Hallo, mijn vrouw kreeg gister de schrik van het STOP lamje + ((!)), daar wij geen boekjes bij de auto hebben weten we niet wat het betekent en durven we er niet meer mee te rijden
We rijden een Xsara 1.4I break uit 1999
Ik hoop dat iemand mij op deze top forumsite verder kan helpen
Groeten Dennis












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat niet van de remvloeistof?
Bij HP geveerde Citroën is dat vaak dat er iets met de LHM is, wat ook je remsysteem is.
STOP lampje nooit verder rijden, in elk geval niet tot je weet wat er exact aan de hand is.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij zijn het gewoon de remblokken die versleten zijn.










Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
O, er zit anders geen slijtage indicator op de remblokken van een Xsara, denk eerder dan je remvloeistof nivo te laag is (door lekkage oid)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl


Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-06-2008
- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Heb ik ook eens gehad bij mijn vorige auto, Xsara Coupe, toen bleek het aan de koelvloeistof te liggen of beter, het gebrek aan koelvloeistof want die was er allemaal uit door een lek. Gewoon even op je gemak alles nalopen. Succes.
Met vriendelijke groet,
Jan
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG
Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
Saxo 1.1i SX
Xsara Coupe VTR 1.6
Xsara Break 1.9D
Dan lijkt mij dat je kvs lampje ook gaat branden..



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
citroënmonteurtje schreef:O, er zit anders geen slijtage indicator op de remblokken van een Xsara, denk eerder dan je remvloeistof nivo te laag is
(door lekkage oid)
O nee? Goh. Zitten er van die zingende veren op dan?
Sorry, wat off topic, maar ik ben natuurlijk gewoon nieuwsgierig.










Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Nope zit niks op…
als ze versleten zijn hoor je het van zelf (ik controleer elke beurt de blokken en schijven, die vang ze eigelijk altijd op voor dat ze gaan gillen ).
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl










Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
net bericht gehad, van TS. Ik had het bij het rechte eind. Remvloeistof nivo was te laag.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zei ik in de 2de post in de topic al
Goed, nu is het dus achterhalen waarom het peil te laag is. Normaal gesproken gebeurt dit niet zomaar lijkt me…










Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Niet compleet
Maar goed, het kan door lekkage komen, maar ook door slijtage van de remblokken en de remvoering (is meer remvloeistof in het circuit, en minder in het voorraad potje). Lekkage bij de achterste wielremcilinder ( links of rechts), is het meest aannemelijk
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Overigens misschien ook wijs om eens na te gaan wanneer de remvloeistof voor het laatst is vervangen.
Normaal om de 2 jaar of 60.000 km geloof ik.










Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Ja, inderdaad. 2 Jaar of 60.000 Km, af hangkelijk wat het eerste wordt bereikt
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl