Guus1972 stelt zich voor
Guus1972
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-01-2010

Gepost: 12 januari 2010 04:19 PM

Een paar dagen geleden heb ik mij hier aangemeld. De afgelopen dagen heb ik geprobeerd mij een beetje in te lezen. Nu zal ik mij dan ook even voorstellen.

Mijn naam is Guus. Ik ben (nog even) 37 jaar en kom uit de omgeving van Nijmegen. Afgelopen zaterdag heb ik een Citroën Xsara Picasso gekocht. In de zoektocht naar informatie over onze nieuwe auto, kwam ik dit forum tegen. Het sprak mij direct aan hoe gepassioneerd mensen met hun Citroën om gaan en dus besloot ik me aan te melden.

Alhoewel dit de eerste Citroën is die ik zelf rijd, heb ik een hele voorgeschiedenis nu ik er over nadenk. Mijn ouders zijn voor het eerst met Citroën in aanraking gekomen toen ze een Citroën Visa zijn gaan rijden. Daarna hebben ze een tijdje een 2CV als tweede auto gehad. Dat vind ik nog altijd fascinerende auto’s. Tussen 1984 en 2004 hebben ze in verschillende Citroën AX-en gereden. Ook hebben ze nog in een Citroën Saxo gereden.

Mijn zwager is citroënfanaat, waardoor ik ook langs die weg diverse Citroëns de revue heb zien passeren. Zo mocht ik verschillende keren een BX van hem lenen. Een tijdje heeft hij een CX gehad. Een
Xantia break (uit Duitsland gehaald) heeft hij ook nog steeds staan. Helaas doet hij er niets meer mee. Op dit moment rijdt hij ook nog in een gewone Xantia.

Dat we ooit een keer Citroën zouden gaan rijden zat er wel aan te komen. In het verleden hebben we al naar de Xsara break gekeken. Verschillende malen naar Berlingo’s, maar de Picasso stond al langer op ons lijstje. We hebben drie kleine kinderen en de Picasso is één van de weinige auto’s waar ik die probleemloos in kwijt kan.

Aanstaande vrijdag mag ik de Picasso ophalen en kan niet wachten totdat ik er in mag rijden. Ben maar vast hier aan het lezen en heb het instructieboekje ook al van voor naar achter en weer terug gehad.

Mijn (foute) auto’s tot nu toe:

1998-2000: Suzuki Swift 1.3
2000-2003: Opel Vectra 1.7 TDI
2003-2008: Renault Mégane Break 1.9 DCI
2008-2010: Mercedes Benz C-200 Esprit

Groeten,

Guus

Citroën Xsara Picasso (01/2005) 1.6 HDIF, 110 PK

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 12 januari 2010 04:23 PM
  [ # 1 ]

Welkom Guus!

Er zijn veel Xsara Picasso rijders actief hier op het forum, dus er is meestal wel iets over je vraag te vinden en anders zijn er wel gasten die je graag willen helpen waar mogelijk.

Veel plezier hier! Smile

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 januari 2010 04:24 PM
  [ # 2 ]

Oef, die laatste paar regels moeten we maar snel vergeten tongue wink

Welkom op het forum namens een tevreden picassorijder. (al drie jaar)

 

Profiel  
 
Guus1972
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-01-2010

Gepost: 12 januari 2010 04:30 PM
  [ # 3 ]

Oh ja, niet vergeten: Het gaat om een Xsara Picasso 1.6 HDIF (110PK) Image.

Die Duitse auto’s (de Mercedes en de Opel) zijn een nagel aan mijn doodskist. Je betaalt grof geld voor een vreselijk saaie auto met kraak noch smaak. Wat ongenuanceerd gezegd.

Citroën Xsara Picasso (01/2005) 1.6 HDIF, 110 PK

Profiel  
 
2cvke
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 11-02-2008

- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2 CV 6 Club
Gepost: 12 januari 2010 05:58 PM
  [ # 4 ]

welkom veel plezier op het forum

Citroen 2cv az ‘61
Citroen 2cv6 special ‘88
Citroen bx 16 trs ‘84

Profiel  
 
Zardrak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Gepost: 14 januari 2010 02:18 PM
  [ # 5 ]

Welkom, je zal veel plezier hebben aan je Xsara Picasso, ik rij er nu al 4 jaar mee en het is echt een parel van een auto, heb ook kinders (2) en idd de Xsara Picasso is er perfect voor, maar belangrijk vind ik de eigenzinnige look van de auto die hem een echte Citroën maakt (vind persoonlijk dat de C4 Picasso er veel te braaf uit ziet)

VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16

Profiel  
 
Guus1972
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-01-2010

Gepost: 15 januari 2010 05:04 PM
  [ # 6 ]

Ik heb de auto vandaag opgehaald. Mijn zwager heeft mij in zijn Xantia (lekkere vering trouwens) weg gebracht.

De Picasso rijdt heerlijk. Een paar dingen vallen mij nu al op. Ondanks dat hij groot is, is hij goed handelbaar met inparkeren of keren op de weg. Je zit lekker hoog. De Climatcontrol is fijn en de stoelen zitten ook comfortabel. Voor mij is cruisecontrol nieuw, maar het functioneert prima. Enig minpuntje is dat je bij rotondes met die raamstijlen zit te knoeien. Een fietsertje is zo geschept.

Voor wat betreft de look: een collega van mij vond het een oude mannetjesauto. Zo bezien ziet hij er niet flitsend uit, maar hij heeft inderdaad wel wat aparts. Net als bij een Multivl… pla. Het belangrijkste voor mij is echter dat hij lekker rijdt en dat ik iedereen comfortabel kan vervoeren.

Citroën Xsara Picasso (01/2005) 1.6 HDIF, 110 PK

Profiel  
 
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 15 januari 2010 09:54 PM
  [ # 7 ]

Wat het zicht naar links betreft heb je gelijk, dat is echt een minpunt. Ik zeg altijd, een Franse auto heeft geen minpunten, dat is karakter. Maar die A-stijl linksvoor, dat heeft niets met karakter te maken. Ik heb een keer bijna een bromfietser geschept bij een rotonde door deze stijl.
Voor de rest een fijne auto, die Picasso. Ikzelf heb er een uit 2000, een 2.0 HDi met nu ruim 214.000km op de teller. De gehele onderhoudshistorie is bekend, en volgens de lijst, en mijn eigen lijst, alleen maar slijtage onderdelen vervangen! Dus dat komt wel goed met jouw Picasso! In mijn ogen, voor die tijd, weer eens een aparte Citroën. De late XM modellen niet meegerekend, want die mogen er natuurlijk ook zijn!

Veel plezier, en vooral veilige kilometers met je Picasso! Het is een echte people mover, mijn gezin (vrouw en drie dochters!) passen perfect in de Picasso, voldoende bagageruimte en dan ook nog eens een caravan aan de haak, en dan vrolijk met ruim 100 km/u over de snelweg! Kan harder, maar dat mag niet Wink

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook