12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
   
Totale motorrevisie DS automatique, update.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2009 11:20 AM
  [ # 166 ]

John, goed nieuws man! Maar… voor dat je met je prachtige dame met automaat de bergen en heuvels onveilig gaat maken zou ik je toch écht met klem willen aanraden om een grotere oliekoeler op de automaat te monteren dan het ding wat er nu zit. De capaciteit van dat ding is namelijk al nauwelijks voldoende voor een ritje in zomers Nederland. De BW automaten gaan vreselijk snel stuk, en dat komt in 90% van de gevallen door veel te hoge temperaturen.

Doe je voordeel met deze kennis van een ervaringsdeskundige Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 15 maart 2009 11:24 AM
  [ # 167 ]

Waterman waar moet ik dan aan denken, zijn deze radiatoren, oliekoelers ergens te koop?

John

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2009 11:26 AM
  [ # 168 ]

Een goede automatenboer of radiateurenspecialist kan je er zeker aan helpen. Zorg voor een iets grotere koeler, maar ook weer niet zo groot dat ie te veel rijwind van de radiateur wegneemt. Ik denk dat 20% groter max. wel ok is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 15 maart 2009 11:30 AM
  [ # 169 ]

ok, in Rotterdam zit een hele goede, die heeft ook de originele radiator (koelwater) voor mij gereviseerd. Zal eens kijken of hij een passende oplossing heeft bedankt.

John

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2009 02:10 PM
  [ # 170 ]

Leuk om de DS zo vaak voorbij te zien rijden!

http://62.95.94.132/gallery/album22?page=48

Profiel  
 
Gepost: 20 juli 2009 01:18 AM
  [ # 171 ]

En, nog nieuwe ontwikkelingen?

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 20 juli 2009 02:39 PM
  [ # 172 ]
waterman771 schreef:

Een goede automatenboer of radiateurenspecialist kan je er zeker aan helpen. Zorg voor een iets grotere koeler, maar ook weer niet zo groot dat ie te veel rijwind van de radiateur wegneemt. Ik denk dat 20% groter max. wel ok is.

Dat betekent dus ook dat je de koeler moet verplaatsen en is het dan niet de plaatsing met dat stuk flexibele luchtbuis vanuit de afdekplaat van de originele koeler dat het grootste probleem is? Om nog maar te zwijgen van de kans dat na montage van die plaat die luchtbuis niet goed gemonteerd wordt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 juli 2009 02:57 PM
  [ # 173 ]

Je haalt 2 dingen door elkaar denk ik, want de BAK-koeler zit voor de radiateur in de windtunnel, en de oliekoeler die jij beschrijft zit aan het motorblok. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 20 juli 2009 07:31 PM
  [ # 174 ]
waterman771 schreef:

Je haalt 2 dingen door elkaar denk ik, want de BAK-koeler zit voor de radiateur in de windtunnel, en de oliekoeler die jij beschrijft zit aan het motorblok. Wink

Dat denk ik ook Wink Kan ik dan ook aannemen dat een volautomaat geen koeler heeft op het blok?

Ik heb zelf een omgebouwde 5 bak met koeler op het blok (en vernuftig verplaatste voorraadbol) wat dan zou betekenen dat er is uitgegaan van een halfautomaat ipv volautomaat.

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 21 juli 2009 04:42 PM
  [ # 175 ]

Ik heb een olie koeler gebruikt van een nissan almera en deze voor de radiateur geplaatst. Tevens heb ik het orginele koelingshuis aangepast. Dit is een relatief simpele ingreep. Het daadwerkelijke koelings gedeelte kun je namelijk loskoppelen van het huis. Van het koelinggedeelte gebruik je alleen de fles de rest slijp je er af. Hou je 2 gaten over en dan tappen maar! je moet alleen voorzichtig zijn welke leidingen je gebruikt! De temperaturen kunnen namelijk behoorlijk oplopen! 

Veel succes!

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 23 juli 2009 01:46 AM
  [ # 176 ]

Zit nu in Spanje, heb de route over Millau genomen, je weet wel met al die stijle beklimmingen. En bovendien nog een trailer met een Suzuki intruder 1400 erachter en…...........geen centje pijn. Alles perfect gegaan en dat bij ruim 30 graden. Met de originele oliekoeler. Alleen de dynamo vervangen is geleverd door de ANWB, eenoriginele! Paris Rhone.Nu ga ik weer een biertje pakken voor de caravan!

John Very Happy Very Happy Very Happy

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 06 augustus 2009 08:02 PM
  [ # 177 ]

Ben inmiddels weer thuis, alles goed gegaan. Een probleempje, in zuidfrankrijk, 1e stop, motor uitgezet. Daarna proberen te starten maar geen stroom meer, accu uitgeput, Sad  Sad  met startkabels gestart en daarna thuis (1200 km verder) pas weer uitgezet. En wat schetst mijn verbazing, thuis geen probleem meer, stroom voldoende en geen startproblemen meer.  Smile  Confused: Wilde ze gewoon weer snel naar huis? Deze week maar eens meten, het is nu een Paris Rhone dynamo en een Ducellier spanningsregelaar, misschien zit daar het probleem. Ben toch van plan de originele dynamo weer te reviseren dus….

John

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2009 08:07 PM
  [ # 178 ]
langeveld schreef:

, het is nu een Paris Rhone dynamo en een Ducellier spanningsregelaar, misschien zit daar het probleem. Ben toch van plan de originele dynamo weer te reviseren dus….

John

Werkt gewoon. Paris rhone spanningsregelaars en dynamo’s zijn IMHO beter.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 07 augustus 2009 04:00 PM
  [ # 179 ]

accu aansluitingen niet goed vast?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 09 augustus 2009 08:12 PM
  [ # 180 ]

Wat een mooi project

Ik zie deze thread nu pas. Wat een gaaf project en wat mooi dat het zo goed gelukt is. BW types zijn zeldzaam.

Onze DS is ook een BW. Voluit dus een
  DS 21 Injection Electronique Automatique Pallas

Met deze zijn we al enkele keren naar Frankrijk met het hele gezin op vakantie geweest, grote kar erachter met alle zooi (grote tent en zo) en dan maar camperen. Alleen in de file in Parijs op zwarte zaterdag twee jaar terug bij 35 graden met kokende motor gestaan.

Toen ik deze kocht is hij getest door Herman Jansen. De BW bak bleek in prima toestand. Volgens de vorige eigenaar is er een speciale truc om de BW bak lang mee te laten gaan, nl. zo veel mogelijk uit de versnelling halen. Ik doe dat ook, feitelijk rijd ik hem als een 1-versnellingsbak. Rijd ik op een stoplicht aan dat tik ik hem in de neutraal, rij ik dan weer weg dan tik ik hem weer in rijden. Daar wen je snel aan en het betekent dat de banden in de bak niet de hele tijd lopen te slippen. Inmiddels heeft die van ons er zo’n 160000km op zitten en hij rijdt nog steeds als een zonnetje.

Andere bijzonderheden: olieverbruik:0, aan de bodem is nog nooit gelast, deze is ongerestaureerd roestvrij. Er zit inmiddels een airco in (vorig jaar ingebouwd) en een cruise control. Dat laatste is werkelijk heerlijk.

Profiel  
 
 
12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook