Bimbam2 stelt zich graag even voor
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 10 november 2009 09:35 PM

Goejenavond,

Ik ben Herbert, getrouwd en vader van twee dochters (15 en 10 jaar).
We delen ons huis met een bijna 11-jarige Border Collie.
Ik woon in Gaanderen, gemeente Doetinchem. Verder ben ik werkzaam als begeleider in een 24-uurswoonvoorziening voor mensen met een verstandelijke beperking (LVG).

Sinds afgelopen vrijdag rijden wij in onze eerste Citroën, het is een C4 Grand Picasso.

Eigenlijk de keuze van mijn vrouw, hoewel een beetje door mij gestuurd.
Wij liepen al een tijdje tegen het probleem aan dat onze opgroeiende kinderen begonnen te klagen op de achterbank van onze Seat Toledo 1.9 tdi. Zeker op lange ritten, was het gekreun en gesteun alleen op te lossen door de muziek harder te zetten tongue wink
Een dagje wandelen als gezin met de hond ging niet meer sinds we de SuperTwingo (het boodschappenkarretje)weggedaan hebben.

Wij zijn gaan rondkijken naar een MPV, als eerste hadden wij een VW Touran op het oog. Lekker degelijk, een diesel net zoals we gewend waren.
Totdat ik verder ging kijken dan mijn neus lang was en me eens ging verdiepen in de C4 Grand Picasso.

Eigenlijk was ik er direct weg van. Nu de verkering nog.
Via de bekende autowebsites kwam ik een C4 GP tegen bij een garage in de buurt. Het was niet wat ik zocht het was een goud/geel/bronskleurige. De verkering vond het wel wat, later bleek ze verkocht te zijn en het moest een C4GP worden.

Hoe rijdt zo’n wagen eigenlijk? In een gekke bui een afspraak gemaakt met de plaatselijke Citroëndealer om in een gloedjenieuwe te proefrijden. Het reed prima, we waren alleen nog maar zekerder van onze zaak.
Verder kijken dus, want nieuw ging boven ons budget.

Vier keer ging er één onze neus voorbij. Misschien had het zo moeten zijn.
Een dag voordat we zouden proefrijden in een Ford (toch even smaakverschil proeven tegen de tunnelvisie)zag een C4GP op LPG van 2007 staan en die is het uiteindelijk geworden.

Het was wel wennen.
Na zo’n 150.000 dieselkilometers over op een LPG-auto.
De auto is me in twee dagen al 4x afgeslagen, omdat ik te weinig gas gaf. Tja dat was ik zo gewend.

Het rijdt heerlijk en de kinderen hebben ruimte zat en wat een ruimte achterin als je de derde rij plat hebt.

Ik ga zo ook nog een paar vragen posten, maar als je ergens voor het eerst komt behoor je je voor te stellen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 november 2009 09:55 PM
  [ # 1 ]

Welkom!

Citroen!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 november 2009 03:19 PM
  [ # 2 ]

Welkom.
Die diesel km’s zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen, zeker als je een paar keer aan de pomp bent geweest.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 november 2009 03:28 PM
  [ # 3 ]

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Die Touran zou ik niet heel erg verlekkeren trouwens. Ik heb er eens een rit van 300km in gereden en ik vond het een ergonomisch monster. Terwijl ik geheel niet bijvoorbaat negatief tegenover andere merken sta.
Ik denk dat jullie een goede keuze hebben gemaakt, veel plezier ervan!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook