Levering grand C4 Picasso
Ispa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-10-2009

Gepost: 26 oktober 2009 03:36 PM

In week 32 bij via leaseplan de Gc4P besteld met alles erop en eran. Ik kon hem binnen 8 tot uiterlijk 10 weken komen ophalen bij de dealer. Dealer nogmaals gebeld wat de stand was van levering.

Ja moeilijk te zeggen met die spanjaarden, maar week 42 ( 10 weken) is ie zeker binnen.

Week 42 geen reactie van de garage, dus maar eens langs gegaan. Weer niets, de levering was opgeschoven naar wk 45. Jammer, heb me ingehouden, ‘t is moeilijk want ik hunker naar mijn nieuwe auto. De huidige is te lelijk, zit niet goed en ben ik helemaal beu. Dus maar 13 weken wachten, is bijna voorbij.

Afgelopen weekend (week 43) mijn vrouw naar de garage laten gaan, mischien werkt haar charme. Nee dus. Ze durfde het bijna niet te zeggen:

De levertijd stond op 45 / 46 met die verstande dat als hij in week 46 binnenkomt hij voor zondag 15 november (wk46) moet afgeleverd worden anders houdt leaseplan hem vast tot week 2 in het nieuwe jaar i.v.m. de uitgifte datum van het nieuwe jaar van de wagen zelf. Dus als alles tegenzit en hij komt 12 november binnen kan ik hem volgend jaar ophalen en hebben we een uiteindelijke levertijd van 21 weken oftewel 5 mmaanden en 1 week.

Ongehoord. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen.

Profiel  
 
MeZZiN
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 08-10-2009

- C1 Ambiance
- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Gepost: 26 oktober 2009 05:12 PM
  [ # 1 ]

Gewoon naar de dealer gaan en zeggen afspraak is afspraak. (hebben wij ook gedaan met onze C1 en wij kregen hem gewoon wel op tijd geleverd alleen een met airco). Tevens moeten ze je maar een vervangend vervoer regelen als het niet op tijd geleverd wordt. Het help wel dat soms citroen iets kan betekenen (de importeur) maar dan moeten ze wel gaan bellen naar ze.

Citroën C1 Ambiance 2009
Citroën Xsara Picasso Difference 2003

Profiel  
 
Sultankat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 04-08-2009

Gepost: 26 oktober 2009 05:26 PM
  [ # 2 ]

Als er een leasemij tussenzit kan het langer duren vanwege de interne procedures die eerst daar moeten worden doorlopen voordat de wagen officieel besteld wordt.
Ik bestelde mijn C4 Grand Picasso Exclusive 150 THP op 6 augustus en hij is nu onderweg naar Nederland zo meldde de dealer vorige week. Gezien de fabrieksvakantie in augustus netjes, temeer omdat het een speciale bestelling betrof met MyWay ipv RT5 Navidrive.

3 x XM 2.0
1 x DS 20 Pallas
2 x C5 Break 2.0
1 x Grand C4 Picasso Exclusive 1.6i THP EBV6 Nocciola

Profiel  
 
Ispa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-10-2009

Gepost: 28 oktober 2009 01:52 PM
  [ # 3 ]

Ben langs de garage geweest. Staat op[ de boot, zodra hij in Nederland is wordt het kenteken aangevraag, met wat kunst en vliegwerk heb ik hem 14 nov. en anders teken ik dan het overdrachtsformulier alvast.

dus waarschijnlijk komt alles uiteindelijk goed, wel geen goei beurt van de garage

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 oktober 2009 02:06 PM
  [ # 4 ]

Dat de standaard levertijd van 8-10 weken niet gehaald wordt, ligt volledig buiten de macht van de dealer. Die kan alleen maar bestellen, (eventueel met 1e prioriteit) en dan afwachten tot er een produktienummer bekend wordt. Dat betekent dan dat de wagen een produktieslot op de band gekregen heeft en pas dan kan de dealer met enige vorm van zekerheid een week aangeven dat de auto binnen zal gaan komen.

Als het nu gaat zoals gepland krijg je de wagen dus in week 46. Da’s 14 weken levertijd. Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die daar onmiddelijk voor zouden tekenen. Ikzelf heb begin 2007 ruim 24 weken moeten wachten en ook hier werd in eerste instantie uitgegaan van een levertijd van een week of 12 i.v.m. kerst en nieuwjaar. Uiteindelijk heb ik hem eind april opgehaald.

Geduld is een schone zaak en als je straks de sleutels hebt en wegrijd in de voiture ben je dat in een klap vergeten.  Wink

Profiel  
 
Ispa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-10-2009

Gepost: 06 november 2009 12:36 PM
  [ # 5 ]

Hij is er dan eindelijk, volgende week donderdag mag ik hem ophalen en zelf ervaren wat al meerdere voor mij hebben ervaren, ben benieuwd.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 november 2009 12:44 PM
  [ # 6 ]

Het wachten wordt beloond. Alvast veel plezier en nog meer comfortabele kilometers gewenst. Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook