2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Noodreparatie hydraulisch systeem
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 november 2009 11:23 PM
  [ # 16 ]
jan suburban schreef:

Goof de wijze,

Ik heb hydroliekslang laten maken bij Stahlie en bij Dronk. Allebei in Rotterdam.

jan

En dat in plaats van de hogedrukleidingen voor de CX of is dat voor die andere auto van je?

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 17 november 2009 12:02 AM
  [ # 17 ]

Voor de suburban van ´72. Stuurbekrachtigingsslangen en aircoslangen.

jan.

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 november 2009 12:24 AM
  [ # 18 ]

Dat bedoel ik. Wat voor druk hebben die slangen te verwerken, maximaal?

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 17 november 2009 12:48 AM
  [ # 19 ]

http://www.mennensbelgium.be/ProductTypeFiles/Enerpac_H700_E325eNL.pdf

Lijkt me wel genoeg toch?

jan

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2009 12:53 AM
  [ # 20 ]

Conventioneel remsysteem komt niet boven de 60 bar uit, meestal 30-40 bar. Stuurbekrachtiging zal hooguit ook zoiets zijn. Airco haalt zelfs dat bij lange na niet.

Citroen hydraulisch systeem druk (145-170bar) kom je verder tegen in vliegtuigen en graafmachines enzo. Niet in autos. Even voor de duidelijkheid. 145 bar is 147.9kg per vierkante centimeter. Neem een slang die gegarandeerd is om minimaal het dubbele aan te kunnen, want de puntlast kan dramatisch hoger zijn dan 170 bar. Zeker op die leiding tussen de pomp en de HD regelaar. De pomp kan nog veel meer druk maken dan 170 bar. Als je hem verkeerd aansluit pompt ie een veerbol gewoon kapot, bijvoorbeeld.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 november 2009 09:14 AM
  [ # 21 ]

Die slangen kunnen dat dus wel aan, maar ik zie nog steeds niet hoe je die in een bol gemonteerd krijgt. Daar moet je dus al iets gaan verzinnen wat de zwakke schakel zou kunnen zijn. Nee, doe mij maar gewoon de originele oplossing.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 17 november 2009 09:40 AM
  [ # 22 ]

Ik heb een HD slang op maat laten maken door v/d Laan in Abbenes. Deze kan een druk hebben van 423 BAR.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2009 09:42 AM
  [ # 23 ]

De nippels die we maken zijn nog nooit een ‘point of failure’ geweest. En slangen is een originele oplossing, vanaf de XM. De slangen werken dus echt wel prima, en 700bar slangen lijken me inderdaad prima. Dan alleen nog de vraag of ze een scherpe bocht kunnen maken, en wat dat doet voor de levensduur. Maar de conversie nippels zijn nou niet de zwakke schakel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2009 09:56 AM
  [ # 24 ]

De oplossing met de slang zoals Sans P. hier beschrijft is prima, en werd door Maserati zelf in de jaren 70 al bedacht omdat de originele hoge druk leidingen van de Merak en de SM allemaal sneuvelden. De nippels zijn van dik staal gemaakt en kunnen niet falen. De hogedruk slang in plaats van de originele stalen leiding is absoluut een verbetering ten opzichte van het origineel: de stalen leiding rammelt vaak stuk in z’n eigen beugels, of breek door trillingen tijdens het in- en uitslaan van de HD-regelaar gewoon af boven de leidingwartels.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 november 2009 03:37 PM
  [ # 25 ]

Ok!

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 17 november 2009 06:38 PM
  [ # 26 ]
alexander schreef:

Ik heb een HD slang op maat laten maken door v/d Laan in Abbenes. Deze kan een druk hebben van 423 BAR.

Mooi… dit beantwoord gedeeltelijk mijn vraag in mijn eigen draadje. Was het erg duur om die hd slang te laten maken?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 november 2009 08:48 PM
  [ # 27 ]

Hoe zit het met de uitdroging van het rubber?

Nog een voordeel is dat de boel niet gaat roesten…

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 17 november 2009 08:56 PM
  [ # 28 ]

ik heb nou nog nooit iemand gehoord die na het vervangen van zn leidingen binnen 5-10 jaar weer aan de beurt was oh oh  dus waarom gekker/duurder maken dan nodig?

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 17 november 2009 08:58 PM
  [ # 29 ]
Arjan Verkade schreef:

Hoe zit het met de uitdroging van het rubber?

Nog een voordeel is dat de boel niet gaat roesten…

vervangleidingen worden van een koperlegering gemaakt, dat eigenlijk niet kan doorroesten. Teminste niet zoals staal dat doet..

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2009 09:06 PM
  [ # 30 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan Robbie Very Happy

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook