14 van de 40
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
De CX 25 GTi van PE - verkocht
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 december 2009 11:25 PM
  [ # 196 ]
par eXeMple! schreef:

Off topic in m’n eigen draadje:
Waar is het draadje over de 25 GTI bleu romantique van Jelte gebleven? ohh

is inderdaad verdwenen huh

Mods? wat is er gebeurd?

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 02 december 2009 11:26 PM
  [ # 197 ]
par eXeMple! schreef:

Off topic in m’n eigen draadje:
Waar is het draadje over de 25 GTI bleu romantique van Jelte gebleven? ohh

Die ben ik ook even kwijt. Schijn ik zelf (indirect) veroorzaakt te hebben. De beheerder is er mee bezig.

Jelte.

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 10 december 2009 10:24 AM
  [ # 198 ]
par eXeMple! schreef:
Ree schreef:

Hoe zit het met je airco? Heb je R12 of R132a? Ik ben ook van plan om mijn airco te gaan fixen omdat het gewoon erg stoer is Cool

Ree

Ik heb nu R12, maar ik twijfel nog. Vullen met R12 kost 150 euro. Ombouw naar R134a heb ik een prijsopgaaf van 349 euro.
Maar ja hoelang vind je nog mannetjes die met R12 kunnen bijvullen? En het moet toch om de 2 a 3 jaar gebeuren. Confused
Aan de andere kant, ook R134a loopt op z’n eind. Dat middel wordt vanaf 2011 afgebouwd en hoelang is het dan nog verkrijgbaar? Confused:

Ja een werkende airco is natuurlijk stoer maar ook errug lekker! Hoewel ik in deze auto ook erg graag met het raam open rijd! Razz

Heeft er iemand ervaring met R401a (R12/R401a) als vervanging van R12 zonder de noodzaak tot ombouw? Ik ga vanmiddag eens kijken.

Jelte.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 december 2009 11:16 AM
  [ # 199 ]
Jelte Feenstra schreef:

Heeft er iemand ervaring met R401a (R12/R401a) als vervanging van R12 zonder de noodzaak tot ombouw? Ik ga vanmiddag eens kijken. Jelte.

Jelte, als ik jou was, zou ik in vrede met de mods opnieuw een eigen topic starten om een antwoord te krijgen op al je vragen die je gaat tegenkomen over je eigen auto.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 10 december 2009 11:50 AM
  [ # 200 ]
Jelte Feenstra schreef:

Heeft er iemand ervaring met R401a (R12/R401a) als vervanging van R12 zonder de noodzaak tot ombouw? Ik ga vanmiddag eens kijken.

Jelte.

Ik heb het in mijn Volvo 940. Werkt perfect! Ik heb zelf het gevoel dat het iets minder koud is dan in mijn vorige 940, die wel omgebouwd was, maar ik kreeg afgelopen zomer alsnog klachten van reisgenoten die het onaangenaam koud vonden.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 december 2009 01:54 PM
  [ # 201 ]

Ik had er nog niet van gehoord. Wat is het voordeel van R401a t.o.v. R134a als je een systeem hebt dat op R12 werkt?

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 10 december 2009 01:58 PM
  [ # 202 ]

Het voordeel bestaat alleen als je een R12 systeem hebt. Als de boel geretrofit is, dan is er geen voordeel meer. Het is een vloeistof die voldoet aan de huidige milieu eisen, maar die werkt met een R12 systeem. Het zou misschien ook wel in een R134a systeem kunnen, maar waarom zou je? Het koude verschil dat ik ervaar kan ‘m trouwens ook zitten in het verschil tussen een sedan en estate, waarbij bij de laatste een veel grotere ruimte gekoeld moet worden.

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 10 december 2009 07:17 PM
  [ # 203 ]
par eXeMple! schreef:

Ik had er nog niet van gehoord. Wat is het voordeel van R401a t.o.v. R134a als je een systeem hebt dat op R12 werkt?

Dat je niet hoeft om te bouwen en toch volgens de huidige normen werkt. Ik heb het net voor €130 incl. laten doen; uurtje werk en meteen resultaat. Ik begrijp dat zowel R134a als R401a (iets) minder koud zijn dan R12.

Jelte.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 december 2009 10:07 PM
  [ # 204 ]

Als je hem nog kan vullen met R12, waarom ombouwen. Is R12 niet meer voorhanden, dan is ombouwen onvermijdelijk.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 december 2009 10:10 PM
  [ # 205 ]

Misschien omdat R12 inmiddels verboden is…?

Trouwens:
􀁹 het gebruik van R-401A is volledig verboden in nieuwe installaties sinds 31.12.2003
􀁹 het gebruik van maagdelijke R-401A is verboden voor onderhoud vanaf 01.01.2010
􀁹 het gebruik van R-401A, zelfs gerecycleerd, is volledig verboden vanaf 01.01.2015.

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 10 december 2009 11:05 PM
  [ # 206 ]
TRSarno schreef:

Als je hem nog kan vullen met R12, waarom ombouwen. Is R12 niet meer voorhanden, dan is ombouwen onvermijdelijk.

R12 is niet meer legaal te verkrijgen in NL. Je kunt dat aan je laars lappen, maar persoonlijk vind ik dat je daar een goede reden voor moet hebben.

Als PE gelijk heeft is R401a ook nog maar beperkt verkrijgbaar. Maar datzelfde wordt van R134a gezegd (met andere uiterste data waarschijnlijk). We zullen ons moeten blijven aanpassen.

Jelte.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2009 11:07 PM
  [ # 207 ]
Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 10 december 2009 11:21 PM
  [ # 208 ]
Arjan Verkade schreef:

Is er al een opvolger voor R134a dan?

Even googlen levert Opvolger R134a. Wat R401a is voor R12, directe vervanging, lijkt R152a voor R134a. Niet treuren als je al een retrofit gedaan hebt, je kunt gewoon overschakelen. Mijn R401a was alleen uitstel van executie. Er is trouwens wel een smeermiddel toegevoegd; R12 is van zichzelf smerend.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 december 2009 02:57 AM
  [ # 209 ]

Ik heb na de R12 de 134a versie gekregen. Van 401a had ik nog nooit van gehoord, maar zal ook weer een variant zijn op of die van mij op de 401a Laughing

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 december 2009 09:21 AM
  [ # 210 ]

nog even een tip voor degenen die denken dat overschakelen van R12 op R134a een kostbare geschiedenis is: mijn airco is ‘omgebouwd’ door toevoeging van een additief aan de compressor olie. Dit is gedaan door Auto Airco Wilp. Zij gebruiken een product van Cliplight, zie http://www.cliplight.com/automotive/products.php?pageID=Product_Details&productID=221&catID=4
Mijn airco doet het al jaren probleemloos en je kan overal terecht voor een hervulling met R134a. Ik zou niet anders meer willen.

Profiel  
 
 
14 van de 40
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook