




Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Dan was je waarschijnlijk weer teleurgesteld naar huis gegaan.
Gister ben ik met de Xant naar de CX meeting geweest
La CiXe heeft nog geen NL kenteken, dussss. Dat zal as vrijdag geregeld gaan worden. Het ééndagskenteken heb ik al ontvangen. Ik hoop dat La voor de laatste toerrit van de CX club volledig is ingeburgerd (kenteken en APK). Dan kan ik gezellig mee toeren door het Drentse landschap.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Goede kans dat ik haar dan daar zie.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ben ik ook bij (DV ). Leuk om haar daar in levende lijve te ontmoeten (en de eigenaar ook natuurlijk…)





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Snap er niks van. Heb beide onderste schuifjes naar achteren geduwd. Niet eenvoudig hoor, van buiten door de voorruit kijkend met je handen in de klokkenwinkel wroeten. Maar er is geen beweging in te krijgen. Die klokkenwinkel staat moervast, lijkt wel gelijmd. Het is trouwens een Veglia unit voor de geìnteresseerden.
De kabel die van de bak komt heb ik wel losgehad. Als ik dan met de auto rijdt draait de as, dus dat is goed. Het probleem zit echt in de unit zelf, maar die wil er dus niet uit. Snik, snik, ik wordt hier heel erg treurig van. Ik heb ook uitgebreid de onderkant van het geheel liggen bekijken of dat er daar misschien nog schroefjes verborgen zitten. Niet dus.
Wie kan mij helpen met tips of daad.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
In dat geval zou ik gewoon even echt de boel helemaal los gooien. Dus stuur eraf, het paneel om het stuur weg, de onderkant weg, wat gaat met kleine moertjes in je motorcompartiment. Dan kan je bij de grote moeren om je dash los te halen. Niet veel werk, wel soms lastig bij te komen en één regel, er hoeft NIETS geforceerd te worden bij het demonteren. Als je denkt dat er iets nog vast zit, dan is dat ook zo. Gewoon rustig kijken.
Het makkelijkst kan je werken aan een klokkenkamer die je op tafel kunt leggen.
Daarbij, ik kan dat ding uit de auto krijgen, dus jij ook.





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Die gedachte was ook bij mij opgekomen, de hele boel eruit. Wist alleen nog niet hoe, nu wel (hoop ik toch).
Dit ga ik van het weekend proberen. Want ik vrees wel dat ik wat langer licht nodig heb als het halfuurtje dat mij, in dit jaargetijde, nog rest na mijn normale werktijd.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Even een snelle update.
Vrijdag naar de RDW geweest voor het kenteken. Viel die keurmeester erover dat op de Carte Gris een letter anders was vermeld als ingeslagen in de auto. In dea uto is het een ‘N’, op de carte gris hadden die fransen er een ‘M’ van gemaakt. Op de verkoopfactuur die ik van de verkoper meegekregen heb stond wel de juiste combinatie. “Nou ja” zei de beste man toen “dan zal ik het maar aanpassen. Anders moet je weer terug naar Frankrijk.” De grapjas. Maar goed alles is nu dus zoals het behoort te zijn. Verder vond hij het een prachtige wagen. Kon ik niet ontkennen
Afgelopen weekend te weinig tijd gehad om nog echt naar het klokkengebeuren te kijken. Wel snel wat geprutst en zowaar er begint beweging in de zaak te komen. Volgende keer even rustig alle draadjes en kabeltjes los maken dan gaat dat wel lukken.
Wordt wederom vervolgd.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Heb je meteen APK laten doen bij RDW?






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hendrik69 schreef:Even een snelle update.
Vrijdag naar de RDW geweest voor het kenteken. Viel die keurmeester erover dat op de Carte Gris een letter anders was vermeld als ingeslagen in de auto. In dea uto is het een ‘N’, op de carte gris hadden die fransen er een ‘M’ van gemaakt. Op de verkoopfactuur die ik van de verkoper meegekregen heb stond wel de juiste combinatie. “Nou ja” zei de beste man toen “dan zal ik het maar aanpassen. Anders moet je weer terug naar Frankrijk.” De grapjas. Maar goed alles is nu dus zoals het behoort te zijn. Verder vond hij het een prachtige wagen. Kon ik niet ontkennen
![]()
Afgelopen weekend
Groet, Henk.
oei oei, ik zou geen gedonder met de papieren willen ! gelukkig had je een verkoopfaktuur als extraatje. en gelukkig paste hij dat soepeltjes aan.
suc6 verder !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
par eXeMple! schreef:Heb je meteen APK laten doen bij RDW?
Nee. Volgens mij is het een APK eis dat je snelheidsmeter het doet. En dat is nog niet het geval. Weliswaar kan ik op mijn Navi ook de snelheid aflezen maar of dat mag voor de APK weet ik niet. Dat wil ik dus wel eerst fixen.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ha! Nou ik weet één ding zeker en dat is dat de RDW bij de APK niet naar de snelheidsmeter heeft gekeken. Ze hebben namelijk geen meter gereden met de dame.
Ik had verwacht dat de APK bij de RDW heel streng zou zijn. Nou, ik ben al bij een paar APK’tjes geweest maar dit was de snelste en makkelijkste ooit. Er ging een lampje langs de hoesjes, de remmen zijn getest en de koplampafstelling werd gecontroleerd. C’est ca!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jups, ik heb een gelijke RDW-APK-ervaring. De keurmeester heeft slechts de wagen van de smeerput naar de remmentestrollen gereden (in zijn 2 (c-matic, afwijkend schakelpatroon) en op de handrem… ). Maar volgens mij mag een GPS tegenwoordig voor de APK!
Ik meende eens gelezen te hebben dat de snelheidsmeter geen controlepunt meer is sinds de regel-update van april dit jaar. Wellicht kan iemand dat bevestigen?
Grappig, ik heb dezelfde RDW ervaring. Het is al weer 9 jaar geleden dat ik de mijne uit Belgie heb gehaald, maar ook de RDW in Den Bosch vond ik erg mild. Ze lieten echt blijken het initiatief te waarderen en wilden het me niet al te moeilijk te maken. Overigens kies ik na 9 apk’s nu bewust voor een onafhankelijk keuringsstation en niet voor een van de CX specialisten. Dat scheelt aanzienlijk in de kans op goedkeuring. De laatste 2 jaar was ik alleen de keuringskosten kwijt (natuurlijk maak ik van te voren wel een redelijke inschatting van de staat van de auto). Zo heb ik meegemaakt dat de specialist als CO norm voor een GTI turbo2 1,3% hanteert, hetgeen inderdaad officieel de eis is voor deze auto. Het onafhankelijke adres kijkt slechts naar het bouwjaar 1986 + geen kat en keurt op 4,5%. Dat scheelt nogal..
CX GTI turbo2, campers: VW T4 2.5tdi 660.000km, VW T5 2.5tdi 510.000km
gehad: VW1302, VW Golf 1100, CX2000, BX16TRS, BX TurboDiesel






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hendrik69 schreef:Snap er niks van. Heb beide onderste schuifjes naar achteren geduwd. Niet eenvoudig hoor, van buiten door de voorruit kijkend met je handen in de klokkenwinkel wroeten. Maar er is geen beweging in te krijgen. Die klokkenwinkel staat moervast, lijkt wel gelijmd. Het is trouwens een Veglia unit voor de geìnteresseerden.
De kabel die van de bak komt heb ik wel losgehad. Als ik dan met de auto rijdt draait de as, dus dat is goed. Het probleem zit echt in de unit zelf, maar die wil er dus niet uit. Snik, snik, ik wordt hier heel erg treurig van. Ik heb ook uitgebreid de onderkant van het geheel liggen bekijken of dat er daar misschien nog schroefjes verborgen zitten. Niet dus.Wie kan mij helpen met tips of daad.
vanaf een afstandje kan ik hem er niet uitpraten. als ik em zie wellicht…..
maar als ie er uit is, kijk dan maar eens naar de rol die rond moet draaien. die rol zit op een vertikaal asje. iemand anders had ook een teller die stil stond, rol was wat afgezakt op ´t asje. toen hij de onderkant van die rol wat afgeschuurd had zodat ie de onderkant van het huis niet meer raakte, deed ie het weer.
of wellicht kan je die weer hoger krijgen op ´t asje ......
ik heb de mijne gewoon vervangen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
freek schreef:Grappig, ik heb dezelfde RDW ervaring. Het is al weer 9 jaar geleden dat ik de mijne uit Belgie heb gehaald, maar ook de RDW in Den Bosch vond ik erg mild. Ze lieten echt blijken het initiatief te waarderen en wilden het me niet al te moeilijk te maken. Overigens kies ik na 9 apk’s nu bewust voor een onafhankelijk keuringsstation en niet voor een van de CX specialisten. Dat scheelt aanzienlijk in de kans op goedkeuring. De laatste 2 jaar was ik alleen de keuringskosten kwijt (natuurlijk maak ik van te voren wel een redelijke inschatting van de staat van de auto). Zo heb ik meegemaakt dat de specialist als CO norm voor een GTI turbo2 1,3% hanteert, hetgeen inderdaad officieel de eis is voor deze auto. Het onafhankelijke adres kijkt slechts naar het bouwjaar 1986 + geen kat en keurt op 4,5%. Dat scheelt nogal..
mijn CX garage doet zeker niet moeilijk, laat de APK overigens door de buurman doen.
helpt zelf even met de CO en andere banden, zodat ie door de keuring komt, zet dan direct alles weer terug.
maar ik doe en laat genoeg doen om er voor te zorgen dat er niet zomaar extra APK afkeur zaken komen.
ik heb eerder vervelende ervaringen met meer algemene garages, die allerlei spoken zagen, en dingen wilden vervangen waar ze geen kaas van hadden gegeten. zelfs de moderne cx-garage kan je niet altijd helpen. ik blijf bij de kenners.
maar wel grappig dat die RDW - APK zo mild is. zij kijken toch ook naar de emissie? die moet dan wel kloppen. was bij mijn eerste niet het geval…... grrrrrr…... ik mocht dus keertje terug komen terwijl je die zo kan bijsturen…...
bij mijn 2e het via mijn cx garage laten meenemen ergens in de waslijst van dingen die er aan gedaan zijn.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje