Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Tinfoil schreef:graddus schreef:Er staat reflex op het kofferdeksel…
googelen op “CX 2400 Reflex” levert voornamelijk Engelse en Italiaanse hits op;
zou het een uit Italië (want LHD) geïmporteerde dame zijn?
In Italië gold een heel zwaar belastingregime voor auto’s met een motor groter dan 2 liter (zelfs Maserati had speciale 2-liter uitvoeringen voor het thuisland). Een Italiaanse CX 2400 Reflex lijkt dan onlogisch….
Citroen!
Prestige uit 1981 met een hele rare prijs. Maar niet duur lijkt me zo op het eerste gezicht.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tinfoil schreef:en als we dan toch familiales de revue laten passeren: wat te denken van deze dame?
(en vergeet dan even de Pallas-doppen op een serie 2 ...)
Niet veel geld, al zijn de achterste wielkasten roestig volgens de advertentie. Wel zie ik aircoknoppen op het middenconsole. Al lijkt het vreemd genoeg dat er links daarvan juist weer geen knoppen zitten. Maar dat kan ook aan de kwaliteit van de foto liggen. Gonesse, lekker dichtbij (net boven Parijs).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Deze auto is reeds verkocht aan cxdunord….
Althans hij had het erover dat hij haar ging ophalen.
familiale schreef:Deze auto is reeds verkocht aan cxdunord….
Althans hij had het erover dat hij haar ging ophalen.
Zie de advertentie op marktplaats. LINK
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Quo schreef:familiale schreef:Deze auto is reeds verkocht aan cxdunord….
Althans hij had het erover dat hij haar ging ophalen.Zie de advertentie op marktplaats. LINK
zei hier niet iemand iets over snel geld verdienen?
inkoop 900 euri; verkoop 3500 euri.
Dat lijkt me de kosten van het ophalen ruimschoots te dekken ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het leven is heel simpel. Je kan zelf risico nemen of je kan een bedrijf het risico voor je laten nemen. Als je altijd zelf de risico’s neemt ben je gemiddeld goedkoper uit omdat er geen tussenpersoon zijn brood aan jou hoeft te verdienen.
Maar als jij straks bij de garage staat kies je er toch voor om voor een vaste prijs je auto te laten repareren. Met andere woorden, je laat de garage het risico dragen en je betaalt (gemiddeld) dus wat extra. Hetzelfde geldt voor het ophalen van deze CX. En het is zeker niet snel geld verdienen want hij heeft nog niets verdient totdat deze verkocht is.
Als ik deze auto zou willen hebben zou ik hem zelf uit FR halen, maar ik denk dat de meeste mensen voor de “vaste prijs” optie zullen kiezen. En wees eerlijk, het is een prima prijs voor een dergelijke auto.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Plus dat er voor die prijs een nl kenteken en een APK op zit.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
En er is natuurlijk een hoop onderhandelingsruimte. Goede kans dat je een paar maanden garantie kan afspreken of een lijst met kleine dingen die moeten gebeuren voor oplevering.
Ik heb wel respect voor handelaren die zich op deze lastige markt storten. Als het echt zo makkelijk geld verdienen was zou iedere beun wel CXen uit Frankrijk halen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Zo meenemen is al een heel stuk goedkoper
Weet ik uit betrouwbare bron.
ALBA komt ook bij hem vandaan….
DriverD schreef:Tinfoil schreef:graddus schreef:Er staat reflex op het kofferdeksel…
googelen op “CX 2400 Reflex” levert voornamelijk Engelse en Italiaanse hits op;
zou het een uit Italië (want LHD) geïmporteerde dame zijn?In Italië gold een heel zwaar belastingregime voor auto’s met een motor groter dan 2 liter (zelfs Maserati had speciale 2-liter uitvoeringen voor het thuisland). Een Italiaanse CX 2400 Reflex lijkt dan onlogisch….
Wellicht enigszins off-topic: Bij andere merkenforums staan Italiaanse importauto’s zeer slecht bekend wegens grootschalig terugdraaien van tellerstanden. Het is maar een waarschuwing.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Deze Prestige staat te koop in de buurt van Frankfurt. Ziet er goed uit, voor een stevige prijs.
Maar wel 230k op de teller. Is dat veel voor een Turbo2 blok of kan die dan nog makkelijk een hele tijd mee?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
bonetone schreef:Is dat veel voor een Turbo2 blok of kan die dan nog makkelijk een hele tijd mee?
Dat hangt natuurlijk ook af van de onderhoudsgeschiedenis. Moeilijk te zeggen.
Ree schreef:Het leven is heel simpel. Je kan zelf risico nemen of je kan een bedrijf het risico voor je laten nemen. Als je altijd zelf de risico’s neemt ben je gemiddeld goedkoper uit omdat er geen tussenpersoon zijn brood aan jou hoeft te verdienen.
Maar als jij straks bij de garage staat kies je er toch voor om voor een vaste prijs je auto te laten repareren. Met andere woorden, je laat de garage het risico dragen en je betaalt (gemiddeld) dus wat extra. Hetzelfde geldt voor het ophalen van deze CX. En het is zeker niet snel geld verdienen want hij heeft nog niets verdient totdat deze verkocht is.
Als ik deze auto zou willen hebben zou ik hem zelf uit FR halen, maar ik denk dat de meeste mensen voor de “vaste prijs” optie zullen kiezen. En wees eerlijk, het is een prima prijs voor een dergelijke auto.
Ree
Ben ik het helemaal mee eens, echter het toontje van de advertentie stoort me, hij moet niet net doen alsof hij een liefdadigheidsinstelling is.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:bonetone schreef:Is dat veel voor een Turbo2 blok of kan die dan nog makkelijk een hele tijd mee?
Dat hangt natuurlijk ook af van de onderhoudsgeschiedenis. Moeilijk te zeggen.
230k moet bij normaal rijden niet zo’n probleem zijn denk ik.
Maar zoals bij elke auto kan het natuurlijk problemen geven als er hard mee gereden is of veel gas gegeven bij een koud blok. Meestal geeft de rest van de auto wel een aardig indruk hoe er mee omgegaan is.
Volgens het typeplaatje is het overigens geen Turbo 2, maar gewoon een Turbo.
Aangezien die uit april 86 komt vind ik dat ook wel logischer