Over het paard getild ?
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 11 september 2005 04:27 AM

Vorige week een occassion V6 Exclusive gekocht, een luxe uitvoering van onze geliefde voiture.
Al die luxe is wel leuk, maar niet zo belangrijk, ik bedoel dat raam kan ik zelf ook wel dichtdoen als het regent.
Waar ik wel helemaal bezeten van ben, me certified nutcase, is de koeling in het handschoenenkastje.  Surprisedops: Ik zal het uitleggen, op weg van werk naar huis kom ik langs mijn favoriete slager, de achterham, het rundergehakt en de biefstukken zijn daar perfect.
Die gaan mooi in dat airco gekoelde handschoenenkastje dacht ik. Zie blz 100 van het instructieboekje.
Zie ook het *.: Afhankelijk van uitvoering of land.
Aan de uitvoering kan het toch niet liggen, Exclusive, aan het land dan ?
Ik zie in het kastje alleen maar een zwarte platte schijf, zeker geen ‘‘sluitbaar ventilatierooster”.
Wie helpt mijn biefstuk ?

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 11 september 2005 12:05 PM
  [ # 1 ]

Mijn vader heeft ook een v6 exclusive, en daar zit ook alleen die platte schijf. In die schijf zit een opening. Doordat de schijf draaibaar is, kan je de openingn in de schijf recht tegenover de opening in de airco die daarachter zit draaien. Als je dat doet, zal de airco gaan koelen. Let wel op dat deze koeling altijd uit moet staan als in je dashboardkastje een controleunit van een navigatiesysteem zit;)
Succes!

Xsara_Coupe

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 september 2005 02:44 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het vaak gebruikt (o.a. voor kaas en chorizo op weg terug uit Portugal), het koelt erg goed en toch verassend snel. Ook blikjes en flessen komen er heerlijk koel uit. Een super truc Exclamation  Smile

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 11 september 2005 04:49 PM
  [ # 3 ]

Re: Over het paard getild ?

Ronald_Xantia schreef:

Vorige week een occassion V6 Exclusive gekocht, een luxe uitvoering van onze geliefde voiture.
Al die luxe is wel leuk, maar niet zo belangrijk, ik bedoel dat raam kan ik zelf ook wel dichtdoen als het regent.
Waar ik wel helemaal bezeten van ben, me certified nutcase, is de koeling in het handschoenenkastje.  Surprisedops: Ik zal het uitleggen, op weg van werk naar huis kom ik langs mijn favoriete slager, de achterham, het rundergehakt en de biefstukken zijn daar perfect.
Die gaan mooi in dat airco gekoelde handschoenenkastje dacht ik. Zie blz 100 van het instructieboekje.
Zie ook het *.: Afhankelijk van uitvoering of land.
Aan de uitvoering kan het toch niet liggen, Exclusive, aan het land dan ?
Ik zie in het kastje alleen maar een zwarte platte schijf, zeker geen ‘‘sluitbaar ventilatierooster”.
Wie helpt mijn biefstuk ?

Gr. Ronald

In mijn 2.2HDI zit er een bedieningsroostertje hoor !

Tijdens de vakantie (langere afstanden) ben ik daar heel tevreden over :
- steeds koele drankjes (ook de hond waardeert het).
- lekkere koude sandwiches
-etc

Ik heb er echter nog nooit een biefstuk mee geholpen omdat hij over de afstand tussen mijn slager en thuis geen hulp nodig heeft Laughing  Laughing
Eerst naar het café gaan, vervolgens naar de slager, en dan pas naar huis : dat helpt in dit geval Wink  Wink  Wink

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 12 september 2005 01:07 AM
  [ # 4 ]
Xsara_Coupe schreef:

Mijn vader heeft ook een v6 exclusive, en daar zit ook alleen die platte schijf. In die schijf zit een opening. Doordat de schijf draaibaar is, kan je de openingn in de schijf recht tegenover de opening in de airco die daarachter zit draaien. Als je dat doet, zal de airco gaan koelen. Let wel op dat deze koeling altijd uit moet staan als in je dashboardkastje een controleunit van een navigatiesysteem zit;)
Succes!

Xsara_Coupe

Ik heb een NAV af-fabriek, zouden ze daarom bij de boel dicht hebben gemaakt ?

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 12 september 2005 01:48 AM
  [ # 5 ]

Ik weet niet waar de cd-wisselaar van je navigatiesysteem zit. Bij het achteraf ingebouwde systeem van mn vader zit die in het dashboardkastje. Misschien dat iemand anders op het forum met een origineel navigatiesysteem het antwoord weet… Confused:

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 13 september 2005 02:58 AM
  [ # 6 ]
M&M schreef:

Die van mij heeft geen gekoeld kastje , en dat is idd te wijten aan het fabrieks-af NAV systeem , zit er zo’n systeem in dan heb je geen koel dashboardkastje Wink

Te lezen in de optiebrochure van de C5 ....

Dank voor de bevestiging, het af-fabriek NAV systeem zit inderdaad in het dahsboardkastje en de schijf is inderdaad gesloten als in niet openbaar.
Een beetje koeling zou echter geen kwaad kunnen bij deze langzame electronica, maar ja, het is techniek van 3-4 jaar oud.
Ik denk dat ze het doen om condensevorming te voorkomen.
Wel jammer, ik vond het echt de meeste ‘coole’ luxe op deze auto.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook