Accu en introductie!
S.A.F
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-08-2009

Gepost: 05 augustus 2009 05:31 AM

Hey forumleden,

Hier terecht gekomen, om maar meteen met de deur in huis te vallen, omdat ik een vraag heb m.b.t. de accu van een Traction Avant.

Mijn vader en moeder zijn vroeger lid geweest van de Tractionclub en gingen altijd mee op reis, etc. Wellicht zitten er nog oude bekenden hier op het forum? Mijn ouders wonen namelijk nog altijd in Wouw.
Na wat technische probleempjes en tijdgebrek heeft de Traction van mijn vader bijna 20 jaar stil gestaan in de garage. Ik ben zelf 23 jaar en kan me vaag herinneren dat ik er welgeteld 1x rijdend in heb gezeten. Heel jammer dus. Nu, jaren later, zijn mijn vader en ik de Traction eindelijk eens zijn verdiende aandacht aan het schenken. Hij rijdt weer en het enthousiasme is van vader op zoon overgeslagen! Heel leuk om samen met je vader te doen.

Hij vroeg me een nieuwe accu te zoeken op internet. Nu zie ik op de site van Jose Franssen 2 type accu’s die te bestellen zijn: 6V 88 Ah en 6V 110 Ah. Op dit moment zit er een oude 6V 75 Ah in.

Mijn vader heeft een Traction Avant met koffer uit 1956. Kunnen jullie me adviseren welke accu we moeten bestellen? (Trouwens wel aardig aan de prijs… 130 of 160 euro!?)

Heel erg bedankt voor de reacties en wie weet tot ziens voor de bekenden van mijn ouders.

Profiel  
 
dbak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 27-11-2008

Gepost: 05 augustus 2009 12:37 PM
  [ # 1 ]

Ik zou eens bellen met DELTA ACCU in bergen op zoom, zitten aan de halsterse weg meen ik, daar haal ik ook altijd mn 6 volt accu voor de traction.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook