Inklapbare buitenspiegels
Edwin024
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-08-2005

Gepost: 16 augustus 2005 12:09 AM

Ik heb op de C3 Exclusive die inklapbare spiegels. De auto is niet zo lang in bezit en de vraag daarom is: kun je deze spiegels altijd inklappen? Of is het bijvoorbeeld bij vriesweer beter om het niet te doen?

Aangezien de spiegels verwarmd worden lijkt me het wel te kunnen maar ik hoor het graag van hen die deze fijne voiture al langer hebben Smile

**Start each day as if it was on purpose**

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 16 augustus 2005 02:50 AM
  [ # 1 ]

brrrrr

je kan je spiegels altijd inklappen, net als dat je je ramen altijd open kunt doen en altijd je wisser aan kan zetten.
maar net als met de ramen en wissers , kan het s’winters wel eens gebeuren dat het vastgevroren zit, het niet gaat en er iets doorbrandt, maar dat kan je zelf waarschijnlijk heel goed inschatten, dan dus niet wissen voordat je je wissers hebt losgemaakt , je ramen gewoon dicht laten en je spiegels niet inklappen.
veel winter plezier,

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 16 augustus 2005 11:48 AM
  [ # 2 ]

Ik heb er op mijn C5 nog nooit last van gehad. In een C5 topic, bracht iemand dit al wel ter sprake.

http://citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164417

In dat topic kun je ook lezen dat met sommige modellen (o.a. C5 Ph.I) je het automatische inklappen utikunt schakelen. Dit is noodzakelijk voor opzetspiegels, maar kan ook voor de winter handig zijn, als je het niet vertrouwt.

In principe zou het vet niet moeten bevriezen, tot -40C, maar het zou er ook niet uit mogen lopen tot +80C…zolang als er smeervet in zit zal er in ieder geval geen vocht in komen. Er kan wel een hoop sneeuw tussen de ruit en de spiegel komen te zitten, ik haal dit altijd weg met een veger.


Ook hier gingen ze gewoon open.

Niet echt een typische vraag voor 15 augustus Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 16 augustus 2005 04:08 PM
  [ # 3 ]

Dat was ik inderdaad met vastgevroren spiegels, en bij mij komt het omdat er een ontzettend gure wind door de straat jaagt in de winter waardoor gewoon het hele zaakje vast vriest.

Het maakt voor de spiegels niet zo heel veel uit omdat ze hiertegen beschermd zijn. Het is in principe hetzelfde als dat iemand er tegen aan rijdt en ze de andere kant op schieten, daarvoor zitten ze met kabels vast. Voor je ramen is het natuurlijk een ander verhaal. Met je spiegels kan er dus niet veel gebeuren. Wel is het makkelijker om ze met het knopje weer in te klappen ook al zijn ze niet uitgeklapt, de achterruitverwarming aan te zetten en ondertussen je auto maar te gaan krabben. Tegen de tijd dat je daar mee klaar bent (vooral met zo’n bakbeest als de C5) zijn de spiegels ontdooit en kan je ze gewoon weer naar buiten klappen.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 16 augustus 2005 09:32 PM
  [ # 4 ]

De enige keer dat mijn ingeklapte buitenspiegels vastzaten, was toen gedeeltelijk ontdooide sneeuw terug bevroren was. Voor het overige: nooit problemen gehad bij vriesweer of bij sneeuw (zolang de sneeuw zacht blijft).

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook