Problemen met Stop&Start; C3 Sensodrive
jbrm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 16-10-2009

Gepost: 16 oktober 2009 05:06 PM

In oktober 2008 heb ik een C3 Sensodrive met Stop&Start; gekocht. Vanaf de eerste dag heb ik steeds problemen met de Stop&Start;. Wanneer ik bijv. voor een stoplicht stil kom te staan geeft de computer aan de de Stop&Start; defect is en kan dan mijn auto niet verplaatsen omdat de versnellingsbak blokkeert. Na enkele minuten te hebben gewacht, kan ik mijn weg daarna weer vervolgen. Inmiddels zijn we een jaar verder. Het euvel is nog steeds niet verholpen. De auto is daarvoor al 12 keer in garage geweest, waar ze telkens wat anders hebben “uitgeprobeerd”. Aangezien de garage het probleem niet krijgt opgelost, wil ik via mijn rechtsbijstand de koopovereenkomst laten ontbinden. De garage trekt het probleem van de Stop&Start; in twijfel en moet als koper het bewijs leveren. Gelukkig heb ik van de storing een video-opname ter bewijs. Mocht iemand hetzelfde probleem met de Stop&Start; hebben, hoor ik dat graag.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 17 oktober 2009 09:06 AM
  [ # 1 ]

IS de rempedaal schakelaar al vervangen? Is een terugroep actie voor geweest.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
jbrm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 16-10-2009

Gepost: 17 oktober 2009 10:41 AM
  [ # 2 ]

Als ik de garage moet geloven zijn reeds beide accu’s, een sensor aan de versnellingsbak, de kabelboom naar de stop&start; computer en als laatste de stop&start; computer onder voorbumper en de stoplichtschakelaar vervangen. Allemaal zonder resultaat. Inmiddels ligt de zaak bij de rechtsbijstand en moet ik als koper bewijzen dat het probleem van de Stop&start; daadwerkelijk aanwezig is, aangezien de garage niets kan vinden. Gelukkig heb ik van de laatste storing een video-opname. De koper blijkt toch maar eens de dupe te zijn.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 17 oktober 2009 11:05 AM
  [ # 3 ]

PB gestuurt.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
jbrm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 16-10-2009

Gepost: 23 oktober 2009 12:19 PM
  [ # 4 ]

Hallo citroenmonteurtje,

Wat bedoel je met PB gestuurd.

Groetjes,

JBRM

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 23 oktober 2009 06:22 PM
  [ # 5 ]

Prive bericht Wink

Ik zou het nog ff nakijken

Er moet in sommige gevallen ene speciale stop en start accu gemonteert worden, sofware moet worden geupdate van Injecti computer BSI en stop en start computer.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
jbrm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 16-10-2009

Gepost: 23 oktober 2009 07:11 PM
  [ # 6 ]

Uit uw reactie begrijp ik dat het probleem met de Stop&Start; al vaker is voorgekomen. Des te meer vind ik het vreemd dat zowel de garage alsook de importeur het probleem niet krijgt opgelost. De zaak wordt nu voorgelegd aan de geschillencommissie voor het ontbinden van de koopovereenkomst. Nu begrijp ik ook waarom de Citroen met Sensodrive en Stop&Start; niet meer geproduceerd wordt.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 23 oktober 2009 07:23 PM
  [ # 7 ]

tja wel eens een probleem meegehad, wat eigelijk met nieuwe software was opgelost.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook