Tik in de motor en niet aan slaan.
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 24 december 2009 06:21 PM

Ik ben even wezen luisteren bij een Picasso benzine/gas. Hij slaat niet aan, flink mechanisch tik geluid bij cylinder 4. Nokkenas draait wel. Auto heeft 2 ton gelopen.
Afgelopen zomer problemen gehad in Tsjechie met vervuilde benzine. Computer vervangen. Ik ga er nu van uit dat er een klep is blijven hangen zo aan het geluid te horen. Ik kan dit niet rijmen met vervuilde benzine. Een injector tikt niet zo hard lijkt mij.

Heeft iemand ervaring met deze klacht. Is de klep gelijk krom als hij de zuiger raakt. enig idee van kosten voor zo een soort reparatie.

info welkom, gr Dick.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 december 2009 06:52 PM
  [ # 1 ]

Tandriem 1 of meer tandjes versprongen?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 27 december 2009 11:45 AM
  [ # 2 ]

Ken het probleem van een ford fiesta. Hier zijn geen tandjes versprongen maar is er een comp. probleem. Betreffende fiesta heeft diverse malen dit euvel gehad en is daarvoor ook diverse malen in garage geweest en door ANWB weggesleept tot dat….. een clevere ANWB monteur een extra massa kabel heeft gelegd tussen het motorblok en de min van de accu. Hulde aan de ANWB, daarna geen problemen meer. Wellicht hier ook ff te proberen. Succes!!
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook