4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
La CX 24GTi de Hendrik69
Gepost: 09 november 2009 12:31 PM
  [ # 46 ]

Aha Very Happy Iemand die het wel weet?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 november 2009 12:48 PM
  [ # 47 ]

Sans Pareil. E.J. dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 november 2009 01:09 PM
  [ # 48 ]

Sans kan het je zo vertellen, mits je met zo’n velg langskomt. Uit zijn hoofd weet hij het waarschijnlijk ook niet. Mijn mijn velg was het ook passen, puzzelen, meten etc.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2009 02:27 PM
  [ # 49 ]

Als ik zo’n velg in mijn handen zou hebben kan ik zelf ook wel even checken of het past natuurlijk…

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 november 2009 02:43 PM
  [ # 50 ]

Het is niet makkelijk om te zien of de wilbouten er ver genoeg cq niet te ver ingaan…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2009 02:46 PM
  [ # 51 ]

Als je weet hoelang je bout is en hoe dik de velg… Maar goed, ik ben Hendriks topic ontzettend aan het vervuilen, foei, schaam op mij.

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 09 november 2009 04:13 PM
  [ # 52 ]

Zolang het over zinnige dingen gaat vind ik het niet erg. Als het mij te bar wordt vraag ik wel aan een mod of hij het even afsplitst. Laughing  Laughing  Laughing

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Gepost: 09 november 2009 04:14 PM
  [ # 53 ]

Smile Ik ga mijn eigen topic wel even verder vervuilen als ik nog meer wil weten.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 november 2009 10:43 AM
  [ # 54 ]

Dit probleem treedt niet op bij de stalen alfa velgen. Eigenlijk heb ik het voor het eerst gezien bij specifiek dit type alfa velgen. Als je zelf gaat kloten met dit type velgen, die bouten moeten echt absurd lang zijn om beide door dit type velg te gaan (wat achtelijk dik is) en door de spacer. Ik ben wel even bezig geweest met een losse naaf en remschijf om het te achterhalen en met de langst leverbare bout gaat het maar net.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 12 november 2009 01:43 PM
  [ # 56 ]

Vanmorgen naar de APK geweest. Helaas niet goedgekeurd. Drie kleine dingetjes: Linker mistlicht doet het niet, linker koplamp geeft onjuist lichtbeeld (waarschijnlijk door vocht in de lamp) en de linker voorremslang zit een minuscuul scheurtje in. Wanner je deze extreem buigt zie je het canvas. Nou ja, dan frotten we er maar een nieuwe op. Zijn deze nog verkrijgbaar bij de onderdelenhandel of bij de club? Bij de Brezan in ieder geval niet.

Heeft iemand een tip hoe het vocht uit de koplamp te krijgen? Fohn? Of helemaal los maken en opnieuw kitten?

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 12 november 2009 02:06 PM
  [ # 57 ]

Ik heb m’n koplampen droog gekregen door ze thuis op een rooster op de verwarming te zetten met de opening naar boven. Duurde een tijdje maar werkte wel goed.
Maar die van mij waren dan ook echt zeiknat ( heb ze van binnen gewassen, algen)
Groet Wouter

Profiel  
 
Gepost: 12 november 2009 02:45 PM
  [ # 58 ]

Hmm dat is even een kleine tegenvaller Hendrik, maar gelukkig geen onoverkomelijke dingen. Even bellen met wat specialisten voor dat slangetje, die hebben dat vast wel liggen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 november 2009 03:00 PM
  [ # 59 ]

Je moet even goed kijken of het glas nog wel écht vast zit. Anders haal je het glas los, maak je de boel droog en kit je het glas weer opnieuw vast met witte sika-flex.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 november 2009 04:48 PM
  [ # 60 ]
waterman schreef:

Je moet even goed kijken of het glas nog wel écht vast zit. Anders haal je het glas los, maak je de boel droog en kit je het glas weer opnieuw vast met witte sika-flex.

precies !

ik heb een keer een koplamp droog geblazen met de fohn (en mijn vrouw maar zoeken…. haha)
maar inderdaad bij twijfel kit lossnijden en alles schoon+droog maken.
dan alleen aan het glas zitten, dan beter lichtbeeld ! niet aan de zilveren reflecterende laag in het huis, die poets je alleen maar kapot, je hebt zo krassen ed.
dan nieuwe kit. op elkaar en met postelastieken tijdje fixeren. zit dan weer perfect !
die kit laat nog wel eens los. (ik heb polymax transparant gebruikt….)
ik heb een CX uit Fr. naar NL gereden met een glas wat los stond voor het huis…..

sluit rubberen dop achterop wel goed aan !

als ie open is weet je ook of je reflector nog wat is…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook