschakelen als dat nodig is. Je pomp loopt dan gewoon mee, blijft nat, in conditie en blijft gewoon heel.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 juli 2009 11:17 AM
  [ # 13 ]
Bassiechevron schreef:

Omdat mijn ervaring na paar jaar is dat de mechanische pompjes na veel kilometers op LPG droog worden en dus hun werk niet meer doen (Membraam gaat scheuren ed)

Ook bij rijden op LPG blijft de benzinepomp nat, de pomp blijft keurig druk opbouwen en benzine opvoeren tot de afsluiter. Als de pomp veroudert, en dat doen ze natuurlijk allemaal, wordt het membraam minder soepel en moet dan tóch vervangen worden…

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juli 2009 11:19 AM
  [ # 14 ]

Wat een gedoe zeg… ik heb met al m’n DS’sen en ID’s nooit enig probleem met welke benzinepomp dan ook gehad, en reed écht vrijwel nooit op benzine Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 16 juli 2009 01:15 PM
  [ # 15 ]

Bij beide ID’s (ook mijn vorige auto) heb ik altijd problemen gehad met het mechanische pompje dus wil ik dit eens uitproberen en voor de prijs hoef je het niet laten.

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook