brandstofmeter
forens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 17-12-2009

Gepost: 17 december 2009 10:59 PM

Hoi allemaal,

Sinds ruim een jaar rij ik een C1. Vooral woon-werk. Lekker goedkoop. Bevalt goed, op de brandstofmeter na. Die gaat van 2 streepjes opeens naar één knipperend streepje. Dus niet, wat ik verwacht: 6, 5, 4, 3, 2, 1, en dan piep-en-1-knipperend. Het ‘gewoon’ 1 streepje aangeven wordt overgeslagen.
Is dat bij alle C1’s zo?
Of is er met die van mij toch iets mis?

Guus

Profiel  
 
Ceeeendje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007

- C1 Séduction 5 drs
Gepost: 28 december 2009 10:51 PM
  [ # 1 ]

Op pagina 10 van het instructieboekje staat:

‘Wanneer het minimumbrandstofniveau is bereikt, knippert het laatste blokje; uw brandstofvoorraad bedraagt dan nog maar 5 liter. [...]
Wanneer het knipperen sneller wordt, bedraagt de brandstofvoorraad nog maar 3 liter.’

Denk dat bedoeld wordt dat het laatste blokje per definitie knippert…; de tekst suggereert inderdaad anders.

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/C2059BDE-258A-4C6E-A699-429E7522D459/32361/instructieboekjeC10205.pdf

Over een piepje bij het bereiken van de laatste 5 (of 3 liter) wordt niet gerept; terwijl zo’n piepje er, ook in mijn C1, toch echt is.

Vanmiddag heb ik maar kort doorgereden na het piepje / knipperend laatste blokje; na ca. 5 km getankt - er ging maar liefst 34,90 liter in! Dat is me nog nooit gelukt - ik ga er van uit dat de tank nog steeds niet groter dan 35 liter is, dus zou ik onbezorgd en onwetend met slechts 0,1 liter benzine in de tank onderweg zijn geweest…
Was het op dit forum, of op het Citybug-forum dat er meldingen waren van een onbetrouwbare (da’s een graadje erger dan onnauwkeurige) benzinemeter? Denk dat ik vanaf nu vooral n.a.v. de km-tellerstand mijn tankmoment moet gaan bepalen.

Profiel  
 
markwilts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-01-2009

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 02 januari 2010 06:28 PM
  [ # 2 ]

hey, bij mij gaat er geen piepje hoor als ie begint te knipperen… heb laatst 36,4 liter kunnen tanken, schrok er zelf nogal van, maar de keer erna (bij een ander tankstation 35,9 liter. dus er zit blijkbaar een grotere tank onder.

het klopt dat er op het citybugforum een topic was over verkeerde aanduiding benzinemeter, maar daar is een oplossing voor vanuit citroën.

greetz mark

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook