Een auto die al drie jaar buiten staat moet toch aardig ver heen zijn?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Voor die 500 heeft Timmer vast nog wel wat wielen.
Daarbij kan je aan de hand van de roest die wel zichtbaar is de rest ook best enigszins inschatten.
Kijk naar roest rondom de achterruit. Kijk in de achterbak of de bekleding daar los zit en kijk daar naar het metaal.
In de hoeken bij de achterbank met de buitenkant, daar waar de rugleuning en de zitting samen komen, zitten daar gaten?
Accubak is waarschijnlijk rot, maar dat is normaal.
Dorpels.
De deuren die er nog in zitten, op de kopse kant kijken bij de scharnieren en de onderkant.
Vloermatten oplichten en kijken wat voor gaten je daar ziet, voornamelijk voor.
Dat soort dingen zijn te bekijken en als dat slecht en vol gaten zit, zal de onderkant ook niet tof zijn.
Als het allemaal wel meevalt, vraag gewoon om een volledige/complete auto, dus koplampen erbij, deuren, al dan niet in de juiste kleur, motorkap, achterklep. En dan is 500 niet overdreven.
Denk ik.
Thx. for the tips om op te letten. Zal morgen naar Groningen rijden om te checken. Lijkt mij idd. evt. faire deal: Euro 500,00 maar dan wel met ontbrekende grote onderdelen (linkerachterdeur, motorkap, kofferbak, wielen en rest. Al dan niet andere kleur, zal hem toch laten spuiten).












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vergeet dingen zoals de km stand en hoe die is weggezet niet te vragen
Sommige CXen worden weggezet door motordeffect en zijn qua roest nog redelijk.
Andere roesten weg en werken verder nog prima.
Belangrijkste punten zijn denk ik roest, dat kan je deels zelf zien via Wendela’s tips. En info over motor en automaatbak lijken me ook niet onbelangrijk.
Ik zou eerder een goede achterklep/motorkap eisen dan een koplamp die zijn veel makkelijker te vinden
Roestpunten zijn idd. belangrijk. Je hebt gelijk inzake achterklep, motorkap etc. Via marktplaats alvast wat mailtjes gestuurd inzake set koplampen, compleet interieur, buitenspiegels.
Motor en automaatbak ook idd belangrijk,staat op mijn lijstje. Ik zag wel redelijk kaal motor compartiment. Ik weet niet wat een andere motor kost icm evt met automatenbak.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
dovski schreef:Motor en automaatbak ook idd belangrijk,staat op mijn lijstje. Ik zag wel redelijk kaal motor compartiment. Ik weet niet wat een andere motor kost icm evt met automatenbak.
Je kunt beter een gave koets hebben met kapotte motor/bak dan anders om.
Sneller en makelijker te repareren.
500 icl. de grote missende delen lijkt me niet verkeerd als dat mogelijk is.
Wat het ws. gaat worden. Ik koop het wrak incl. kenteken. Het wrak zet ik in een schuur. De vrouw wilde altijd eens naar Frankrijk op vakantie, kan ik dat mooi combineren met zoektocht naar een franse cx die ik dan importeer. Of ik moet in NL een CX 2500 GTI, Gris Perle, stoffen interieur en automaat gevonden hebben. Er mag iets werk aan zitten, maar niet giga-veel. Ik wil er graag mee aan de gang, maar een complete restauratie terwijl ik twee linkerhanden heb lijkt me niet the way to go.
Ik moet wel rationeel blijven denken en ik denk dat de optie om een andere die qua basis nog goed is te kopen beter is.
Wie dus nog een ‘86-er, ‘87-er of verder te koop weet (model met kunststof bumpers), ik hou me warm aanbevolen.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het lijkt er haast op dat je je keuze hebt gemaakt, maar in hemelsnaam, ga eerst kijken of wat je daar wilt weghalen ook echt de moeite waard is.
Ben al twee keer geweest. Ik denk niet dat het de moeite waard is. Wil wel het kenteken en chassisnr. van de auto gaan gebruiken. Voor de rest zal ik er niets over zeggen want dat is niet toegestaan op het forum denk ik.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dovski schreef:Wil wel het kenteken en chassisnr. van de auto gaan gebruiken. Voor de rest zal ik er niets over zeggen want dat is niet toegestaan op het forum denk ik.
Dat klopt inderdaad
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dovski schreef:Ben al twee keer geweest. Ik denk niet dat het de moeite waard is.
Dat lijkt mij de enige juiste beslissing na het verhaal gelezen te hebben. Je hebt geen idee wat je je op de hals haalt met zo’n project. En dat terwijl je voor een 4000 euro een hele mooie gti kunt kopen.
l.wenting schreef:dovski schreef:Ben al twee keer geweest. Ik denk niet dat het de moeite waard is.
Dat lijkt mij de enige juiste beslissing na het verhaal gelezen te hebben. Je hebt geen idee wat je je op de hals haalt met zo’n project. En dat terwijl je voor een 4000 euro een hele mooie gti kunt kopen.
Waar is die mooie GTI te koop voor Euro 4.000,00?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Verkeerde kleur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste