Radio en klok
ruud1944
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 02-04-2008

Gepost: 05 oktober 2009 01:48 AM

Ik heb een Xsara Picasso 1.8 16v 2003
Sinds kort gebeurd het dat mijn radio staat te spelen nadat ik de auto de dag ervoor heb afgezet, waardoor de radio ook uit was.
Ook staat de klok op 12 uur systeem i.p.v. 24 uur.
Als ik deze weer terug zet, staat hij de andere dag weerop 12 uur systeem.
Ik zet nu de radio met de aan/uit schakelaar uit.
Heb de auto ruim anderhalf jaar, maar dit nog niet eerder gehad.
Wel heb ik de zekering onder de motorkap van de ruitensproeier moeten vervangen en eigenlijk is daarna de storing ontstaan, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak is.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 07 oktober 2009 11:07 AM
  [ # 1 ]

Ken je de film “christine” met die auto die leeft in de jaren 50?

Het begint er flink op te lijken dat Citroën de picasso zo’n spookgeest heeft meegegeven. Wie heeft er namelijk géén één electronische storing in zijn picasso??? Ik denk dat 8 op de 10 picasso bezitters storing heeft.
Wat een rampenbakken op dat gebied. Spook-auto’s.
Verder wel een leuke wagen als het rijd.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 07 oktober 2009 11:26 AM
  [ # 2 ]
Grijzemuis schreef:

Ken je de film “christine” met die auto die leeft in de jaren 50?

Het begint er flink op te lijken dat Citroën de picasso zo’n spookgeest heeft meegegeven. Wie heeft er namelijk géén één electronische storing in zijn picasso??? Ik denk dat 8 op de 10 picasso bezitters storing heeft.
Wat een rampenbakken op dat gebied. Spook-auto’s.
Verder wel een leuke wagen als het rijd.

Ben ik blij dat ik bij die 2 hoor die geen electronische storing hebben Wink

@TS: betreft het een originele Citroën radio?
Waarschijnlijk heeft de storing meer te maken met de aansluiting. Maar uit jouw verhaal kan ik opmaken dat je niets aan de radio gedaan hebt. De relatie met het vervangen van de zekering zie ik niet. Ik neem aan dat de nieuwe zekering gelijk is aan de oude. Een radio kan spelen als het contact afstaat. Maar dan moet je een aanpassing doen in de bedrading. De radio is dan rechtstreeks aangesloten op de accu, en niet via het contact. Het feit dat de klok zijn instellingen niet kan “onthouden” lijkt op een stroomstoring, alsof je de accu even los hebt gehad. Maar dan moeten alle instellingen op de beginwaarden staan, en niet alleen de klok.
Je zou de radio er een tijdje uit kunnen halen, en dan kijken of de storing nog optreedt.

Vreemde storing, wat zeggen ze in de garage ervan? Als ik het vorige bericht moet geloven komt het vaker voor dat er electronische storingen zijn. Dan moet dit haast wel een bekend verhaal zijn.

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook