Originele cabrio?
mel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 08 oktober 2009 09:02 PM

Hoe kun je een echte originele 1971 DS21 cabrio onderscheiden van een cabrio later gemaakt op basis van een gewone berline? Extra handicap is dat ik niet naar de auto toe kan en moet vragen om foto’s maar welke kenmerken moet ik exact laten vastleggen?

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 oktober 2009 09:07 PM
  [ # 1 ]

Regel de foto’s maar en post ze hier. Vraag vooral om foto’s van de achterwiel-ophanging en van de bodem. Ook foto’s vragen van het schutbord en de voorruitlijst vragen. Dan kan ik je wel het een en ander vertellen. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 oktober 2009 09:42 PM
  [ # 2 ]

Een cabrio met 4 deuren geeft meestal een aardige hint dat het niet origineel is Laughing

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 oktober 2009 10:54 PM
  [ # 3 ]

Als het een goed gemaakte replica is,zal je het enkel kunnen zien gelijk waterman zegt.
Daar valt niet veel aan te varanderen. oh oh

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 oktober 2009 11:45 PM
  [ # 4 ]

Als er maar een kriksteunpunt per kant onder zit, is het in elk geval een verbouwde berline. Da’s een lekker snelle eerste check. Dat moet je ook op de foto’s kunnen zien. Zijn het er twee, dan kun je verder kijken. Naar het voorportier bijvoorbeeld: is het langer dan dat van een normale DS. En zit er onder het portier nog een streepje carosserie (het portier is dus ook iets minder hoog dan bij een gewone DS): dan ziet het ding er van buiten in grote lijnen uit als een echte. Daarna wordt het voer voor kenners. En zoals Waterman al zei, die zitten er hier genoeg. Succes. En laat het ons weten als je ermee door durft.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 oktober 2009 11:46 PM
  [ # 5 ]

Voor de originele cabrio’s werd het chassis van een break gebruikt. Dit heeft een grotere plaatdikte en dat is nodig om het gemis aan boogwerking van de daklijst te compenseren.
Je kunt ze dus herkennen aan 2 krikpunten per kant, zoals bij de break.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2990
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 oktober 2009 09:57 AM
  [ # 6 ]
jantje1948 schreef:

Voor de originele cabrio’s werd het chassis van een break gebruikt. Dit heeft een grotere plaatdikte en dat is nodig om het gemis aan boogwerking van de daklijst te compenseren.
Je kunt ze dus herkennen aan 2 krikpunten per kant, zoals bij de break.

Zo’n 2e krikpunt is er zo ingezet hoor.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 oktober 2009 10:03 AM
  [ # 7 ]
jantje1948 schreef:

Voor de originele cabrio’s werd het chassis van een break gebruikt.

Dat durf ik ( na restauratie van 2 eigen cabrio’s) te betwisten. Het chassis wat men gebruikte is een soort hybride van een break en berline chassis. Zo heeft het gewoon een hoedenplank/c-stijl/binnenscherm van een berline, wielophanging én aanslagrubbers van een break, een geheel eigen vorruitframe en A-stijl, dorpels van een break, en een koffervloer van een berline. Van een compleet break chassis is dus géén sprake.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook