loopt niet altijd lekker stationair
joeri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 22 december 2009 07:33 AM

Mijn motormanegment lampje brand en bij het uitlezen geeft hij de volgende fout code’s weer. P412,P0105,P110. deze hebben volgens mij met de luchttoevoer te maken.


P0105 Absolute druksensor inlaat(map), onaannemelijk signaal
P0110 Luchttemperatuursensor, te laag signaal
P0412 Secundaire-luchtinblaasklep “A”, onjuiste werking

dit betekent het. als ik daar dan zelf naar wil kijken waar zou ik dan moeten beginnen?

het een staat in verband met het ander neem ik aan

ben begonnen met de slangetjes schoon te maken een te zorgen dat er geen valse lucht meer is .

volgende stappen zouden zijn sensoren nalopen en schoonmaken?
luchtpomp?

groeten joeri

Profiel  
 
mech
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 10-07-2009

Gepost: 22 december 2009 07:27 PM
  [ # 1 ]

je zou eigenlijk de parameters moeten meten van de sensoren om zo te kunnen bepalen waar het probleem zit, kan een sensor zijn maar ook kan het in de bekabeling zitten of een slecht contact van de stekker (s) op de injectie computer, kan van alles zijn.

meten is weten en de snelste weg naar een oplossing

ps staat je luchtpomp niet vol water ???

Profiel  
 
joeri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 24 december 2009 05:24 PM
  [ # 2 ]

alle sensoren schoon gemaakt en heel veel water uit luchtpomp gehaald. deze draait weer. heeft heel lang vocht in gestaan (heb auto nog niet zo lang)

vanochtend weer storing.zelfde code’s.

pomp weer van vocht voorzien.waar komt dat toch steeds vandaan?

gr joeri

Profiel  
 
mech
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 10-07-2009

Gepost: 24 december 2009 10:31 PM
  [ # 3 ]

de klep die op de motor is bevestigd is de oorzaak, deze dicht niet goed af en zo loopt er condens in de luchtpomp

Profiel  
 
joeri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 30 december 2009 03:21 PM
  [ # 4 ]

kom erachter dat de pomp helemaal niet draait. hij geeft nu alleen nog foutcode p412. hij zou toch moeten aanslaan met een koude motor en dan na een tijdje uit moeten gaan.

gisteren had ik ook ineens een actie dat ik geen stuurbekrachtiging meer had.tijdje stil gestaan en een paar keer gestart en ineens weer stuurbekrachtiging.hoop niet dat dit terugkomt.

Profiel  
 
mech
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 10-07-2009

Gepost: 30 december 2009 08:16 PM
  [ # 5 ]

is de zekering heel ????

zit er nog vocht in vastgevroren???

anders is je pomp waarschijnlijk naar de ouwe-%&$*(

Profiel  
 
joeri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 30 december 2009 08:32 PM
  [ # 6 ]

pomp is volgens mij niet naar de #$%^want als ik hem rechtstreeks op de accu zet dan draait hij als een tierelier..

het lijkt wel of hij niet word aangestuurd.
zit er naast de zekering nog een relais achter die evt kapot kan zijn.

stuurbekrachtiging ook nog een raadsel

Profiel  
 
mech
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 10-07-2009

Gepost: 30 december 2009 08:35 PM
  [ # 7 ]

jah er zit nog een relais achter inderdaad, de zekering zit in zekeringkast onder motorkap weet uit hooft even niet welke

succes

Profiel  
 
joeri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 30 december 2009 08:46 PM
  [ # 8 ]

de zekering zit op f16 en is 30a waar de relais zit is me niet helemaal duidelijk. toch maar een vraagbaak kopen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook