Schokken 1.9D en 1.9TD
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 augustus 2005 04:41 AM

[quote data=”” author=“mpostma” date=“1252147597”]Absoluut, het houdt niet over met zo’n motor. HEt is ook tamelijk definitief. FF de eindreductie veranderen is leuk middels een complete bakwissel maar als je spijt krijgt heb je een probleem. Dat dilemma had ik nu ook. Hij zal nog slomer worden in de 5 dan ie al is. Het is aan Sohail om te beoordelen of hij daarmee kan leven.

Hier zat ik zelf ook aan te denken, het is goed om de mening van 2 BX experts te horen Wink

Met de Airco aan hou je helemaal niet veel meer over, maar goed de luxe van HP-vering en Airco kunnen de pret niet drukken, dan maar rustig 120km/u toeren Razz. Ik twijvel of er echt problemen met de bak zijn, na je uitleg over LUK koppelingssetjes verdenk ik de koppeling als boosdoener van het gerammel bij het rollen. Ook merk ik af en toe een soort inhouden bij 50 a 60km/u, geef je gas bij dan is het weg, lijkt wel alsof de koppeling doorslipt af en toe.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 augustus 2005 07:56 PM
  [ # 1 ]
ZX1.4i schreef:

Ook merk ik af en toe een soort inhouden bij 50 a 60km/u, geef je gas bij dan is het weg, lijkt wel alsof de koppeling doorslipt af en toe.

Dat heb ik ook bij mijn TD…..ik vermoed dat dit het aanslaan van de compressor betreft….als ik de airco uitzet heb ik er geen last van.

Probeer maar eens.

Enne…..ik ben zeker een *BX-expert* maar je kunt me wel *Ervarings-deskundige* noemen. Wink
Expert is meer een titel die ik Marten wil geven. Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 augustus 2005 08:07 PM
  [ # 2 ]
Bram schreef:
ZX1.4i schreef:

Ook merk ik af en toe een soort inhouden bij 50 a 60km/u, geef je gas bij dan is het weg, lijkt wel alsof de koppeling doorslipt af en toe.

Dat heb ik ook bij mijn TD…..ik vermoed dat dit het aanslaan van de compressor betreft….als ik de airco uitzet heb ik er geen last van.

Probeer maar eens.

Je begrijpt precies wat ik bedoel Wink , met airco aan heb ik het inderdaad af en toe bij het wegrijden. Maar nu gebeurt het gewoon bij 50 a 60 km/u zonder dat de Airco aanstaat Confused  Confused:

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 augustus 2005 08:19 PM
  [ # 3 ]

Sorry Marten, dat deze 2 diesel-mod’s even offtopic gaan in jouw draadje Wink

Sohail…...heb jij ook last van het af en toe stationair *schokken* (dus even toeren vermindering en daarna weer normaal) als ie zowel warm als koud is ??
En hoe start hij na een dag stilstaan na 1x voorgloeien ?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 augustus 2005 04:53 AM
  [ # 4 ]

Effe gesplits Bram, dan kunnen we hier verder gaan zonder het BX topic over de BX van Marten Postma te “vervuilen”.

Stationair schokken doet de motor niet bij mij, loopt netjes na het starten, maakt de laatste tijd wel iets meer herrie/gebrom. Bij het rijden op de snelweg hoor ik klapperen/gebrom aan de rechterkant, net of er onbalans ergens is, ik voel verder niets in het stuur Confused  Confused

Ik moet nog altijd 2x voorgloeien als de auto langer dan 6 uurtjes heeft stilgestaan, voorheen moest ik ook eerst knijpen in het balletje. Maar dat hoeft niet meer sinds er een nieuwe opzit, wat de gloeibougies betreft, ik denk dat het niet de goede zijn die erin zitten. Er zitten bougies voor een 98er Xsara in, terwijl er toch een 98er Berlingo motor in ligt, toen ik die dingen kocht wist ik nog niet of het een Xsara of Berlingo motor was.

Ik heb mijn motor eens vergeleken met de 98er Xsara 1.9D van een collega, en deze motor ziet iets anders uit, luchtinlaat enzo is anders, lijkt meer op een 1.9D uit een ZX. Masterbase programma geeft ook andere artikelnr’s op voor een 98er Xsara en Berlingo, maar goed ik heb er €60 voor betaald en blijf dus voorlopig 2x voorgloeien Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 augustus 2005 01:59 PM
  [ # 5 ]
ZX1.4i schreef:

Effe gesplits Bram, dan kunnen we hier verder gaan zonder het BX topic over de BX van Marten Postma te “vervuilen”.

Stationair schokken doet de motor niet bij mij, loopt netjes na het starten, maakt de laatste tijd wel iets meer herrie/gebrom. Bij het rijden op de snelweg hoor ik klapperen/gebrom aan de rechterkant, net of er onbalans ergens is, ik voel verder niets in het stuur Confused  Confused

Ik moet nog altijd 2x voorgloeien als de auto langer dan 6 uurtjes heeft stilgestaan, voorheen moest ik ook eerst knijpen in het balletje. Maar dat hoeft niet meer sinds er een nieuwe opzit, wat de gloeibougies betreft, ik denk dat het niet de goede zijn die erin zitten. Er zitten bougies voor een 98er Xsara in, terwijl er toch een 98er Berlingo motor in ligt, toen ik die dingen kocht wist ik nog niet of het een Xsara of Berlingo motor was.

Ik heb mijn motor eens vergeleken met de 98er Xsara 1.9D van een collega, en deze motor ziet iets anders uit, luchtinlaat enzo is anders, lijkt meer op een 1.9D uit een ZX. Masterbase programma geeft ook andere artikelnr’s op voor een 98er Xsara en Berlingo, maar goed ik heb er €60 voor betaald en blijf dus voorlopig 2x voorgloeien Confused

Lastig om schokken precies te beoordelen. Dat soort dingen is beter te beoordelen in real life dan zo via het forum.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 augustus 2005 03:33 PM
  [ # 6 ]
mpostma schreef:

Lastig om schokken precies te beoordelen.

Dat soort dingen is beter te beoordelen in real life dan zo via het forum.

Inderdaad…...en dat schokken (toerental-wisselingen) is weer iets anders dan de brom die jij hoort, heeft denk ik weinig met elkaar te maken.

Je zou er eens mee naar een goede Citroendealer moeten gaan…...ik denk dat Johan Oldenhage (Nw-Vennep) er best even naar wil kijken (en luisteren) als je het hem vriendelijk vraagt. Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 augustus 2005 09:14 PM
  [ # 7 ]

Binnenkort gaat KrazyV8Wuppo mij helpen met wat dingentjes zoals ADAL’s, wellicht dat hij kan uitvissen wat het is.

Zou ook heel goed een rotte uitlaat kunnen zijn, zo rond de 80 a 90km/u bromt het nogal, daarboven is het weg.

Bram, heb je dan veel last van een toerentalwisseling? bij mij alleen als de aircopomp inschakelt, aangezien het CC schakelt dat ding ook weleens uit. Dat doet hij alleen als je de temp niet te laag instelt en de ventilator op auto zet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook