


Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Beste mensen,
Als goedbedoelende amateur waag ik me nu op dit forum. Vorige week heb ik in mijn cx type 2 gti turbo 1 het expansievat vervangen. Het oude had gelekt en eromheen als het ware de boel ondergespetterd.
Na vervangen van het vat (en schoonmaken van wat vies gespetterd was) werkt nu de turbodrukmeter niet meer. Het lijkt me verband te houden met elkaar, maar voordat ik misschien op zoek ga via de verkeerde weg: is er inderdaad een logisch verband tussen het één en het ander?
Groeten,
Niek
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zie ook niet direct een verband met elkaar.
Wat ik wel kan voorstellen dat er ergens een sensor zit.
Misschien zijn de connectoren los gegaan of nat geworden
snap het ook niet helemaal: je drukmeter werkt op vaccuum, heeft niets met koelvloeistof te maken.
zit je slang er wel goed in? ( zit op inlaatspruitsuk)
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
MAP sensor zit links achter het expansievat. Zit het slangetje er nog aan? Draadjes in order? Waarschijnlijk toch ertegenaan gezeten bij het wissellen van het expansievat….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Bedankt. De kans is groot dat ik inderdaad iets geraakt heb achter het vat tijdens het vervangen of schoonmaken. Ik ga het weer loshalen en kijken of ik alles daar in orde kan krijgen.
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hoeft niet los hoor, je kan er zo bij. volg de kleine slang vanaf het inlaatspruitstuk… zit achter de “koeltoren” zeg maar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Hij doet het weer!
Slangetje bekeken, zat nog vast. Stekkers opnieuw los gemaakt (waren nat en vies geweest van het spetteren tijdens lekkage van het expansievat), opnieuw en nog beter schoongemaakt. Met als gevolg dat alles weer naar behoren werkt.
Bedankt voor de reacties, scheelde voor mij als relatieve beginneling een hoop zoekwerk.
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6