Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Nieuwe remslang is binnen. Mistlicht is gefixt en de koplamp is uitgebouwd. Het glas viel er vanzelf af. Zojuist heb ik alle oude kit resten netjes verwijderd, glas opgepoetst en de reflector voorzichtig gereinigd. Morgen even een tubetje kit scoren dan kan het weer in elkaar gezet worden. Al met al, bijna klaar
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

- CX GTi
En vandaag zonder opmerkingen goedgekeurd. Kan ik eindelijk met mijn dame uit rijden gaan.
Heerlijk toch.
Nu eerst de kleine kosmetische dingetjes aanpakken en een goede antiroestbehandeling Gosliga maar eens bellen, Leeuwarden is hier bijna om de hoek.
En zien dat ik wat muziek aan de gang krijg. Er zit wel een radio in en als ik het knopje omdraai gaat de verlichting ervan ook aan maar geluid komt er niet uit. Achter het reservewiel heb ik ook een kluwen speakersnoer gevonden dat nergens naar toe leid
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 103
- Xantia 2.0 16v Break
Waar heb je het remslangetje vandaan? Ik ben vandaag bij de RDW geweest, en heb er voor beide kanten één nodig.
Son como niños, pero sin como

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hendrik69 schreef:En vandaag zonder opmerkingen goedgekeurd.
Kan ik eindelijk met mijn dame uit rijden gaan.
Heerlijk toch.
En zien dat ik wat muziek aan de gang krijg. Er zit wel een radio in en als ik het knopje omdraai gaat de verlichting ervan ook aan maar geluid komt er niet uit. Achter het reservewiel heb ik ook een kluwen speakersnoer gevonden dat nergens naar toe leid
gefeliciteerd ! het zweven kan beginnen !!
APK bij de RDW of een APK station? indien bij de RDW hoe uitgebreid keken ze naar de details ??
heb je de km teller al weer werkende ?
heb je wel speakers?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Gefeliciteerd,
Heerlijk gevoel is dat dat je weer mag rijden.
Veel rijplezier…..

- CX GTi
De remslang heb ik bij Citrotech in Oldebroek gehaald. Daar was afgelopen zaterdag een CX hydrauliek dag waarbij ik zijn laatste remslang heb bemachtigd. Hij zei wel dat hij ze onmiddelijk zou nabestellen. Even navragen dus.
APK is uitgevoerd bij een APK station in Hoogeveen, dus niet RDW. De Km teller doet het helaas nog niet helemaal goed maar mijn navi geeft ook de snelheid aan en dat is voor de APK ook goed.
Er zitten volgens mij wel zes speakers in. Achter de roostertjes in alle deuren zie ik in ieder geval membramen en op de hoedeplank staan er ook nog twee. Maar het lijkt alsof alle speakerdraden eruit zijn getrokken. Heb er nog niet echt tijd voor gehad om daar eens goed naar te kijken. Staat nu als een van de eerste op de to-do list.
Nu ik de laatste twee dagen veel met de auto heb gereden ga ik haar steeds meer waarderen. Heerlijk, ik kijk ook al uit naar de toerrit volgende week zaterdag.
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 103
- Xantia 2.0 16v Break
Bedankt Henk, ga gelijk navragen.
APK bij de RDW of een APK station? indien bij de RDW hoe uitgebreid keken ze naar de details ??
Onderweg naar het keuringsstation kwam ik er achter dat het reservoir met ruitensproeiervloeistof leeg was, of in elk geval er niets op de voorruit werd gespoten. Daar is niets van gezegd.
Ik had wel verwacht iets te horen over de leidingen achter, en dat was dan ook een aandachtspunt. Afkeur was er op beide remslangen, en één remleiding voor. Ook vermeld moest worden dat de deur linksachter niet meteen met de rest met de centrale vergrendeling open gaat, hoewel na enig aandringen die wel open gaat, en de remlichten op het keuringsstation niet wensten te werken.
Als laatste punt zat de accu niet goed vast.
Al met al geen grote schokkende dingen. Omdat ik de radio niet op z’n plek had zitten en de draden eruit hingen werd me daar nog wel naar gevraagd of ik dat binnenkort ging aanpakken, maar er werd verder niet moeilijk over gedaan.
Bij die leidingen achter hebben ze even wat preciezer gekeken naar welke leidingen de remmen waren en welke de vering.
Mijn rechter koplamp ziet er op het oog al iets donkerder uit dan de linker, en hij gaf ook iets minder licht. Daar is wel een opmerking over gemaakt, maar niet op het rapport geschreven.
Son como niños, pero sin como