kromme velgen
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 15 augustus 2009 12:13 AM

Vanaf begin Juni aan het emmeren met een trillend stuur, dit is gebeurt nadat de banden voor zijn vervangen.

De eerste set banden die er op gezet zijn (merk hoppeloos) in opdracht van de LM, vervangen voor de juiste band van Michelin.

Het trillen is toen met zo’n 80 % afgenomen, maar nog steeds niet goed.
Na een heleboel bezoekjes aan de garage zijn ze er achter wat er aan de hand is Very Happy Very Happy Very Happy 3 van de 4 velgen zijn krom Shocked  Shocked

Mijn vraag aan de dealer was meteen “hoe is dit mogelijk? ” de velgen en de wieldoppen zijn totaal onbeschadigd, dus geen stoeprandjes ed.

Antwoord van de dealer…...........de velgen van de PSA groep zijn van p@sbakkenstaal gemaakt.

Een hobbeltje of kuiltje in de weg en zie het resultaat.
Volgens de dealer is dit geen garantie, en volgens de LM is dit dus schade Shocked  Shocked

Mijn vraag kent iemand dit probleem en heeft iemand dit voor garantie kunnen claimen?

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 augustus 2009 12:28 AM
  [ # 1 ]

Ik heb ook 1 onbeschadigde kromme velg (16” Baikal). Heb er nog niks mee gedaan. Ik heb de velg achter laten leggen en zo goed als mogelijk laten balanceren. Er is nu goed mee te leven.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 16 augustus 2009 04:38 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad de velgen van PSA zijn van .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).
toen ik afgelopen jaar mijn nieuwe picasso vlak voor de winter kreeg weden ook gelijk de vier bij bestelde stalen velgen voor de winterbanden geleverd. Konden alle vier gelijk terug naar de dealer aangezien de bandenhandelaar constateerde dat de velgen krom waren. Na heel wat test met nieuwe door de dealer na een tijdje eindelijk vier goede velgen.
Ik vraag me dus af welke velgen geleverd worden op citroëns zonder Al velgen.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 16 augustus 2009 07:38 PM
  [ # 3 ]

op de 106 rallye stond altijd duidelijk MICHELLIN , weet nie of dat nu nog is ..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook