reserve, voor een andere diesel, ik weet het nog niet zeker….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vandaag bij het gouden konijn de overige stoelen en matten verwijderd. Conclusie: die bak is nog prima, nauwelijks tot geen roest. (wel wat deuken)
misschien morgen eens de stoute schoenen aantrekken en wat voorschermen gaan demonteren…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
ik lees net in het BX stukje over een GTI dash plaatsen. Nu is het wel leuk om bij de TD2 ook de olie temp en -druk etc te weten. Maar eens kijken of al die extra sensoren die op een GTiT blok zitten, ook op een TD2 blok te steken zijn…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Voorschermen zijn gedemonteerd van het gouden konijn. Dan kom je toch wat rottigheid tegen. In de dwars traverse die boven het wiel loopt rechts, een liggend plaatje heeft gaten waardoor er nu een open verbinding naar het interieur is via de A-stijl. Bij de GTD prestige break was dit ook, en nog veel meer. Nu zal dit waarschijnlijk te reparen zijn zonder te hoeven zagen in de dwarstraverse. Verder zal de accubak flink aangepakt moeten worden…...
De schermen kwamen makkelijk eraf, gebruik makend van een puntlasfrees op de boortol.
Dus: klein laswerk even doen, dan schermen uitbutsen en lakken en dan met boutjes terugmonteren.
Overigens wordt de groene ‘80 pallas diesel van broer voorbereid om een TD2 blok met 158 krukaspk’s te gaan herbergen…...
Oa zijn van dat blok nu de oliekeeringen krukas en nokkenas bakzijde vervangen. Alsmede de keerring van de dieselpomp (wegens groot lek!) evenals koppelingset en distributieset. Nieuwe gloeipluggen zitten erin.
CX GTi Turbo 2 - All Black


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Foto’s!
De verhalen zijn helemaal niet leuk zonder foto’s.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat kan jij zeuren zeg, om foto’s.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De ervaring leert dat het waarschijnlijk sneller is om zelf foto’s te gaan maken dan Evan om foto’s te vragen


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat vind ik dan weer veel te veel gedoe. Zeuren is minder intensief.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het levert alleen zo akelig weinig op.
Ik vind dat iedereen zijn/haar fantasie maar moet gebruiken.
Daarbij ga ik niet de helft van de tijd die ik beschikbaar heb om te sleutelen, foto’s maken. Wordt het toestel ook nog zo vies van…..
Foto’s komen maken mag wel natuurlijk….
CX GTi Turbo 2 - All Black
De groene banaan heeft vandaag zijn TD2 blok morgen ontvangen.
enkele modificaties staan nog op het lijstje:
-radiator ophanging modificeren, de oude radiator was niet meer zo fris en die van de TD2 schijnt een beter koelend vermogen te hebben.
-koelvinophanging modificeren: in de originele situatie zaten de vinnen op de radiator. De TD2 heeft een losse unit, wordt nog intressant.
-kinnebak verbouwen, er moet een tussenkoeler in het vooronder, dus ook rubber stootblokken aanpassen.
-turbodrukmeter inbouwen, liefst op een onopvallende plaats, het is zo’n lelijk “smoke” ding.
-tzt. oliedrukmeter en olietempmeter inbouwen alsmede een watertempmeter. Een toerenteller…. er kan vast een combo gemaakt worden met CX gti serie 1 dash/klokkenset….
De aandrijfassen zijn vandaag voorzien van nieuwe hoezen, een nieuw steunlager en nieuwe o-ringen. De linker stuurhuishoes zit weer op zijn plek. De originele uitlaatophaning van de pallasdiesel blijft zo mogelijk in gebruik. Er zit een geveerde schommelconstructie en dat vinden we wel mooi. De originele kilometertelleraandrijver/splitser met aluminium behouding zit dus nu in de TD2 bak. Dit past ook zonder problemen.
Toch leuk zo’n “wolf in schaapskleren”. TD2 blok in serie 1 smalspoor pallas dieseltje. Met 1 of 2 dagen moet ie wel rijdbaar zijn.
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:
-koelvinophanging modificeren: in de originele situatie zaten de vinnen op de radiator. De TD2 heeft een losse unit, wordt nog intressant.
Volgens mij zitten de montagegaten gewoon in dat dwarsstuk, dus zo interessant zal het niet worden om die dingen te monteren.
Foto’s zijn een stuk interessanter.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:Foto’s zijn een stuk interessanter.
garagestmarien schreef:Evan schreef:
-koelvinophanging modificeren: in de originele situatie zaten de vinnen op de radiator. De TD2 heeft een losse unit, wordt nog intressant.
Volgens mij zitten de montagegaten gewoon in dat dwarsstuk, dus zo interessant zal het niet worden om die dingen te monteren.
Foto’s zijn een stuk interessanter.
die montagegaten zitten er vanaf de breaadspoor wel maar bij deze smalspoor niet in. De uitbultingen naar boven dus ook niet.
Foto’s wat zijn dat?
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:
die montagegaten zitten er vanaf de breaadspoor wel maar bij deze smalspoor niet in. De uitbultingen naar boven dus ook niet.
O ja, natuurlijk. Dus je komt begin augustus hier even dat stuk uit die blauwe zagen….