aftappen brandstoffilter
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 30 december 2009 06:54 PM

Volgens het onderhoudsschema van mijn Picasso HDi moet je om de 20k water uit het brandstoffilter laten lopen. Brandstoffilter heb ik gevonden, maar gaat het om het blauwe dopje wat eraan vast zit? Normaal probeer ik altijd vanalles uit, maar met de motor neem ik liever geen risico. Zeker niet bij een HDi. Volgens een Spaanse beschrijving die ik gevonden heb op internet zou het inderdaad om dat dopje gaan. Ik zou het fijn vinden als ik de bevestiging krijg dat het inderdaad dat blauwe dopje is. Gewoon een kwestie van draaien?

Ik wil zo veel mogelijk leren van techniek in de auto, vandaar ook mijn vraag. Als ik langs de dealer rijd, dan doen ze het zo voor me, maar ik leer graag.

Alvast bedankt voor het antwoord!!

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 30 december 2009 11:12 PM
  [ # 1 ]

Ik heb net even onder de kap gekeken. Ik heb het brandstoffilter gevonden, en onderaan zit inderdaad een draaidop. Deze zit echter aardig vast. Dmv een Franse handleiding weet ik dat ik de dop moet losdraaien, en er iets moet onder plaatsen om het water op te vangen. Hiermee moet ik doorgaan tot er weer brandstof uitkomt. Klopt dit? Of heb ik het verkeerd gelezen van de brandstof. Mijn Frans is op technisch gebied iets minder namelijk.

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 31 december 2009 05:03 AM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook