2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ruitenwisservloeistof pomp
grijsijzer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 11 januari 2010 05:29 PM
  [ # 16 ]

Het komt toch wel veel voor, merk ik. Ik heb het zelf twee keer binnen een week gehad, terwijl de vloeistof volgens de instructie op de fles bescherming zou moeten bieden tot -10. Met het vervangen van de zekering (inderdaad onder de motorkap, 10A) werkt het weer. En bijvullen met extra-strong, natuurlijk.

(On)aardig detail is wel dat de Wegenwacht de aparte zekering niet kon vinden en dacht dat het motortje wel stuk zou zijn, want de ruitenwissers deden het nog dus de zekering was in orde. Nu kan ik als lease rijder een willekeurige garage uitzoeken, maar het kost toch weer wat tijd.  Sad

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 12 januari 2010 10:39 AM
  [ # 17 ]

Ja, daar ben ik weer!

Alles werkt naar behoren, reservezekeringen heb ik bij me, de vloeistof is nu beschermd tot - 50 C, dus wat kan me gebeuren?

Dat zal ik eens vertellen. Als ik nu de wis/was installatie van de achterruit bedien, dan komt er geen vloeistof op de achterruit. Wel op de voorruit, wel iets minder dan normaal. Dus achter sproeien, komt het er voor uit! Wat is hier aan de hand???

Natuurlijk kan ik wel naar de dealer gaan, maar daar heb ik deze week helaas te weinig tijd voor, en ik vind het leuk om het zelf ( met jullie hulp!) op te lossen.

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 12 januari 2010 12:59 PM
  [ # 18 ]

Mogelijk is de oude vloeistof in de leiding/sproeikop bevroren en moet dat eerst ontdooien.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 januari 2010 01:19 PM
  [ # 19 ]

Of de uitgang van het motortje is vuil.

Je komt er trouwens bij door de binnenkuip van je rechterspatbord te verwijderen


Je kunt hem ook voorzichtig omklappen

 

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 12 januari 2010 02:02 PM
  [ # 20 ]
Bimbam2 schreef:

Mogelijk is de oude vloeistof in de leiding/sproeikop bevroren en moet dat eerst ontdooien.

Zou dat na een rit van een uur niet ontdooid zijn? Misschien niet, vanmiddag nog maar eens proberen.

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 12 januari 2010 02:04 PM
  [ # 21 ]
Rene schreef:

Of de uitgang van het motortje is vuil.

Je komt er trouwens bij door de binnenkuip van je rechterspatbord te verwijderen


Je kunt hem ook voorzichtig omklappen

Heeft de pomp dan twee uitgangen, dus voor de voorruit en achterruit apart?
Dat zou aannemelijk zijn, en kijken kan geen kwaad. Ik ben toch al heel erg benieuwd hoe dat er uit ziet, dus de binnenkuip gaat er toch een keer uit. Is zo’n pomp te vergelijken met een pomp uit de caravan (dompelpomp), of is de pomp op een andere manier bevestigd aan het resservoir?

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 januari 2010 02:05 PM
  [ # 22 ]

De pomp heeft twee uitgangen. Als je achter sproeit draait de motor andersom.

 

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 12 januari 2010 02:11 PM
  [ # 23 ]

Aha, dat wist ik niet. Dan is het heel aannemelijk dat er ergens in de leiding nog “oude” vloeistof zit, die nu dus bevroren is. Ik heb wel gezien dat de leiding door de auto loopt, via de zijkant van het dak, boven de rechterdeuren. Dan moet er dus een “verstopping” zitten bij of net na de pomp. Daarna verdwijnt de slang het interieur in, en daar is het altijd 21 graden C.

Als ik het goed begrijp dan sproeien de sproeiers voor, als de slang naar achteren is verstopt, doordat het water niet wegkan, en dus de weg opzoekt waar het wel uit kan. Heb ik dat zo goed begrepen?

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook