1.4 VTR futloos onderin z’n 2
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 21 augustus 2005 10:07 PM

Pas in Griekenland een kleine 2 weken in een handgeschakelde gehuurde 1.4 VTR rondgereden.

Verschrikkelijk lekker rijdende auto, mooi afgewerkt en met 40°C gelukkig een airco.
Wel iets raars. Hellingopwaarts (vanaf een paar %) onder de 2000 rpm in z’n 2e versnelling niet vooruit te branden. Doet dan gewoon niks. Oplossing is dan terugschakelen en zorgen dat je boven de 2000 rpm in zijn 2 uitkomt en dan trekt hij vlot verder. Maar laat hem dan weer niet onder de 2000 rpm komen. Vraagt al met al een wat sportieve rijstijl in bergachtig gebied.
Zal in ons vlakke landje niet voor veel problemen zorgen, maar is dit een bekend probleem van de 1.4 VTR?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 21 augustus 2005 10:51 PM
  [ # 1 ]

wel eens vaker in de bergen gereden of niet?
Zeker met airco aan en hete buitenlucht moet je een motor gewoon lekker op toeren houden als je naar boven wilt. 2000 toeren is dan net te weinig.
Dat is dus niet specifiek citroen C2 eigen maar wel berg-op-rij-eigen Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 21 augustus 2005 11:45 PM
  [ # 2 ]

Re: 1.4 VTR futloos onderin z’n 2

Wat een mooie kleur! Vooral in die omgeving.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 22 augustus 2005 12:00 AM
  [ # 3 ]

Toen ik drie jaar geleden met m’n P406 1.8i-16V voor het eerst in Belgie een stuk vals plat tegenkwam (richting Spa) dacht ik ook even dat er aan m’n auto getrokken werd; achteruit weliswaar   Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 22 augustus 2005 12:35 AM
  [ # 4 ]
metro2005 schreef:

wel eens vaker in de bergen gereden of niet?
Zeker met airco aan en hete buitenlucht moet je een motor gewoon lekker op toeren houden als je naar boven wilt. 2000 toeren is dan net te weinig.
Dat is dus niet specifiek citroen C2 eigen maar wel berg-op-rij-eigen Wink

Ik heb met veel verschillende auto’s veel in de bergen gereden, maar dit heb ik echt nog nooit zo meegemaakt. Mijn rijstijl is sportief, maar hier bleef ik mij vergissen. Gewoon belachelijk ver doortrekken in zijn 1 om goed hoog in toeren in zijn 2 uit te komen. Op vlakke stukken geen probleem,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 22 augustus 2005 01:29 AM
  [ # 5 ]

of ipv een 1400 toch liever iets snellers pakken als je met hoogteverschillen te maken hebt…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 22 augustus 2005 11:50 AM
  [ # 6 ]

ik rij nu een c2 1.4ivtr daar komt pas een beetje leven in bij de 3000 toeren, verder rijdt het zeer goed.

maar dat futloze is bekend Rolling Eyes

mijn bx 1.4i was wel rapper op het rechte stuk(en drempels) dan in de bochten is een c2 heer en meester Cool

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 23 augustus 2005 09:31 PM
  [ # 7 ]

zelfs een 1.6 16v moet je in zijn toeren houden om lekker te gaan Laughing

maar das toch oh zo leuk Twisted Evil

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 24 augustus 2005 01:07 AM
  [ # 8 ]

klopt, ook de C3 1.6-16V moet ik redelijk op toeren houden…

en dan vooral niet in de Sensodrive-automaat stand zetten, dat wordt dan lekkerlijk en figuurlijk slikken of stikken…

met de flippers kun je lekker zelf bepalen wanneer je van verzet wisselt..

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook