12 van de 40
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

De CX 25 GTi van PE - verkocht
Gepost: 14 november 2009 09:53 PM
  [ # 166 ]
par eXeMple! schreef:

Okay, volgens Leontien moet hij dus in de buurt van de versnellingspook zitten.

Ik heb zitten denken, het systeem is massa gestuurd en werkt via 2 draden vanuit elk voorportier naar de cv module. Leg de ene draad aan massa en alle deuren worden open gestuurd. Leg de andere draad aan massa en alle deuren worden gesloten.
De afstandsbediening doet inderdaad dat: één van 2 draden aan massa verbinden. Nu hoef ik dat helemaal niet in de middenconsole vlak bij de cv module aan te sluiten. Het zou ook kunnen in de kabelboom die van één van de voorportieren de auto in gaat. Alleen een kwestie van een goede plaats en de juiste draden vinden… tongue rolleye

Ben benieuwd of dat gaat lukken. Anders moet alsnog de middenconsole er uit. cool smirk

Tof plan!  Ik hoop dat het werkt!! Je redenering klinkt in elk geval logisch. Nu de juiste draden opsporen ja….
Succes, en houd ons op de hoogte, oké?  Razz

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 november 2009 03:29 PM
  [ # 167 ]

Zo, de ab zit er in en werkt! gooi

Gezocht naar kabelbomen die naar de deuren lopen, maar potverdrie wat kan je in een CX toch overal lastig bij! Je haal niet zomaar even die platen onder het dashboard er van af. Het lijkt wel of die dingen aan het schutbord vast (gelast?) zitten. Wat dat betreft gaat het in de XM allemaal veel makkelijker.

In de posts had ik gelezen dat Wouter het had over een timer relais (voor het lampje van de cv). Ik herinnerde me toen dat ik in de middenconsole een relais had gezien met “temporisateur” er op. Dus toch maar weer in de middenconsole geloerd en ja hoor, toch de cv module gevonden. Ik kon hem door het vakje naar buiten halen.

De AB module heeft een heleboel draden dus min van de accu losgehaald en met de soldeerbout aan de slag gegaan. De AB heeft ook een geschakelde plus nodig, die heb ik van de raamschakelaar gehaald. Alles afgewerkt met krimpkous en de spanning er weer op. Eerst geprobeerd of de cv nog steeds werkte met de autosleutel. Daarna de AB sleutels ingeleerd en inderdaad, het werkt! cheese

Daarna de boel in de middenconsole gepropt. De AB module paste gelukkig achterin naast het vakje.

Wat ik nog niet aangesloten heb, zijn de knipperlichten. Is niet nodig maar wel leuk. Maar dan moet ik draden leggen naar het knipperlichtrelais en daarvoor had ik even geen zin en tijd meer. Komt nog wel.

Hieronder nog een paar fotootjes:
Hier zit ie dus, onderin met daarnaast het relais

Uitgebouwd:

Alle draden van de AB aangesloten:

De AB sleutel:

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 november 2009 03:41 PM
  [ # 168 ]
par eXeMple! schreef:

Je haal niet zomaar even die platen onder het dashboard er van af. Het lijkt wel of die dingen aan het schutbord vast (gelast?) zitten.

Mooi dat het toch allemaal weer gelukt is en voor de toekomst, die onderste dashboard panelen zitten met lange dunne bouten inderdaad door het schutbord.

Onder je reservewiel en vlak bij het lmh-vat kan je de draadeinden zien zitten. Moertje moet je daar dus losmaken.

Profiel  

familiale
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 166

Gepost: 15 november 2009 08:33 PM
  [ # 169 ]

Mooi dat alles werkt, dus idd een leuke zondagse klus Smile
Heb vandaag een Beemer 520 uit van een vriend 1984 uitgedeukt was iemand achteruit tegenaan gereden terwijl hij ernaast stond te pinnen. Bumper krom, gril plat, keienvanger gewijzigde stroomlijn en de hele boel redelijk ontzet.

Groet,
Wouter

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 november 2009 09:23 PM
  [ # 170 ]

Super dat het werkt! Dat wil ik ook want ik vind dat gedoe met die sleutels heel vervelend.

par eXeMple! schreef:

Ik heb een afstandsbediening voor de cv gekocht.

Ik snap niet echt hoe de CV werkt en wat de afstandsbediening doet dus daar moet ik me in verdiepen, maar mijn eerste vraag is natuurlijk welke afstandsbediening je gekocht hebt?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 november 2009 10:08 PM
  [ # 171 ]

Ze zijn op veel plaatsen te koop: Marktplaats, ebay, Conrad, autoshops. Ik ben naar Brezan gegaan en gevraagd om een goede. Zij bevalen de Cobra aan omdat ie ook door professionals wordt ingebouwd en volgens hun werkt op een CX. Was natuurlijk de duurste blank stare 100 euro.

Ik heb ook een tijdje zitten puzzelen en begrijp nu ongeveer hoe de cv werkt. In de Haynes staat in hoofdstuk 13 (bij mij op pag. 257) een schemaatje dat duidelijker is dan het totaalschema van de auto.

Het belangrijkste principe is dat er van een deurschakelaar twee draden naar de cv module gaan (noem ik even draad X en draad Y). In een bepaalde toestand (bijv. deuren gesloten) is draad X met massa verbonden, draad Y niet. Als je de schakelaar omzet (door de sleutel of de knop op de binnenkant van de deur) dan wordt draad Y met massa verbonden. De cv module reageert hierop door de motoren in de deuren te laten draaien (alle deuren open) en draad X los te koppelen van massa.

De AB wordt op deze twee draden aangesloten en stuurt afhankelijk van de toestand (open of dicht) één van de twee draden naar massa. De toestand verandert waardoor de andere draad vrij komt van massa. De AB werkt dus eigenlijk parallel aan de schakelaars in de voordeuren. Daardoor blijft openen/sluiten met de sleutel en de knoppen ook gewoon werken.

Het is idd heerlijk Smile als je geen sleutel meer nodig hebt, zeker als je AB op de XM gewend bent.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 november 2009 10:15 PM
  [ # 172 ]

Nou, ik ga er ook maar een kopen. Ik ben alleen bang dat ik dit jaar geen tijd heb om hem in te bouwen maar ik sta te popelen.

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 november 2009 03:23 PM
  [ # 173 ]

Ik weet dat ik soms een beetje doordraaf, maar ik ben op zoek naar zo’n systeem dat de CV open gaat wanneer je binnen een straal van bv 5 meter van je auto bent, en automatisch sluit als je verder verwijderd bent. Weet iemand waar je dat kan vinden?

Ik ben niet zo goed in Ebay, maar werkt dit?

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 november 2009 08:34 PM
  [ # 174 ]

Is een serie 1 CX eigenlijk nooit geleverd geweest met AB?

Ik vind het eigenlijk wel ook prettig dat ik origineel werkende AB heb Smile (al is het met IR soms wel even klooien Wink )

Profiel  

hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 16 november 2009 08:45 PM
  [ # 175 ]
Ree schreef:

Ik weet dat ik soms een beetje doordraaf, maar ik ben op zoek naar zo’n systeem dat de CV open gaat wanneer je binnen een straal van bv 5 meter van je auto bent, en automatisch sluit als je verder verwijderd bent. Weet iemand waar je dat kan vinden?

Ree

Volgens de beschrijving is dit inderdaad wat je bedoelt.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 november 2009 08:55 PM
  [ # 176 ]
par eXeMple! schreef:

Zo, de ab zit er in en werkt! gooi

gefeliciteerd !!
met een universeel setje lukt dit dus goed.
zetten we op ‘t lijstje van things to do.
en als ik er niet uitkom, weet ik bij wie ik kan aankloppen Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 november 2009 09:12 PM
  [ # 177 ]

Haha, is goed hoor Jim! Smile

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 november 2009 09:20 PM
  [ # 178 ]
Ree schreef:

Ree

Bij Renault…? Laughing

Ree schreef:

Ree

Tja, ik denk dat het wel zou moeten werken. Er staat iig positve and negative trigger. Die laatste heb je nodig.

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 21 november 2009 08:04 PM
  [ # 179 ]

Fotoshoot.

De map met foto’s.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 21 november 2009 08:28 PM
  [ # 180 ]

Wauw.. prachtige foto’s van een prachtige auto!

Mijn Citroën BX 15 RE

Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  

12 van de 40
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook