Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een Croisette interieur is echt anders, ik heb zelf een achterbank gehad (inmiddels verkocht).
Deze was veel minder zacht dat het VIP interieur in mijn Turbo. Zowel de zit als de stof
Een Prestige heeft weer een ander interieur. Deze heeft van die vierkante pratonen in de stof ipv strepen. Vaak ook met knopen erop.
Tjerk schreef:Croisette heeft kleinere stoelen, die zitten niet zo lekker vind ik.
Is dat echt zo? Goh wist ik niet..dacht dat het meubilair in principe allemmaal dezelfde basis had en dat er alleen verschillen in hoofdsteunen en de wijze van bekleden is.
Daarom dacht ik ook dat het stofje van de Croisette, die grijze velours, hetzelfde stofje was als in de Prestige. Allen het stikwerk met blokken in dePrestige dus afwijkt.
Wat valt er toch een hoop te leren over de CX
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Okay, ik ben al een tijdje aan het zoeken, in de auto en op het forum. Maar ik kan het niet vinden en daarom vraag ik het even hier.
Ik heb een afstandsbediening voor de cv gekocht. Maar waar zit de cv unit in een serie 1 GTi?
Volgens het forum in de middentunnel, maar dat slaat kennelijk op serie 2. Bovendien, de zijpanelen van de middentunnel heb ik er niet af kunnen krijgen. Het lijkt één geheel, die middentunnel.
Volgens Haynes zit ie achter de “glovebox”. Het dashboardkastje? Daar zit wel iets achter maar dat is de module van de injectie. Hoe haal ik het dashboardkastje er uit?
Kortom, waar zit de cv module en hoe kom ik daar bij?
Zit ie niet achter het onderstebakje in de middenconsole, ik heb zelf geen cv maar kan me iets herinneren van een andere cx dat ie daar zat geloof ik…..(niet erg zeker dus).

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Ik weet niet waar die zit bij een s1. De middenconsole is 1deel inderdaad.
Dashbord kastje zit onder andere vast met wat moeren die via het motorruim te bereiken zijn. Zitten in de buurt van de ruitenwisser motor. Als je die vergeet krijg je hem er nooit uit.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nee, zit niet achter het bakje in de middenconsole. Dat heb ik er uit gehad.
Heb nog even in Haynes geneusd maar het moet idd achter het dashbord kastje maar helaas zonder plaatje
De timer voor de alarmlampen zit er ook (ik weet niet of dat een relais is maar misschien dat je ‘m dan kan horen en localiseren)
Groet

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
par eXeMple! schreef:Nee, zit niet achter het bakje in de middenconsole. Dat heb ik er uit gehad.
Hoi Peter,
Deze unit zit inderdaad onder de middenconsole (één geheel, helaas) in de buurt van waar de raamschakelaars zich bevinden.
Weet je zeker dat de afstandsbediening hiermee zal gaan corresponderen? Of vervang je de hele unit? Het is best een werkje om dit eruit te halen namelijk.
Zou wel erg cool zijn, een Série 1 CX met afstandsbediening.
Succes en groet,
La Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hmm, ik zie nu de reactie boven die van mij, maar echt: hij zit onder de middenconsole. Achter het dashboardkastje (een ramp om eruit te halen idd) zit alleen de injectiemodulator.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dan klopt mijn eerste reactie dus wel en de omschrijving in Haynes dus niet…...

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Okay, volgens Leontien moet hij dus in de buurt van de versnellingspook zitten.
Ik heb zitten denken, het systeem is massa gestuurd en werkt via 2 draden vanuit elk voorportier naar de cv module. Leg de ene draad aan massa en alle deuren worden open gestuurd. Leg de andere draad aan massa en alle deuren worden gesloten.
De afstandsbediening doet inderdaad dat: één van 2 draden aan massa verbinden. Nu hoef ik dat helemaal niet in de middenconsole vlak bij de cv module aan te sluiten. Het zou ook kunnen in de kabelboom die van één van de voorportieren de auto in gaat. Alleen een kwestie van een goede plaats en de juiste draden vinden…
Ben benieuwd of dat gaat lukken. Anders moet alsnog de middenconsole er uit.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik lees dit draadje met veel plezier mee; ik zou ook heel graag een AB hebben voor het openen en sluiten van de portieren.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
EEhhhhhhhh zo kan het idd ook, suc6, lijkt me een leuk zondag klusje.
groet wouter

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:Ik lees dit draadje met veel plezier mee; ik zou ook heel graag een AB hebben voor het openen en sluiten van de portieren.
Ree
Okay, als ik iets doe dan maak ik er een paar fotootjes van.
Als ik de AB werkend krijg dan plaats ik ze…

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
familiale schreef:EEhhhhhhhh zo kan het idd ook, suc6, lijkt me een leuk zondag klusje.
![]()
groet wouter
Is zo, maar helaas heb ik er morgen niet zo veel tijd voor. Dus mss moet het een weekje blijven liggen…