3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
19 tzi automaat.  p4 schade 1.9 gekocht
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 mei 2009 10:16 PM
  [ # 31 ]
Gais schreef:

(voor weinig Wink

Hierin herkennen we natuurlijk direct de echte BX rijder Mr. Green

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6210
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 21 mei 2009 10:25 PM
  [ # 32 ]
PrutsyLJ schreef:
Gais schreef:

(voor weinig Wink

Hierin herkennen we natuurlijk direct de echte BX rijder Mr. Green

Die merkt dat “voor weinig” ook steeds moeilijker wordt Mr. Green

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 22 mei 2009 12:41 AM
  [ # 33 ]

Vandaag begonnen met het demonteren van het rotte TU blok uit de deauville. Na veel pijn en moeite het ding nog even aan gang gekregen om het systeem op druk te krijgen, zodat ik aan de slag kon met de krik.

Na wat uurtjes sleutelen (alleen) zag het er zo uit;

Deze had ik nodig, en toen hij eraf lag dacht ik de rest is niet veel extra werk meer.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 22 mei 2009 12:55 AM
  [ # 34 ]

Goed bezig very good

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 14 juli 2009 12:06 PM
  [ # 35 ]

Deze week vrij dus ik ga waarschijnlijk de automaat demonteren.

Dit word voor mij de eerste keer dat ik een automaat demonteer dus hierbij een vraag;
-Kan de motor blijven liggen of moet deze er mee uit Confused:

Verder staan de donor bxen nog steeds op de plaats waar ik ze heb gevonden. Eigenaar heeft momenteel weinig tijd om ze daar weg te trekken dus komen ze voorlopig nog niet.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 juli 2009 02:06 PM
  [ # 36 ]

Ja, je kan de automaat demonteren terwijl de motor op z’n twee punten blijft hangen. Tis niet makkelijk, een transmissiekrik en een brug zijn echt aageraden. Ik had wel een brug tot m’n beschikking en geen transmissiekrik, dus ik heb de automaat op een oude tafel gelegd en de auto er overheen laten zakken voor de montage. Demontage heb ik gedaan zonder tafel.
Zo’n automaat is veel zwaarder dan een handbak dus laat je niet verrassen! Als ie wil vallen op de zijkant laat ‘m lekker gaan, zolang het de tegenovergestelde kant van de koppelomvormer is. Die moet je echt absoluut op de as laten zitten en zorgen dat er niks uitstroomt (na aftappen van de ATF blijft er nog 2/3 in de bak zitten).

Vergeet de afdekplaat van het vliegwiel niet, je moet de motor ronddraaien en alledrie de boutjes verwijderen die dan langskomen. Die drie boutjes zijn van een speciale soort, dus wees er zuinig op.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 25 juli 2009 01:04 PM
  [ # 37 ]

Update

De automaat gaat wel lukken denk ik (zit er nog steeds onder Surprisedops: )

Die routiere waar ik de motor van zou gebruiken is inmiddels verkocht, voor de apk bleek er niks aan te mankeren! Dus vind ik leuk dat deze bx is gered.

De gti is ook van de plek af, en word momenteel even gebruikt, komt straks naar hier. Gaat dan waarschijnlijk uit elkaar.

Samengevat, nog geen 1,9i monopoint motor

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 02 augustus 2009 08:09 PM
  [ # 38 ]

Gisteren de automaat gedemonteerd.
Dit ging een stuk makkelijker dan gedacht. Maar wat een gewicht, en dat in je eentje!

Automaat ligt dus gereed, geen 1,9i motor nog, wel een deauville carrosserie, waarvan inmiddels de tankafsluiting is afgebroken(roest) want ik zag ineens het klepje open staan, dus nieuwe tankhals, tank ervanonder en reinigen en leidingen wanwege de regen. Ik had dat idee al bij de laatste keer omdat er geen benzine meer kwam en de pomp vast zat Confused .

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 augustus 2009 10:01 PM
  [ # 39 ]

Ik vind het nog steeds een erg leuk project. Ik denk namelijk dat de 1.9 monopoint in combinatie met een automaat veel beter tot zijn recht komt dan met een handbak. Overigens had je de koppelomvormer beter in de bak kunnen laten zitten. Scheelt weer wat gekloot om hem er weer helemaal op te krijgen. Dat heeft nogal wat gescheld en getier opgeleverd bij bakwissel 2 van de GTi automaat van Willem.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 05 augustus 2009 01:59 AM
  [ # 40 ]

De koppelomvormer kwam los toen ik de bak vanonder de bx haalde, dus heb ik hem maar helemaal erafgehaald, lag toch al los.

Ik dacht dat dat niet zo’n ramp was om die terug te plaatsen, dus toch wel wat gedoe. Hopelijk gaat hij makkelijk erop.

Voorlopig ligt de bak bij de rest in de opslag. Eerst een motor.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 augustus 2009 02:01 PM
  [ # 41 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat is eigenlijk de rede dat een break altijd voorzien is van een multipoint GTi blok?
Puur om het gewichtsverschil te compenseren?

Als Citroën een rede had om geen automaat aan het 1900 monopoint blok te hangen lijkt me dit project niet verstandig? Wink

Ff reageren want eerder niet gezien:

Citroen was/is een beetje maf wat dat betreft. Ze hebben wel de 19 TRD geleverd als automaat, zo’n ding is behoorlijk traag. Echter, geen automaat op de TRD Turbo. Raar.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 augustus 2009 02:03 PM
  [ # 42 ]
michel-16v schreef:

De koppelomvormer kwam los toen ik de bak vanonder de bx haalde, dus heb ik hem maar helemaal erafgehaald, lag toch al los.

Ik dacht dat dat niet zo’n ramp was om die terug te plaatsen, dus toch wel wat gedoe. Hopelijk gaat hij makkelijk erop.

Voorlopig ligt de bak bij de rest in de opslag. Eerst een motor.

Volgens mij kun je nu wel het werkplaatshandboek BX-automaat gebruiken. Zal ‘m sturen via de mail, als jij me ff je email pb’t.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 augustus 2009 02:08 PM
  [ # 43 ]
McDean schreef:

en in een 1900 ook! staat nu een 19 TZI loop/sloop hier op forum te koop. Leuk voor onderdelen denk ik? heb je alles wat je nodig hebt Cool

- subframe
- SB
- blok
- kabelboom

Overigens zou ik liever een stuurhuis omwisselen dan een compleet subframe. Subframe heb ik al eens vervangen, een stuurhuis monteren/demonteren is veel minder werk. De dikke leiding en de debietregelaar + dikke leiding moeten ook mee!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6210
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 05 augustus 2009 02:35 PM
  [ # 44 ]

Ik heb nog een 159A in de aanbieding. Nou is dat een carburateurblok, maar dat is natuurlijk aan te passen met (multipoint)injectie.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 augustus 2009 04:10 PM
  [ # 45 ]
Hilko16TZI schreef:

Ik heb nog een 159A in de aanbieding. Nou is dat een carburateurblok, maar dat is natuurlijk aan te passen met (multipoint)injectie.

Wel vliegwiel en koppelingshuis vervangen en sensor plaatsen op koppelingshuis. Met een beetje mazzel past de koppelingshuis van een BE3 op een BE1.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook