Geen trekkracht meer
kenny
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 28-02-2007

Gepost: 30 december 2009 03:38 PM

Hallo,

Wij zitten al een ruime tijd met het volgende probleem:

Onze wagen een C3, 2006 14 HDI, rijd niet meer als voordien, hij heeft totaal geen trek kracht meer en begint zelfs een gevaar op de weg te zijn, bv: bij het invoegen op de autosnelweg halen we te weinig snelheid in korte tijd waardoor achterliggers worden op ge houden…. met alle reacties bijhorend.

Onze wagen had tot 2X toe een diesel geur in de wagen, precies of de uitlaatgeur binnen in de wagen kwam… dat bleek een dichting packing aan de motor te zijn en is tot 2X toe onder garantie vervangen, Maar bij de tweede maal wanneer ik de auto ging afhalen branden er een lampje en verscheen op het dashboard ” emissie fout” de garage zij dat het geen kwaad kon om mee te rijden en moest de volgende dag terug komen, als ik naar huis reed voelde ik meteen dat er iets mis was met de wagen, hij had totaal geen trekkracht, te dag erna ben ik er terug meegegaan en na 5min. was hij al terug klaar, ze hadden de software gereset en daarmee zouden alle problemen verholpen zijn volgens de garage, maar bij het weg rijden was het nog steeds hetzelfde juist de fout melding was verdwenen maar de wagen trok nog steeds niet hij is daarvoor in het totaal tot 5maal terug binnen geweest bij die zelfde (citroen garage) maar het probleem blijft maar duren, ik was het echt kots beu en ben toen naar een locale garagist geweest die alle merken doet en hij stelde ook meteen vast dat er geen fut meer in die wagen zat, hij heeft toen de massa lucht meter veranderd maar het probleem was nog steeds niet opgelost ook hij heeft hem nagekeken maar zonder resultaat, hij heeft hem ook meerdere malen het geheugen uitgelezen en de computer gaf nooit een fout weer, hij zei dat ze waarschijnlijk bij de Citroen de software gereset hebben maar het probleem niet gevonden hebben en dan maar vlug de computer gereset hopende dat die klant weg blijft met zijn probleem…..


Nu rijden wij al een ruime tijd met dit probleem rond, wat ons ook opvalt is dat hij behoorlijk verbruikt normaal zou hij moeten 4,9/100km verbruiken waar hij nu zo’n 7 a 8 Liter verbruikt en dan ook nog is geen trek kracht meer heeft…. Wij zijn dit jaar er mee naar Spanje gereden en haalde op sommige hellingen nog geen 50km/h wat een zeer gevaarlijke situatie was in Frankrijk (Vrachtwagens achter ons) en reden met een volle tank 600km

Ik heb dit ook al eens aangehaald op een ander forum maar heb daar niet echt een antwoord van probleem gekregen, ik hoop dat hier iemand de oplossing heeft en dat onze wagen terug rijd als toen hij nieuw was !!!!

Alvast bedankt voor de hulp

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 30 december 2009 07:06 PM
  [ # 1 ]

Kapotte turbo?? Er moet toch een garage zijn die je verder helpen kan hiermee?

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 30 december 2009 07:36 PM
  [ # 2 ]

Lijkt er op dat de Electroklep defect is van de Turbo. Vermoedelijk onderdeelnummer: 1628 ZT Kost ca 49,65 EUR ex btw. Deze regelt het vacuüm naar de turbo, als deze defect gaat heb je identike klachten.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
kenny
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 28-02-2007

Gepost: 31 december 2009 10:36 AM
  [ # 3 ]

Ik ga vandaag eens bellen naar de garage en zal dit is doorgeven, de 9de moet hij terug binnen voor nazicht hopelijk kan hij het maken…

Alvast bedankt voor je hulp !!!

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 31 december 2009 02:26 PM
  [ # 4 ]

En anders zou ik toch eens de mening van een andere dealer inroepen. Kan je soms veel helpen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
kenny
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 28-02-2007

Gepost: 31 december 2009 03:29 PM
  [ # 5 ]

Ja dat kan ik ook, maar dan moet ik al verder dan een stad gaan want bij ons zijn maar twee citroen garages en ze zijn van een enkele uitbater die deze twee garage (Citroen) erkende verdeler runt sinds een jaar of 4 a 5,, ik heb meer vertrouwen in mijn garagist om de hoek die alle merken hersteld en onderhoud en zijn garage is ook vrij modern uitgerust… moest het bij hem niet worden opgelost ben ik van plan om eens naar Brussel te gaan bij de grote invoerder van Citroen heb natuurlijk bang van de achteraf geprijsde rekening….

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 januari 2010 05:11 PM
  [ # 6 ]

‘t Klinkt inderdaad alsof de turbo zijn steente niet meer bijdraagt. En dan klopt ook het hoge brandstofverbruik. Bidden dat het alleen de klep is ...

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook