Mat passagiers stoel voorin nat
bert44c3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-08-2009

- C3 C3 pt82 selection
Gepost: 25 augustus 2009 06:26 PM

Na lange rit(4 uur)onder warme omstandigheden(25c >),C3 1.4 attraction uit 2005, met volop airco aan, ontdekte ik dat mat bij passagier stoel voorin nat was, advies gevraagd garage, niet duidelijk moet naar gezocht worden, afspraak na 2 weken, mat gelicht en droog gemaakt, is daarna niet meer voorgekomen , minder lang gereden maar wel warm.
Heeft iemand hier van gehoord of meegemaakt, komt niet voor aan bestuurders kant. Blijkt nu weer nat te zijn, is niet de afvoer condens water maar lijkt op lekkage voorin, maar waar, weten we nog niet, onderzoek loopt. Auto in garage geweest en rechter voor portier paneel losgemaakt en rubbers nagekeken, is niet de oorzaak, is ook niet meer voorgekomen, er is nooit iets omgevallen, verder uit coulance rekent garage niets. Wel is er een week voor de rit genoemd in de warmte 4 uur in de regen gereden, daarna week goed warm geweest neem dan aan, dat bij lekkage onder bijzondere omstandigheden, dit weer opdroogd, blijft een raadsel. Laatste nieuws na advies Citroen forum gebruiker wederom naar garage, daar o.a. inlaat interieurlucht voorruit bekeken en evt verstopping regen water afvoer e.d. bij voorruit, tevens wederom naar airco afvoer gekeken en eindelijk is daar iets gevonden,bleek iets te circuleren wat afvoer condesn water bleek te belemmeren, een en ander kwam aan het licht toen op een duidelijke plaats water begon te lekken, is nu verholpen en tot nog toe droog.!!!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 oktober 2009 07:44 PM
  [ # 1 ]

Dat de airco aan stond lijkt me toeval. Kan het water weg uit de inlaat voor de interieurlucht onder de voorruit? Dat zou de eerste plek zijn waar ik zou gaan zoeken. Geen bladeren rommel? Afvoer niet verstopt? En haal eventueel de zwarte plastic kap direct onder voorruit los, daar verzameld zich ook rommel.

Profiel  
 
bert44c3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-08-2009

- C3 C3 pt82 selection
Gepost: 17 oktober 2009 11:15 AM
  [ # 2 ]

Dank voor dit advies, ga dit zeker nog doen en ben alweer in gesprek met garage, was weer nat, ga monitoren, is de afspraak, kom dan terug bij dealer,verder bij stofzuigen auto/wassen kijk ik meestal na voor bladeren enzv. in afvoer voorruit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook