Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien moet je ook een boardcomputer hebben om deze functie te hebben ![]()
In mijn Xsara uit 2001 zonder boardcomputer zat het ook niet.
bij mij hadden ze allebei wel boordcomputer… dus je theorie kan alvast kloppen ![]()
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
NOu dat weet ik niet hoor die van de dealer is ook van 2001 zonder boordcomputer dus weet ook niet waar het aan ligt! hij is wel iets nieuwer dat die van mij.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net de Xsara opgehaald van de garage ![]()
Stond gewoon ingepland voor een beurtje en wat kleine dingen.
De sporing is ook bijgesteld door een specialist, ik hoop dat ik nu het trekken aan het stuur kwijt ben. Daar had ik vooral last van in lange bochten.
De airco is schoongemaakt, vullen was niet nodig
En - wat ik nog niet getest heb - is dat ze de 12v aansluiting nu constant gemaakt hebben ![]()
Je schijnt ergens een zekering te kunnen wisselen waardoor je dus kan kiezen of er spanning op blijft staan als de sleutel uit het contact is.
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat de sporing ook beter is
De airco is ook een verbetering, hij lijkt ook wel sneller koud te worden, terwijl die niet gevuld is.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Volgende keer wel een beetje doorrijden als er een blauwe C5 achter je zit ![]()
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zat me eerst te irriteren aan je Xeon lampen (viel me pas ook al paar keer op) voordat ik me realisteerde dat jij het was ![]()
Volgens mij werk je bij 1 van onze achterburen ofzo ![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Arjan Verkade schreef:En - wat ik nog niet getest heb - is dat ze de 12v aansluiting nu constant gemaakt hebben
Je schijnt ergens een zekering te kunnen wisselen waardoor je dus kan kiezen of er spanning op blijft staan als de sleutel uit het contact is.
Volgens mij werkt dat nu prima ![]()
Geen gezeur meer dat ik minuten lang geen signaal heb.
waar moet die zekering dan in? grtz
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen idee, dat hebben ze mij niet verteld, ik begreep dat het ergens een zekering wisselen was.
Misschien gewoon bij de rest van de zekeringen onder het dash?
Vermoed ik ook. Dit is wel raar, bij een type 3 is deze dus niet constant en bij type 2 dus wel? Althans, bij mij is de 12V constant…
moest je er nog is zijn, wil je het dan eens navragen? het lijkt me wel interessant voor andere mensen hier die het willen… want tot voor kort had ik daar zelfs nog nooit van gehoord
je leert iedere dag nog bij ... hehe grtz
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
r1Ch schreef:Vermoed ik ook. Dit is wel raar, bij een type 3 is deze dus niet constant en bij type 2 dus wel? Althans, bij mij is de 12V constant…
Nou ja zover ik dus begreep is het dus een keuze. Net als dat je een radio wel of niet kan laten doorspelen na het ontbreken van het contact daar werd het mee vergeleken ![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net terug van vakantie met de Xsara.
Gewoon in Nederland gebleven, maar ook dagjes in Duitsland geweest.
Ik merk wel dat de 1.6 16v veel minder moeite heeft met hellingen dan de vorige Xsara met de 1.4i.
Ook het langer rijden op hoge snelheid lijkt minder vermoeiend.
De top heb ik niet gehaald, maar toch stukjes met 170 op de GPS kunnen rijden. De toeren komen dan in de buurt van de 5000 rpm waardoor die wat sportiever gaat brommen ![]()
Ook het remmen van 160 naar 110 bijvoorbeeld gaat zonder vreemde trillingen of andere rare acties.
Al met al tevreden over deze Xsara ![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit topic maar weer eens opgezocht ![]()
Net de ramen met Rain-X behandeld. Dat geeft veel meer zicht in de regen wat ik laatste dagen al miste.
Ik geloof dat er hier al eens foto’s gevraagd waren samen met de CX.
Bij deze dan ![]()
Iemand trouwens een idee welk soort lampje er in het mistlicht zit?
Ze doen het prima, maar ik weet het niet en het staat niet in het boekje… (raadpleeg de dealer staat er).

