

































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mulder schreef:Volgens mij zit die naast je tweede accu (zie ook het rooster in de motorkap).
Het lijkt wel of ik je achtervolg… De luchthapper/rooster in de motorkap is voor de interieurverversing/kachel, ik denk dat rayden of in elk geval degene die reageerde met zijn nylonkousenverhaal het over de toevoer naar het luchtfilter heeft. Denk ik he.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Met dat fijne stof dat woestijnzand is, redt je het echt niet met nylonkousen.


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je moet ook geen netkousen nemen Wendela





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
ik zou de uitlaat ook nog wat extra steun geven
1 beugel voor de voorste demper en 1 er vlak achter en 1 tussen voordemper en achter demper
al was het alleen maar een vlakke strip eronder door, zodat ie niet op de grond donderd
de motoren zijn ook in de renault 20 en peugeot 505 gebruikt ,wel iets aangepast, maar bij nood onderweg
bij de rally parijs-peking kwam een id/ds 1964 te staan met lekke koppakking
is terplaatse vervangen door een hand-gemaakte van cola-blikjes door een lokale monteur
rally is daar mee succesvol uitgereden en zelfs nog een tijdje in nederland
daarna maar prefentief vervangen
ene anton is ruim een jaar [in samenwerking met ds-specialist] aan het verbouwen geweest met een ds-break
alles gprobeerd en uit getest tot zelfs gebogen draagarmen achter etc etc etc
ze zijn vertrokken met een nagenoeg standaard ds
maw niet te moeilijk doen verstand voorop en gaan met die banaan

























Totaal aantal Berichten: 6512
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
graddus schreef:Het lijkt wel of ik je achtervolg…
Wat wil je ook, met een 2400GTi heb je mijn tweelitertje zo te pakken.
Zolang ik me niet opgejaagd voel is er niks aan de hand.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
graddus schreef:Je moet ook geen netkousen nemen Wendela
Maar ik bedoelde inderdaad voor de luchtinlaat van de motor uiteraard. En dat redt je prima die paar dagen door de woestijn, elke dag hadden wij een panty vol zand, en dat zand was anders in je luchtfilter gekomen.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Oh, dus nog ergens voor het luchtfilter. Dan begrijp ik het nu.
garagestmarien schreef:Met dat fijne stof dat woestijnzand is, redt je het echt niet met nylonkousen.
Toch heb je hier ook wel gelijk in; Pak een handje zand in de woestijn en probeer het vast te houden. Het is niet mogelijk, het zakt door je handen heen, dunner dan water. Heel bizar.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
He wat grappig! Ik zie dit topic nu pas.
Dit was de oude service auto van de Eendenwacht in Vlaardingen.
en de opvolger;


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mulder schreef:graddus schreef:Het lijkt wel of ik je achtervolg…
Wat wil je ook, met een 2400GTi heb je mijn tweelitertje zo te pakken.
Zolang ik me niet opgejaagd voel is er niks aan de hand.
Ik sta anders in bepaalde kringen wel bekend als captain slow…





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
We zijn er bijna ..... Nog een paar sponsors te gaan en we kunnen ons mentaal gaan voorbereiden op deze super rit.
Vandaag kwam er wat minder nieuws binnen dat er Na 5 dagen op de weg (de challenge die vorige week is vertrokken) de eerste barrel het loodje gelegd en is het team richting Nederlandse bodem. De noodtelefoon werkt 24/7 met oproepen voor onderdelen, garages en verloren paspoorten. Het eerste team dat zonder de originele autopapieren vertrok is inmiddels alweer opgedoken en kreeg problemen bij de grens van Marokko, dus check en doublecheck voor vertrek of je echt alles bij je hebt!
Dus… open ik weer de speurtocht naar reserve onderdelen.
Tot zo ver in de kofferbak
- 1Radiator met fan
- 1 Remaccu leiding
- 2 stukken hd leiding voor need reparaties
- 2 reserve banden
- 1 lucht krik
- compressor (voor banden)
- Gereedschap (heel basic)
- LHM 10L
- Olie 10 L
- Zekeringen voor Audio
- Brandstof slag (1m)
- Koelwaterslang (gedeelte)
- Brandblusser
Nog aan te schaffen
- Dynamo en startmotor riempjes
- Distributie riem en spanrollen (mag hopen dat het niet zover komt)
- door jullie nog aan te vullen
Zeg er wel bij dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat we een vrachtwagen aan onderdelen mee willen nemen. Alleen de echt belangrijke onderdelen. We hebben namelijk niet zoveel ruimte meer over gezien we besloten hebben kleren en potloden mee te nemen voor de kinderen daar.
Ik kijk uit naar de reacties.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Neem ook wat retourleiding mee voor je hydrauliek.
Wat extra v-snaren.
Een dotje slangklemmen, ty-raps en dat soort spul.




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Jongens komop nou, distributieset?? Als je niet zeker bent dat deze het houdt gooi er dan hier een ander op!
Radiator?? Die kunnen ze daar prima repareren en anders gaat er gewoon een ander in!
Compressor?? Alleen één van 100+ euro wint het van een voetpomp!
Startmotor…......kunnen ze ook repareren.
Kijk anders even hoe groot onze auto was, dan kun je inschatten wat we allemaal NIET mee hadden!
2006 team 1311.
Verder natuurlijk wel veel succes en nog veel meer plezier!!





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Garagestmarien: We zetten het op de lijst !
Falk: Je hebt gelijk over die Distriebutieset maar we hebben simple gezegd het budget niet meer om daar een paar honderd euro aan uit te geven en we weten niet wanneer de huidige riem erop is gekomen. We hebben namelijk al wat meer aan de auto uitgegeven dan gepland. Dus tja… zoek nog naar een oplossing.
Radiator hebben we gekregen dus tja… zonder om te laten liggen toch?
Compressor 30 euries… had er 1 in egypte (helaas heel vaak moeten gebruiken) maargoed hij deed het min of meer wel. Band eerst zacht bijna plat en na 10 min met de compressor weer bijna vol. (beter dan niets dus !! ) wederom geen 100 euro om een fatsoenlijke pomp te kopen.
Startmoter (riempje) niet de startmotor zelf had het wat vaag omschreven.
Zal nu naar je team gaan kijken.! Bedankt!