Uitlaat tikt tegen steunbalk
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 21 juni 2004 04:59 PM

Mijn uitlaat tikt tegen de 1 van mijn steunbalken. Verschrikkelijk irritant.
Gebeurd alleen als je niet rustig optrekt.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Zou het een versleten rubber van de reactiestang kunnen zijn?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 21 juni 2004 07:26 PM
  [ # 1 ]
ZX-Cruiser schreef:

Uitlaat niet goed gemonteerd is het eerste wat mij te binnen schiet Idea

He cruiser, je had gelijk, Mijn uitlaat raakte ook idd een balk. Vandaar de reutel. Blijkt dat de einddemper tegen de trekhaakbalk aan komt..

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 21 juni 2004 09:00 PM
  [ # 2 ]

Uitlaat zit zeker goed gemonteerd, wellicht zijn echter de middelen waarmee een en ander gemonteerd zit aan vervanging toe.

Ik ga vanavond nog kijken of de uitlaat de trekhaakbalk raakt Bedankt voor de tip!

Het is inderdaad een irritante reutel. In het begin alleen in de 1e versnelling, dus ik ging al twijfelen aan bak of differentieel…. Blijkt dus de uitlaat te zijn.
Nu zit in de 1.9 volcanes hetzelfde motortje als in een 205GTi, en daar hebben ze problemen met hitteschilt dat kan gaan trillen op het spruitstuk. Dat is het echter niet bij mij.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 21 juni 2004 09:02 PM
  [ # 3 ]
theiz schreef:

Uitlaat zit zeker goed gemonteerd, wellicht zijn echter de middelen waarmee een en ander gemonteerd zit aan vervanging toe.

Ik ga vanavond nog kijken of de uitlaat de trekhaakbalk raakt: Bedankt voor de tip!

Het is inderdaad een irritante reutel. In het begin alleen in de 1e versnelling, dus ik ging al twijfelen aan bak of differentieel…. Blijkt dus de uitlaat te zijn.
Nu zit in de 1.9 volcanes hetzelfde motortje als in een 205GTi, en daar hebben ze problemen met hitteschilt dat kan gaan trillen op het spruitstuk. Dat is het echter niet bij mij.

Ik kan me van mijn Honda Civic nog wel herinneren dat ik hetzelfde probleem had maar toen was het een hitteschild dat op de tussendemper zat. Zoek eens uit of het bij een bepaald toerental gebeurd. Zo ja, dan vermoed ik toch dat het ene schild is dat ergens gaat resoneren.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 22 juni 2004 01:52 AM
  [ # 4 ]

Even onder de auto gekropen (net op tijd, want het begon toen ik er onder vandaan kwam te regenen, en dan krijg je natte voeten D )
Wat ik kan zien hangt de uitlaat bij de eerste demper, zeg maar onder de versnellingspook, het dichtste bij de carrosserie.
Is er iets van rubber denk dat ik er tussen kan doen tegen het tikken? (moet wel tegen hitte kunnen dan….)
Wat me opvalt is dat de 3 benzineleidingen ook door die ‘tunnel’ lopen wordt dat niet erg heet allemaal daar???

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 juni 2004 02:10 AM
  [ # 5 ]
theiz schreef:

Even onder de auto gekropen (net op tijd, want het begon toen ik er onder vandaan kwam te regenen, en dan krijg je natte voeten Very Happy )
Wat ik kan zien hangt de uitlaat bij de eerste demper, zeg maar onder de versnellingspook, het dichtste bij de carrosserie.
Is er iets van rubber denk dat ik er tussen kan doen tegen het tikken? (moet wel tegen hitte kunnen dan….)
Wat me opvalt is dat de 3 benzineleidingen ook door die ‘tunnel’ lopen: wordt dat niet erg heet allemaal daar???

Dat ding wat jij vlak onder je pook ziet hangen , de eerste na het uitlaatspruitstuk, dat is nou je dure kat. daar zit een hitte/bescherm ploaat tegenaan aan de onderkant. de 2e is je middendemper. Die mag je verwijderen.

Heb je het echt alleen tijdens het rijden ? of ook bij bepaalde toerentallen? In dat laatste geval zou ik iemand ff achter het stuur zetten, dat toerental op zoeken en zelf ff onder je auto gaan liggen… dan zou je er zo achter moeten zijn. Wel oppassen he, kan best warm worden… Ik brande me fikken ook al aan de einddemper Surprisedops:

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 juni 2004 03:19 AM
  [ # 6 ]

dat is nou je dure kat. daar zit een hitte/bescherm plaat tegenaan aan de onderkant

Wat is nou eigelijk het nut van dat hitte schild aan de onderkant van de kat.? Als die erboven zou zitten, zou ik het me nog wel voor kunnen stellen waarom.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 juni 2004 01:22 PM
  [ # 7 ]
ZX1.4i schreef:

dat is nou je dure kat. daar zit een hitte/bescherm plaat tegenaan aan de onderkant

Wat is nou eigelijk het nut van dat hitte schild aan de onderkant van de kat.? Als die erboven zou zitten, zou ik het me nog wel voor kunnen stellen waarom.

dat schilt is erop gezet om te voorkomen dat mensne als ons de fikkuh branden als ze gaan onderzoeken wat er nou zo rammelt..  Razz Razz

zonder dollen, denk dat het pure bescherming is als je een keer ergens tegen aankomt met je onderkant, maar nog meer is om hitte af t evoeren.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 22 juni 2004 03:03 PM
  [ # 8 ]

of als je met pech in het dorre gras gaat staan….....

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 26 juni 2004 05:57 PM
  [ # 9 ]

Het is opgelost Het voorste ‘ophang’rubber van de achterste demper was zo flexibel geworden als kauwgum ongeveer!!
Hierdoor zat de uitlaat voor en achter tegen hitteschilden aan te tikken.
Het geluid is er nu nog steeds een heeeel klein beetje, maar ik heb het idee dat het nu uit het differentieel komt

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook