Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die smerige break, want dat vind ik dan, is dan weer een benzine, hoewel de achterklep anders doet vermoeden.
Wat een monsterlijke vertoning is dat zeg. Hahahaha.
Totaal aantal Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-02-2008
- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
waterman schreef:Tinfoil schreef:Mulder schreef:Hij blijft je bezighouden he, die diesel…
nog even en ‘t wordt een obsessie ...
en moet ik die auto gewoon hebbendurf niet eens te vragen wat de verkoper ervoor wil hebben, omdat ik bang ben dat ik er dan helemaal niet meer vanaf kom.
Je weet wat een cilinderkop kost? Je weet wat een het “verbussen” van het blok kost? Zo ja: kopen. Zo nee, eerst sparen of zeker weten dat er een nieuwe motor in zit…
de meningen over het TRD T2 blok wisselen blijkbaar.
recent sprak ik iemand die ervan overtuigd was dat er niet veel mee mis kon zijn en dat was bepaald geen “newby” (no offence @ Waterman)
Is er niet een bepaalde periode waarin ze slecht waren?
En valt 1989 dan ook nog in die periode?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Volgens mij is het een TRDT2 probleem in algemene zin. Wat niet wil zeggen dat ze er allemaal ook werkelijk last van krijgen natuurlijk. Er stond laatst op leboncoin een Break TRDT2 met airco waar expliciet bij vermeld stond dat de bussen vervangen waren. Maar goed, die is dan ook inmiddels verkocht…
En deze blijft MIJ dan weer mateloos boeien…
Het enige minpunt is de handchoke (het is een 20 Reflex en geen Reflex IE, heb de adverteerder inmiddels gemaild en nog een leuke hoeveelheid extra foto’s gekregen), maar verder…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-02-2008
- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Mulder schreef:Er stond laatst op leboncoin een Break TRDT2 met airco waar expliciet bij vermeld stond dat de bussen vervangen waren. Maar goed, die is dan ook inmiddels verkocht…
En deze blijft MIJ dan weer mateloos boeien…
Het enige minpunt is de handchoke (het is een 20 Reflex en geen Reflex IE, heb de adverteerder inmiddels gemaild en nog een leuke hoeveelheid extra foto’s gekregen), maar verder…
met een handchoke valt te leven, maar daar weet je alles van ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Ja maar voor dagelijks gebruik (en voor de lieve vrede thuis, vrouwlief begint er niet aan, ze verzuipt mijn CX ook steeds…) is het voor mij geen optie.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 43094
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Tinfoil schreef:
de meningen over het TRD T2 blok wisselen blijkbaar.
recent sprak ik iemand die ervan overtuigd was dat er niet veel mee mis kon zijn en dat was bepaald geen “newby” (no offence @ Waterman)
Is er niet een bepaalde periode waarin ze slecht waren?
En valt 1989 dan ook nog in die periode?
Ik heb van 1995 tot 2005 dagelijks met de TRD turbo 2 te maken gehad. Niet één die zonder gescheurde kop of doorslaande bussen ( of beiden) de 100.000 km haalde. De “echange standard” motoren hadden géén last van doorslaande bussen meer, maar nog steeds van scheurende koppen. Als je dag in dag uit met die problemen moet dealen ga je iedereen die beweerd dat een turbo 2 dieselblok een ok motor is voor gek verklaren. Gedurende de gehele productieperiode hebben die dingen koelvloeistof-verbruik problemen gehad. Zelfs nieuwe motoren die we in 1998 bij citroen weghaalden ( old-stock) gingen na 50 tot 60k als een gek koelvloeistof verbruiken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
[Mod actie: blijven we svp een beetje inhoudelijk reageren svp?]
Ach, ik vind het wel best, mag ik lekker zelf rijden… En ik heb eerlijk gezegd ook weinig zin om in de winter te staan jutteren met dat ding tot ie eindelijk een keer lekker loopt, een dagelijkse auto moet het gewoon meteen doen. Maar misschien valt het allemaal wel mee en moet ik inderdaad eens mijn licht gaan opsteken bij een jaarrond-ervaringsdeskundige als Tinfoil. Los daarvan wil ik wel wat extra vermogen en gaat daarom de voorkeur toch uit naar een 2500.
(edit: tsja, wat stond er nou toch in de post hierboven…? )
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ach, ik heb jarenlang dagelijks met een CX gereden met choke en het zal een kwestie van wennen zijn en die auto leren kennen. Dat is wat lastiger als je maar af en toe in zo’n auto rijdt. Dat dan weer wel.
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Mooi Onderwerp idd!
Ben dit keer eens bij de goedkoopste begonnen:
Un Ambulance voor weinugh:
http://www.leboncoin.fr/vi/53347966.htm?ca=3_s
Type 1 diesel zwart met leer voor weinig:
http://www.leboncoin.fr/vi/68017453.htm?ca=3_s
Vert papyrus?
http://www.leboncoin.fr/vi/63652434.htm?ca=3_s
Mooie kleur, zo een is er ook bij de CX Club:
http://www.leboncoin.fr/vi/68349880.htm?ca=3_s
Nette diesel, niet duur:
http://www.leboncoin.fr/vi/71001696.htm?ca=3_s
Leuke type 1 diesel als je van gris perlé houdt:
http://www.leboncoin.fr/vi/69825741.htm?ca=3_s
Leuke 2000 super uit 1976:
http://www.leboncoin.fr/vi/55382878.htm?ca=3_s
Leuke 2400 GTi uit 1982, al eerder voorbij gekomen geloof ik:
http://www.leboncoin.fr/vi/58090942.htm?ca=3_s
2400i C matic:
http://www.leboncoin.fr/vi/61042167.htm?ca=3_s
Comme il faut (‘belle’ my ass:-):
http://www.leboncoin.fr/vi/69999448.htm?ca=3_s
Ik houd nu maar eens op:-)
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Tinfoil schreef:En deze blijft MIJ dan weer mateloos boeien…
Ja man, goeie kleur en geen brokken aan de TRD 2 motor ! Ennuh, 87 TRD’s gingen ook naar de k..k…k, nou ja ik zou ervan gaan stotteren, maar de boodschap is duidelijk.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Mijn lievelingskleur op een Break: prachtig!!
Nu nog een familiale uitvoering en 2400 injectiemotor haha.
Robin Visser schreef:Tinfoil schreef:En deze blijft MIJ dan weer mateloos boeien…
Ja man, goeie kleur en geen brokken aan de TRD 2 motor ! Ennuh, in 87 modellen gingen ze ook naar de k..k…k, nou ja ik zou ervan gaan stotteren, maar de boodschap is duidelijk.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
De quote was van mij, maar dat terzijde… Het blijft een gaaf ding en stiekem wil ik em gewoon hebben.
Vert papyrus?
http://www.leboncoin.fr/vi/63652434.htm?ca=3_s
Is inderdaad Vert Papyrus, kan niet missen. Blijft mooi…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Leuke 2400 GTi uit 1982, al eerder voorbij gekomen geloof ik:
http://www.leboncoin.fr/vi/58090942.htm?ca=3_s
Deze is niet meer te koop!
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Een CX 2000 voor de hoofdprijs maar zo prachtig schoon heb ik er nog nooit een gezien!!