1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Wegenwacht, daar leer je wat van!
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 augustus 2009 11:22 PM

Vanmiddag heb ik mijn lidmaatschap van de wegenwacht (vanaf 1995) uitgetest met mijn bruine snoek: watertemperatuur te hoog!


Vlotte aanrijtijd van wegenwacht en bijvullen van koelvloeistof (had ik 5 liter van achterin staan): de koelslangen van de verdamper liggen erg hoog meneer, dan moet je goed opletten dat er genoeg koelvloeistof in zit…

Vanaf Waardenburg weer de A2 op, deze keer tot Culemborg (20 kilometer dus): weer te heet!
Deze keer de thermostaat eruit gehaald: meneer, de radiateur is verstopt (had ie gelijk in), zou ik niet meer mee naar Den Haag rijden, beter thuis zien te komen…

Aardige man, wegens de file aan de andere kant van de A2 via Tiel naar Oss gereden, tot Tiel met de wegenwachter achter me aan.
Heb voor de hele rit bij elkaar 7 (!) keer stil gestaan om af te laten koelen, duurde al met al 3 uur voordat mijn snoek weer in de garage stond.

Baas afgebeld Surprisedops: , vandaag kom ik niet meer…

Verder heb ik tip gekregen om blok te spoelen met soda zonder thermostaat, heet rijden en eruit gooien; geen moderne spullen gebruiken!

Andere tip: u heeft een nieuwe LPG-installatie? Jawel. Daar komt vaker rommel mee van de wanden van het koelsysteem en verstoppen dan je radiateur… (wist ik niet). Hetere verbranding, dus.

Verder wist hij aan het geluid van de uitlaat (achteraan) te vertellen dat één van de uitlaatkleppen te strak stond… (wist niet dat je dat kon horen?)

Maar goed,  morgen weer mooi klusje op het programma, alleen maar hopen dat het blok deze inspanningen zonder problemen doorstaan heeft.


En nog iets: tijdens een van de gedwongen stops kennis gemaakt met jongen uit Ochten die interesse heeft om mijn break te lassen: heeft alles toch zijn doel gehad Very Happy


Overigens:
zijn er nog andere snoek-rijders die tips opgedaan hebben van de wegenwacht, meld dat dan eens in dit topic?

knuffel

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 27 augustus 2009 10:51 AM
  [ # 1 ]

Re: Wegenwacht, daar leer je wat van!

vlietmansje schreef:

En nog iets: tijdens een van de gedwongen stops kennis gemaakt met jongen uit Ochten die interesse heeft om mijn break te lassen: heeft alles toch zijn doel gehad

Kijk, da’s kwaliteit vanuit mij dorp…. Zo ken ik ze weer!

Owja: ik ben het niet…..(helaas)

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 augustus 2009 03:58 PM
  [ # 2 ]

Re: Wegenwacht, daar leer je wat van!

vlietmansje schreef:

Verder heb ik tip gekregen om blok te spoelen met soda zonder thermostaat, heet rijden en eruit gooien; geen moderne spullen gebruiken!

Vanmorgen radiateur afgetapt, aangevuld met water+soda, warm gereden, aantal keer gespoeld.
Andere radiateur gemonteerd, afvullen met water (voorlopig!), testrit…

Komt nu nauwelijks op 50 graden, de temperatuurmeter opent maar nét (zonder thermostaat nog steeds):  Very Happy
Na het eten thermostaat er weer in, en dan is het opgelost…

knuffel

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 27 augustus 2009 04:57 PM
  [ # 3 ]

Toevallig gisteren met mijn snoek ook door de wegenwacht geholpen;

Na een klapband, deze gewisseld en bij het eerste tankstation gestopt om even de bandendruk te meten;
ik dacht al wat LHM te ruiken, en eenmaal gestopt hoorde ik inderdaad het gesis van een geknapte leiding en er ontstond een “mooie” groene plas net voor het linkerachterwiel. Omdat ik van alles bij me heb behalve leidingen en of wartels om dit te repareren de wegenwacht gebeld; zeker een uur moeten wachten.
Maar goed, toen de man er was had ik inmiddels het voorbereidende werk al gedaan; de lekke leiding opgespoord en toegankelijk gemaakt.
Helaas was hij niet voorzien van de juiste spullen om een (nood)reparatie uit te voeren, met een stuk benzineslang en een slangklem gaat het echt niet lukken !
Uiteindelijk heeft hij wel erg zijn best gedaan om het op te lossen, adressen gezocht van specialisten in de buurt, maar omdat er zo`n beetje een liter per minuut uit het systeem kwam spuiten hebben we de dame uiteindelijk toch af laten slepen naar mijn eigen garage…

Ik heb nu een aantekening bij de ANWB dat ik geen hulp krijg als ik nogmaals met een hydrauliek probleem kom te staan…
Nog maar eens bellen hoe dit precies zit…

3,5 uur later waren we met een vervangende auto (Hyundai i30) weer verder op weg.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 28 augustus 2009 01:32 AM
  [ # 4 ]

Laat ons even weten hoe het zit.

Pech is pech. Toch? Bij een probleem met de ontsteking bijvoorbeeld, zou je dan ook een aantekening krijgen?

Zijn ze bij de ANWB oldtimers aan het weren?

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5012
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 28 augustus 2009 01:35 AM
  [ # 5 ]

Het is heel simpel: Je wordt geholpen met een noodreparatie bij pech.


Als je geholpen bent met een noodreparatie, wordt je geacht het te goed (laten) repareren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 augustus 2009 01:40 AM
  [ # 6 ]
EW schreef:

Het is heel simpel: Je wordt geholpen met een noodreparatie bij pech.


Als je geholpen bent met een noodreparatie, wordt je geacht het te goed (laten) repareren.

EW heeft gelijk. Echter: je word wél geholpen met een hydr. probleem met NIET met het zelfde probleem Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 28 augustus 2009 01:56 AM
  [ # 7 ]

Hier ook goede ervaringen met de anwb… kundige en vriendelijke monteurs!

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 28 augustus 2009 02:41 AM
  [ # 8 ]

Ik heb dezelfde ervaring. Had ooit een lekke hoofdleiding van hogedrukpomp naar hoofdbol. Deze werd ter plekke provisorisch gesoldeerd met een busje er omheen. Ik vond het een sterk staaltje als je bedenkt wat een druk er op die leiding zit. Daar werd bij gezegd dat ik ermee kon rijden naar mijn bestemming (was toch nog 100km) maar dat het zo snel mogelijk gerepareerd moest worden en dat niet nog eens dezelfde reparatie gedaan kon worden (nogal logisch in dit geval). Leuk was dat hij zei dat ze nog steeds oefenden op DS’sen tijdens de opleiding.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 augustus 2009 03:21 AM
  [ # 9 ]

zo een aantekening is onzin, aanvechten!

.komma

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 augustus 2009 03:27 AM
  [ # 10 ]

En waarom dan volgens jou?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 28 augustus 2009 10:59 AM
  [ # 11 ]
Dirkman schreef:

zo een aantekening is onzin, aanvechten!

Wind je niet op…..als je weer komt te staan met een ANDER probleem, hydraulisch of niet, wordt je gewoon weer geholpen. De ANWB probeert gewoon te voorkomen dat ze voor dezelfde averij keer op keer “misbruikt” wordt. Gelijk hebben ze!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 augustus 2009 11:18 AM
  [ # 12 ]

De wegenwachthulp is feitelijk niets anders als een verzekering. Als je schade rijd ga je toch ook niet 2x dezelfde schade claimen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5012
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 28 augustus 2009 12:30 PM
  [ # 13 ]

En als je het wel doet, flikkeren ze je terecht uit de verzekering.

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 28 augustus 2009 12:34 PM
  [ # 14 ]

Logisch inderdaad. Anders blijven ze komen voor hetzelfde gebrek.

Weer wat geleerd.

Cool

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 28 augustus 2009 01:40 PM
  [ # 15 ]

Ik zal in ieder geval niet met hetzelfde probleem komen te staan, aangezien de man van de wegenwacht het niet kon verhelpen met een noodreparatie.
De leiding wordt vervangen door een nieuwe; dit was tevens de enige leiding die “rot” was de rest is vrij nieuw…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook