Xenon koplampen afplakken voor Engeland?
KAarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-11-2006

Gepost: 29 juli 2009 01:13 PM

Ik ga binnenkort voor een vakantie naar Engeland. Hiervoor is het wettelijk verplicht om de koplampen zodanig te af te stickeren dat de tegenliggers bij het links rijden niet worden verblind.

Ik rij in een C4 picasso met meedraaiende xenon koplampen. Het meedraaien kan ik annuleren via het menu. Ik vraag me af of het daarnaast mogelijk is de xenon koplampen zodanig te (laten) verstellen dat zij voldoen aan de ‘Engeland norm’. Ik probeer stickeren te vermijden, als het al zin heeft. Bij xenon lampen in combinatie met kunstof kan de lijm van de stickers gaan inbranden.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 29 juli 2009 02:24 PM
  [ # 1 ]

Ik denk eigenlijk niet dat je echt gaat moeten afplakken.
In GB rijden er ook C4GP rond met xenon. Dus ik denk niet dat je problemen moet verwachten Wink

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43046
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 juli 2009 02:27 PM
  [ # 2 ]

Engelse GP’s hebben andere lenzen in de Xenon-lampen, juist om dat “andere kant op schijnen” te verkrijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 03 augustus 2009 01:32 PM
  [ # 3 ]

Ik kan me vergissen, maar de afstand tussen koplamp en lichtschijnsel op de weg, is bij mijn C4 Berline met Xenon, links en rechts gelijk. Dus waarom afplakken?

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 03 augustus 2009 01:45 PM
  [ # 4 ]

Gevonden op het Engelse forum:
Schijnbaar kun je sommige Xenons handmatig bijstellen in hoogte (f) en ook in horizontale richting (g).
JL

**edit: toegevoegd**
Verder vond ik daar precies de tegenovergestelde vraag: moet ik mijn lampen afplakken zodra ik in Europa ga rijden. Volgens de engelse C4 distributeur was dat niet nodig. Dus ga ik er vanuit dat het in jouw geval ook niet nodig zal zijn.

This was the reply I received: -


File /Case

Dear ............

Thank you for your e-mail dated 29 May 2008.

The latest information obtained from our Technical Department confirms that, there is no legal requirement for the fitment of headlight templates for the Citroën C4 model range. Vehicles with non-Xenon light fitments have an internal beam adjustment (please refer to owner’s manual), to ensure that lights can be lowered to avoid dazzling on-coming continental drivers. Vehicles with Xenon light fitments have automatic adjustment and the fitting of a template can damage the light unit.

I hope the above clarifies matters and I would like to thank you for taking the time to contact us.

Yours sincerely

CITROËN UK LIMITED


CUSTOMER CONTACT CENTRE

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 03 augustus 2009 01:50 PM
  [ # 5 ]

Mijn vader moest zijn V50 hiervoor in de garage in de “Engelse stand” laten zetten. Een mechanische instelling onder de motorkap, als ik met goed herinner.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43046
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 augustus 2009 01:53 PM
  [ # 6 ]

Dat kan heel goed kloppen. Mijn Alfa 166 had dat ook. Je moest met een schroevendraaier 2 lipjes weg klikken. Dan schoof er een plaatje in de lens omhoog om van a-symetrisch dimlicht symetrisch dimlicht te maken. 2 tellen werk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook