Inbouwen Pioneer speakers picasso 2004
joekie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 30 mei 2008 03:39 PM

Ik ben van plan om de standaard speakers van mijn Picasso 2004 te gaan vervangen door exemplaren met meer power.
Heb op internet een setje gevonden van Pioneer, welke speciaal voor de Citroen/Peugeot bedoeld zijn.

Type :TS-Q171C

Iemand ervaring met deze set ?

Nu vroeg ik mij af hoe eenvoudig het is om de speakers en tweeters te vervangen, is dit plug en play ?

Moet ik nog rekening houden qua vermogen e.d. met type radio (standaard RD3/01 radio) ?

Ik hoop dat iemand die dit reeds uitgevoerd heeft een soort van stap-voor-stap informatie kan geven.

Bij voorbaat dank !

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 30 mei 2008 03:58 PM
  [ # 1 ]

@ joekie:
Ik kan je helaas niet helpen met je vraag. Maar ik heb wel een tegenvraag: zou het plaatje niet pas echt compleet zijn als je nog een versterker er tussen zet? Meer output power klinkt (denk ik) beter met meer input power.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 30 mei 2008 06:00 PM
  [ # 2 ]

Als ik me niet vergis, zijn de roostertjes van de speakers in de deuren makkelijk te verwijderen (kliksysteem ? Ik heb die destijds eens verwijderd om er wat rubber tussen te steken : de roostertjes trilden namelijk mee, maar ik kan me de samenbouw niet echt meer herinneren).
Je kan dan eenvoudigweg de originele luidsprekers losschroeven en vervangen door de nieuwe. Kabeltjes schuiven ‘gewoon’ (soms wat moeilijk) van de oude luidspreker en weer makkelijk te bevestigen op de nieuwe.

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 30 mei 2008 07:01 PM
  [ # 3 ]
C4sohier schreef:

Kabeltjes schuiven ‘gewoon’ (soms wat moeilijk) van de oude luidspreker en weer makkelijk te bevestigen op de nieuwe.

De kabeltjes van de originele speakers passen niet op de vervangspeakers.
Neem dat van mij aan ( ik spreek uit ervaring ) Wink
In de betere autoassecoirehandel zijn wel reductiekabeltjes te krijgen die langs de éne kant op de originele stekkers passen en langs de andere kant op de vervangluidsprekers.
Je kan natuurlijk ook de originele stekker afknippen en gewone schuifcontactjes op de draad knijpen , maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.
Die reductiekabeltjes kosten immers de wereld niet.
Suc6

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 30 mei 2008 07:44 PM
  [ # 4 ]
BIG charlie schreef:
C4sohier schreef:

Kabeltjes schuiven ‘gewoon’ (soms wat moeilijk) van de oude luidspreker en weer makkelijk te bevestigen op de nieuwe.

De kabeltjes van de originele speakers passen niet op de vervangspeakers.
Neem dat van mij aan ( ik spreek uit ervaring ) Wink

Dan heb ik destijds blijkbaar geluk gehad (met ander wagentype) Wink

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 31 mei 2008 12:55 AM
  [ # 5 ]

Ik had destijds in mijn Picasso van 2004 de Pioneer TS-H1702 (nu de TS-H 1703). De tweeters had ik niet vervangen, alleen de speakers in de deuren. Deze zijn middels de “easy-connector” direkt op de bestaande stekkers aan te sluiten. Rooster is eenvoudig met een schroevendraaier te verwijderen. De TS-H 1703 heeft meer lage tonen dan de speakers die jij noemt (30Hz ipv 35Hz). Daarnaast had ik de achterspeakers vervangen door de TS-1776—-> hiervoor moet je plastic in de deur wegsnijden. In de kofferbak stond de kleine subwoofer TS-WX22A. Dit alles in combinatie met een Pioneer Minidisc speler met een vermogen van 4x45watt. Deze totale combinatie gaf een voortreffelijk geluid Exclamation

PS. de subwoofer (en de radio met minidisc) heb ik nog te koop. Als je belangstelling hebt stuur even een PB.

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juni 2008 08:34 PM
  [ # 6 ]

Deze speakers heb ik afgelopen jaar in mijn auto gemonteerd.

Der zit een beschrijving bij voor de verschillende Citroën modellen. Alleen weet ik niet of de Xsara picasso er ook in staat. (in een xsara coupe passen ze wel!)

In een programma boekje van pioneer staat achter in vermeld of deze type speakers ook in een Xsara picasso passen. ( Ik heb helaas geen boekje meer van Pioneer) Zo weet je zeker of ze passen!

Bij mij kon ik de speakers voor zo aan sluiten . Achter moest ik de stekkers aan passen.

Ik heb de montage met een fotomontage vastgelegd en op mijn site gezet. (Kun je zien ,dat het eigenlijk een simpel klusje is)


Succes,

Gert Cool  Cool  Cool

PS geluid is super!

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 15 januari 2009 09:52 PM
  [ # 7 ]

Weet er iemand zo uit z’n hoofd welke de maten zijn van de speakers voor & achter van een Xsara Picasso?

Voor 16 of 17 cm ?
Achter 13 cm ?

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
robbedoes50
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 25-01-2007

Gepost: 16 januari 2009 03:34 AM
  [ # 8 ]

kheb een van 2002 daar zitten voor 13 cm in en achter 16.5 cm

Profiel  
 
axcit
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 22-06-2009

Gepost: 29 juli 2009 02:30 AM
  [ # 9 ]

misschien late reactie
maar in mijn picasso uit 2000 ,
zitten voor 16 cm en achter 13 cm speakers.
heb ze namelijk pas ook vervangen voor pioneer speakers.
dit in verband met mijn parrot set die een zwaardere versterker heeft
dan de orginele radio.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook