Bonkerig geluid aan de rechterkant / resetten onderhoudssleutel
Franks
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-01-2010

Gepost: 06 januari 2010 08:39 PM

Sinds enkele maanden maakt mijn Xsara Picasso 1.8 16V 2002, een bonkerig geluid in z’n 2e versnelling als ik een bocht maakt.
Ook BLIJFT de onderhoudssleutel branden, ondanks resetten met een “uitlees” computer/ klem van de accu 10 minuten houden en ook na het normaal resetten (aftellen) via het dashboard. Blijkbaar valt hier niets aan te doen dan het vervangen van de display.

Wie kan mij advies geven…

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 07 januari 2010 01:23 AM
  [ # 1 ]

In zijn 2e versnelling maak je vaak de krappe bochten.. nietwaar?
Kan te maken hebben met vanalles in de voorkant:
Eerste verdachte: kineetkoppeling versleten, dus achter de naaf waar je wiel aan zit, onder dat harmonicarubber (kijk eens of je rubbers eromheen nog heel zijn), en hoeveel km heeft de auto gelopen (in verband met realiteit dat ze versleten kunnen zijn).

de rest kan zijn; veerschotels en veren kraken. Reactiestangen bonken. Speling op draagarm of aanhangende onderdelen.
Zelfs een loszittende plastic spatkast kan bij ver indraaien van een wiel geraakt worden..je kan het zo gek niet bedenken.

Waarschijnlijk heeft het weinig met de 2e versnelling te maken maar meer wat je allemaal doet tijdens dat je in de 2e versnelling zit?

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 07 januari 2010 01:26 AM
  [ # 2 ]

Oja, bij mijn schoonouders was het een frisdrankfles die nog in het bergvak lag.. zo gek kan het worden. Bonk, bonk.

Ik lig overigens niet wakker van die ‘sleutel’. Zolang ik weet dat ik binnen de onderhoudsinterval zit en al mijn vloeistoffen nog in de auto op peil zijn vind ik het prima.
Al die rommel hadden ze er vroeger toch ook niet opzitten.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook