aankoop mijn eend uit 1984
Ramon2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 03-08-2003

Gepost: 06 augustus 2003 02:00 AM

Mijn verhaal over mijn 2cv6 club uit 1984    

Naar lang zoeken heb ik mijn eend gevonden in Den Haag ik heb de eend gekocht op 16 februari 2003 van Jaap van der Wal die er al heel vaak mee naar zuid frankrijk mee was gereden. De eend had toen Jaap hem kocht al zo’n 100.000 km gereden dus nog +- 100.000 km erbij de teller staat nu op 46.000 dus ik denk dat hij zo’n 246.000 heeft gelopen maar daar in tegen loopt ze prima erg fijn, kleine tik in de motor door kenners geconstateerd is het de nokken as maar met een goede smering geen enkel probleem.

Ik ging gezellig met de trein naar Den Haag vroem vroem
In den haag aangekomen werd ik opgehaald in een citroen Berlingo die Jaap net nieuw had handig wagentje. We gingen naar een garage waar hij hem had opgeslagen (de 2cv) het was midden in de schilders wijk er stonden nog veel meer auto’s maar ja allemaal lelijk, en daar stond ze dan de EEND een 2cv6 club uit 1984 origineel grijs van kleur met twee vervangen spatborden ( blauw ) zie foto. We hebben de eend vervolgens aangesleept en ja met een paar knallen was dat lekkere geluid te horen uit de motor vroem vroem en gassen maar. Ik reed achter Jaap aan om naar 2CV Partners in Berkel en Rodenrijs te gaan want we kregen de ventilator niet vervangen ( de oude was door een aanrijden deels gesneuveld geen goede koeling dus ) toen alles het zo,n beetje deed om te kunnen rijden heb ik de afgesproken prijs betaalt 400 euro en ben ik Terug via Hilversum naar Etten-Leur gereden.

Profiel  
 
Ramon2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 03-08-2003

Gepost: 06 augustus 2003 08:57 PM
  [ # 1 ]

nee doen ze niet moeilijk over ziet er erg origineel uit maar ik heb er geen probleem mee gehad ik denk pas als je hem gaat importeren naar een ander land of als je ooit een origineel er onder gaat doen is het origineel niet meer aantoobaar maar volgens de andere eigenaar is het wel allemaal legaal gebeurt dus het zal wel

mischien weet gerard er meer over

groetjes Ramon

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2003 01:51 AM
  [ # 2 ]

Staat het chassisnummer erin geslagen en is dit door de douane of de RDW gebeurt. Kijk ff over er een logo voor en achter het nummer staat.

Als dit zo is, hoef je je nergens ongerust over te maken. Zo niet, dan is ie illegaal en kan de politie hem in belsag nemen als omgekat. Dit gebeurt echter niet vaak, maar houdt er wel rekening mee.

Meer info over chassis ombouw en nummers op http://www.2cvclub.nl en dan het kopje chassis.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 07 augustus 2003 05:44 PM
  [ # 3 ]

Ik ben de guest die het bovenstaande heeft geschreven.

ik was echter wel inglogd???

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 08 augustus 2003 04:15 PM
  [ # 4 ]

Chassisnummer

Ik heb in die 41 jaar heel wat chassis vernieuwd.En in een nieuw chassis
staat geen nummer.Dus nam ik de goede maat slagletter en sloeg op de
juiste plaats die op het kenteken staat ingeslagen.dan is alles toch origineel.Laat iemand het tegendeel maar bewijzen.Je bent in nederland
alleen maar schuldig als ze je schuld kunnen bewijzen.En de RDW kijkt of
het juiste nummer op de juiste plaats staat en of daar embleempjes voor
en achter staan (die staan ook niet op je kenteken,dus zijn ze in de fabriek vergeten) is dus voor de RDW niet zo belangrijk en laat je nooit door een ijverige agent overbluffen want meestal weten ze zelf helemaal
niet waar ze over praten.Ik vraag me ook af of een RDW controleur op de
hoogte is hoe een origineel of een getectyleerd duits verzinkt chassis eruit
ziet.meestal is het voor zo’n persoon de eerste eend die hij in een steekproef krijgt.Ik heb ze het nodige over Citroën moeten leren omdat ze
het zelf niet wisten hoe ze het moesten controleren.

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 11 augustus 2003 02:23 PM
  [ # 5 ]

Re: Verzekerings vraagje ??

M&M schreef:

[quote author= Idea Dat is mooi , maar is de verzekering ook zo soepel / “dom” mocht er onverwachts iets gebeuren en ze komen er achter dat de eend op een “verkeerd” / nieuw chassis staat en er met de chassisnummers “geknoeid” is?

Menno.

Ik moet de eerste schadeexpert nog tegenkomen die een niet origineel
chassis van een origineel kan onderschijden.

Profiel  
 
Ramon2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 03-08-2003

Gepost: 11 augustus 2003 03:29 PM
  [ # 6 ]

dus ik moet altijd tegen orheid instanties zeggen dat het gewoon origineel is er staan van die ovale tekens voor en achter dus

groetjes Ramon

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 11 augustus 2003 06:17 PM
  [ # 7 ]

Re: Chassisnummer

Gerard Maas schreef:

Ik vraag me ook af of een RDW controleur op de
hoogte is hoe een origineel of een getectyleerd duits verzinkt chassis eruit
ziet.meestal is het voor zo’n persoon de eerste eend die hij in een steekproef krijgt.Ik heb ze het nodige over Citroën moeten leren omdat ze
het zelf niet wisten hoe ze het moesten controleren.

beetje offtopic…

je kent ook vast wel het verhaal ven de dichtgeslagen of verrotte remleidingen van een DS/ID
onder een DS/ID lopen 2 ijzeren pijpjes waar kabeltjes inzitten die de koplampen mee laten bewegen met de wagenhoogte. die kunnen in de loop der jaren verroesten of door een steen of zo iets platgeslagen worden. mijn DS is er eens op afgekeurd omdat de keurmeester dacht dat het remleidingen waren

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 15 augustus 2003 05:20 PM
  [ # 8 ]

Verhalen over de RDW

Ik hoop dat mijn blaadje groot genoeg is:Ik moest met een GS naar de
RDW en ze zetten hem op een remmenbank zonder draaiende motor en
verteld dat de achterremmen niet werken.Dus ik zeg tegen hem “motor
starten en in zijn hoogste stand zetten(Dan krijgen de achterremmen de
volle druk) dus hij remt en de auto sprong uit de bank want beide wielen
blokkeerden.Ik krijg een steekproef en de controleur vraagt me hoe moet
ik dit en hoe moet ik dat controleren.Het leukste is om voor hij komt de
auto in zijn hoogste stand te zetten want dan voelt hij nergens spelijng op.
Weet hij veel.Nee,de mensen van de RDW zijn ambtenaren maar monteurs zijn het beslist niet.een uitzondering daargelaten.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook