Goedemorgen!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen:
ik heb een DSuper uit 1973. 2 weken geleden heb ik de lichtschakelaar (rechts o/d stuurkolom) vervangen daar de oude ingebrand was. Sindsdien start de auto niet meer dwz. de startmotor draait niet meer rond. Het contactslot lijkt mij intact maar bij draaien van de sleutel gebeurt er niets, volgens mij krijgt de startmotor geen stroom.
Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is. Heb het contactslot, de zekeringen en de bedrading al nagelopen, de accu is vol. Heeft iemand wellicht een suggestie? Kan het het startrelais zijn dat plotseling gesneuveld is? Waar zit dat overigens? Ik lees in het forum veel over een knopje dat je in kan drukken op het relais maar dat kan ik niet vinden (of heb ik het verkeerde relais?).
Graag hulp! Is er misschien een DS-eigenaar in de omgeving van Helmond die er eens naar zou kunnen kijken? Slepen naar een garage gaat niet.
Robert Muller

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Klap op de startmotor geven. Of aanslingeren als je een 4-bak hebt. Relais kan ook gaar zijn. Knopje indrukken gaat alleen als je het startrelais aan de plus van de accu hebt zitten. Anders zit je relais op de startmotor. Je zou relais kunnen overbruggen om te kijken of startmotor zelf het wel doet.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DSuper heeft normaal gesproken geen apart startrelais bij de pluspool. En bij de statmotor kom je ook niet gemakkelijk.
Krijgt de dunne plusdraad naar de startmotor 12V als je start?
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Langs de pluspool loopt een draadje/stekkertje met rode manchet, als je die uit elkaar trekt en het mannetje op de pluspool houdt moet de startmotor gaan draaien (versnellingsbak vrij zetten!).