welke is verstandiger?
Heuliez
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 20-12-2009

- Xsara Break HDi Exclusive
Gepost: 20 december 2009 03:26 PM

Ik rijdt nu in een Xantia break HDi Exclusive. Heerlijke auto, alleen het kost wat. Gelukkig rijdt ik er met 338.000 km nog 1:17 mee, dus totaal blut raak ik er niet van. Ik rijdt minstens 15.000 km/jaar, richting 20.000. Ik heb tot nu toe alleen maar hydraulisch geveerde Citroëns gehad. Alleen maar BX’en en Xantia’s. Nu dénk ik erover om op termijn deze Xantia weg te doen en inplaats daarvan naar óf een Xsara Picasso 1.8i 16V op LPG te gaan óf een C5 break op LPG. Waarchijnlijk de 2.0i 16V omdat die wat pittiger is. Alleen heb niet goed een beeld op waar ik bij de Picasso en de C5 op moet letten. Ik weet dat bij de Picasso de voorveren berucht zijn en dat van de C5 de eerste types electronisch niet optimaal waren om het eufemistisch te zeggen. Zijn er bepaalde types en/of bouwjaren waar ik op moet letten. Zijn er mensen die ervaring met beide types hebben? Graag delen, want ik ben ik erg benieuwd naar.

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 458
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 december 2009 07:09 PM
  [ # 1 ]

Hoi,

Ik heb even een C5 (HDI) gereden, was lease auto en gloednieuw, over betrouwbaarheid weet ik dus niet veel.
In de tijd dat ik haar had geen problemen gehad.

Ik heb sinds 3 dagen een Xsara Picasso 1.8 16v.
Ben aardig wat tijd bezig geweest om een goede te vinden.
Vaak toch de laatste jaren geen of weinig onderhoud gepleegd.

Bij bijna alle die ik zag ging de koppeling loodzwaar.
Bij die van mij was die gelukkig onlangs vervangen.

Van de voorveren hoorde ik ook dat dat een zwak punt is, bij die van mij zijn ze inderdaad in 2007 ook vervangen hoorde ik.

De 1.6 is ook nog volop te vinden, ik ben voor de 1.8 16v gegaan.
Over Xsara Picasso met LPG kan ik je niets vertellen.

Vind de Xsara Picasso super soepel veren, een genot om in te rijden.

Succes met het vinden en maken van de juiste keuze.

Groet,
Bob

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook