2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
“Alternatief” benzinepomp injectie
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2010 01:17 PM
  [ # 16 ]

Ho ho;... voor 300 euro heb je nog geen bosch pomp !! die kost ruim 600 euro Grrrr

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 03 januari 2010 01:26 PM
  [ # 17 ]

oke top! bel morgen Autobedrijf Van der Laan wel even of hun er nog 1 hebben! Waren er voor de CX eigenlijk verschillende soorten pompen? En deze doen het ook op een ie?

Nogmaals bedankt!

600 is de prijs nu al, dan word het 100% een CX haha

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43453
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 januari 2010 01:34 PM
  [ # 18 ]

Wat is er dan mis met je eigen pomp?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 03 januari 2010 01:36 PM
  [ # 19 ]

doet niets meer, maar krijgt wel spanning .. Op zich niet een heel groot probleem gezien ik op GAS rond rij maar moet toch opgelost worden.

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 03 januari 2010 01:47 PM
  [ # 20 ]

Op deze italiaanse site (http://www.lesds.it) vind je alternatieve Bosch pompen (met serienummers) en foto’s.
Deze pompen zijn wellicht meer voorradig en goedkoper.

Nummers orginele Bosch pompen: 0 580 960 007, 0 580 463 005 of :0 580 463 085
vervangende pomp nummer Bosch: 0 580 464 070

Helaas kan ik de pagina als link niet kopieren hzie: http://www.lesds.it
Kijk vervolgens onder “Tecnica & pratica” bij “Sostituzione pompa benzina iniezione” (vervanging brandstofpomp injectie) voor foto’s en uitleg. Mocht je problemen hebben met de taal laat het dan maar even weten. Er is best uit te komen lijkt me. 

Groet en succes

Peter

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2010 01:52 PM
  [ # 21 ]
Peter2006 schreef:

Helaas kan ik de pagina als link niet kopieren zie: http://www.lesds.it


Groet en succes

Als je maar weet hoe…... (ergens op de pagina gaan staan > rechtermuisknop > eigenschappen/properties > adress kopiëren > plakken > klaar very good )

link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 03 januari 2010 01:59 PM
  [ # 22 ]

Dank voor de tip!

Peter

Profiel  
 
GoofdeWijze
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 03 januari 2010 02:04 PM
  [ # 23 ]
Peter2006 schreef:

Op deze italiaanse site (http://www.lesds.it) vind je alternatieve Bosch pompen (met serienummers) en foto’s.
Deze pompen zijn wellicht meer voorradig en goedkoper.

Nummers orginele Bosch pompen: 0 580 960 007, 0 580 463 005 of :0 580 463 085
vervangende pomp nummer Bosch: 0 580 464 070

Helaas kan ik de pagina als link niet kopieren hzie: http://www.lesds.it
Kijk vervolgens onder “Tecnica & pratica” bij “Sostituzione pompa benzina iniezione” (vervanging brandstofpomp injectie) voor foto’s en uitleg. Mocht je problemen hebben met de taal laat het dan maar even weten. Er is best uit te komen lijkt me. 

Groet en succes

Met deze valt het goed te vertalen.
http://translate.google.nl/#it|nl|http://www.lesds.it/
Ik heb er een snelle blik op geslagen. Lijkt mij niet slecht vertaald, wel gebrekkig.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 03 januari 2010 02:47 PM
  [ # 24 ]

Dit is erg mooi! Ga mij hierin verdiepen!

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 03 januari 2010 03:30 PM
  [ # 25 ]
lupolo schreef:

doet niets meer, maar krijgt wel spanning .. Op zich niet een heel groot probleem gezien ik op GAS rond rij maar moet toch opgelost worden.

Hoi,

Waarschijnlijk zijn de schotten vast gaanzitten, de Bosch pompen die volvo gebruikt kun je heel gemakelijk uit elkaar halen. 4 boutjes los even schoonmaken van binnen en weer in elkaar. Heb ik zelf enige malen zo gedaan. Een iedergeval goedkoper dan andere kopen.

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 januari 2010 12:54 PM
  [ # 26 ]

Toch nog maar fff opgezocht waarvoor die 3e aansluiting is: Het is een overdruk beveiliging. Mocht de leiding (tussen pomp en injecteurs) verstopt raken of de drukregelaar niet werken dan zou de druk veel te hoog oplopen met als gevolg dat ergens een leiding springt en de motor onder spuit. Om dit te voorkomen is dus die 3e aansluiting. Wordt de druk meer dan ~ 4 bar dan zal de brandstof via deze leiding terug “vloeien” naar de tank.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25734
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2010 01:03 PM
  [ # 27 ]

Klopt! en geen enkele nieuwe pomp heeft dat. Is niet nodig. Gewoon afdoppen en een nieuwe pomp monteren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 januari 2010 02:29 PM
  [ # 28 ]

Weer wat geleerd.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 06 januari 2010 12:48 AM
  [ # 29 ]

Dus toepasbaar?

Bosch “0 580 464 070” 3Bar, twee aansluitingen
- Link pdf http://www.lucasinjection.com/_borders/fuelpumps.pdf

Pierburg “7.21287.53.0” 3Bar, twee aansluitingen

Bosch “0 580 464 008” 3Bar
- Dacht dat dit de CX pomp is

Iemand bovenstaande kunnen bevestigen?

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 08 maart 2010 06:32 PM
  [ # 30 ]

Iemand nog ervaring met een van de bovenstaande pompen? Of weet welke zou gaan werken ..

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook