




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Jaloers op het resultaat…





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Héhé vlietmansje, ik heb nog niet kunnen testen of het zooitje ook perfect werkt he! Eerst moet de gereviseerde startmotor en het startrelais er nog in. Dus houd je jaloezie nog ff vast je weet het nooit met onze dames.
Bovendien gaan we jouw Breekie ook weer perfekt in orde krijgen. Ff wat zachter weer afwachten en jij bent ook weer in business!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Nou, gisteren was het lekker zacht weer hier (7 graden) en windvrij dus eindelijk weer mogelijk om wat te sleutelen.
Ik heb de startmotor weer eruit gehaald en de gereviseerde startmotor erin gezet.
Ook dit staat er weer in 1 klein zinnetje, maar heeft me natuurlijk wel een goed anderhalf uurtje gekost.
Wat een k**houding moet je daarvoor aannemen zeg, mijn rug doet nu nog zeer. En niet een klein beetje!
Maarja, dat moet je over hebben voor het ‘mogen’ rijden in een DS. Al heb ik er tot nu toe hooguit 10 meter in gereden
Toch weer een belangrijk stukje verder gekomen. Volgende punt: het uitlaatspruitstuk met vlampijp weer monteren. En als dat gelukt is, begint het zowaar weer op een auto te lijken. Maar eerst nog even lanngdurig op de bank liggen met veel whisky binnen handbereik! Puur om mijn rug te ontspannen, uiteraard.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Kon je niet met je buik op het voorspatbord gaan liggen?
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja dat doe ik ook altijd. Met whiskey binnen handbereik!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Het ergste was; ik LAG met m’n buik op het voorspatbord. Althans, op de wing protector maar die lag weer op het voorspatbord Ik kwam er bijna niet meer vanaf, dat was het probleem. En de volgende dag had ik óók nog flinke spierpijn in mijn bovenbenen…
*zucht* je wordt ouder, papa. Dat van die whisky binnen handbereik is trouwens een goede tip.
Vandaag alle moeren en bouten in een pot kruipolie gegooid en die op de verwarming gezet in voorbereiding op een kans om het uitlaatspruitstuk te monteren.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Citroën-das-pas-fën schreef:Volgende punt: het uitlaatspruitstuk met vlampijp weer monteren…
Kijk eerst even of de beugel om de vlampijp aan het carter te bevestigen ook daadwerkelijk aanwezig is.





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Dat had ik al nagekeken, en CHECK: die was er netjes.
Een nieuwe uitlaatklem met bevestigingspunt ligt ook al klaar, evenals een ‘gewone’ uitlaatklem voor de overgang flexpijp-middendemper.
Maar bedankt voor het meedenken! Anders ligt die nieuwe vlampijp ook weer in no-time aan barrels.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Zo! Heb ik even een héééle tijd niets van me laten horen hier. Ik kreeg zelfs al verontruste PBtjes van medeforummers of ik überhaupt nog wel de dame in kwestie bezat
Wat is er ondertussen zoal gebeurd? Nou, in maart ofzo liet ik een proef-APktje doen, en daar rolde toch nog een flink lijstje aan mankementen uit. Niet zoveel spannends eigenlijk, behalve 1 ding waar ik niet op gerekend had: roest. (Hoelang heb je nu al een DS, CDPF? Wat ben je toch eigenlijk een naïef joch… )
De keurmeester vond de naad tussen kofferbakbodem en compartimentenbodem te slecht aan de linkerkant. Na close inspection lijkt het er sterk op dat we hier te maken hebben met een typisch geval van enige-tijd-buiten-gestaan-zonder-afvoerslangetje-op-het-kofferbakdekselslot.
Inmiddels heb ik bij de club een nieuwe kofferbakbodem en compartimentenplaat gescoord, deze wil ik er binnen niet al te lange tijd onder laten lassen. Toch vond ik dit voorval vervelend genoeg om eventjes genoeg te hebben van het restauratiegebeuren.
Daarnaast had ik op dat moment een leuke XM TCT gekocht voor dagelijks vervoer, en deze wilde ik ook even flink wat aandacht geven voordat ik er flink mee ging rijden. En nog wat luxe-upgrades, want ik heb dat ding gekocht voor de schaamteloos luxe rijervaring die zo’n ding kan bieden. (let op het woordje “kan” )
Om de DS fit te houden, moest ik haar natuurlijk regelmatig starten. Dat ging echter steeds lastiger, blijkbaar was het startrelais wat ik gemonteerd had toch niet helemaal lekker.
Op CitroMobiel heb ik een nieuwe gescoord, samen met nog wat verdere onderdelen die ik nodig had.
Inmiddels is het nieuwe startrelais gemonteerd en wil ze weer feilloos starten.
Ook bleek de linker lekzak alweer te lekken tijdens de APK. Mijn commentaar was in eerste instantie: “Dat kan niet, dat ding is enkele maanden en hooguit 20 kilometers oud!”
Natuurlijk was de nuchtere repliek van de keurmeester: “Kan best zijn, maar hij lekt toch echt.”
Daar baalde ik natuurlijk ook wel van. Had ik de lekzak misschien verkeerd gemonteerd? Ik kon het me bijna niet voorstellen. Toen ik de dame boven de put had staan, bleek dan ook dat de lekzak gewoon gescheurd was waar het meestal gebeurt: in de vouw die ontstaat als de dame op haar buik ligt. Het was dus gewoon een mega-crappy kwaliteit lekzak, bah!
Vanmiddag heb ik samen met mijn zoontje fijn een nieuwe lekzak erop geprutst, zodat ze geen LHM lekspoor nalaat als ze bij de lasser staat.
Ondertussen is ook gebleken dat ze met de typische ‘Franse slag’ is overgespoten. Ze hebben destijds waarschijnlijk de laatste kleurlaag niet meer geschuurd, of niet goed ontvet. Hoe dan ook, op diverse plaatsen laat de blanke lak los van de kleurlaag. Jammer, maar ooit moest er toch al wat aan de lak gebeuren. Voorlopig ga ik eerst voor de APK, dan voor technisch zeer goed (maar met het nieuwe leren interieur erin wat ik hier nog steeds heb liggen), en daarna gaan we het plaatwerk doen.
Maar goed, da’s de lange termijn planning. Voorlopig op korte termijn: platen eronder laten lassen, kleine kruimelwerk dat verder nog op het APK-lijstje staat, afwerken en dan een APK erop.
En dan eerst eens even een paar kilometertjes rijden en genieten!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
he. he.. waar zit ie toch,
blij dat ik weer iets van je hoor/lees
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Wat bedoel je met het afvoerslangetje bij het kofferbak slot? Zit dat in dat kleine “bakje” waar het slot (en bij regen water) invalt?













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gelukkig ben je nog met de Ds bezig.
Ik heb de leuke stukjes wel gemist.
Peter.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Veel lekzakken zijn van slechte kwaliteit. Bij het clubmagazijn verkopen we alleen orginele lekzakken, wel wat duurder, maar goed.
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
MielcitrofielDS schreef:Wat bedoel je met het afvoerslangetje bij het kofferbak slot? Zit dat in dat kleine “bakje” waar het slot (en bij regen water) invalt?
Dat afvoerslangetje zit aan je slot (dat heeft een mini-slangpilaartje) en loopt vervolgens door de onderste balk van het kofferdeksel naar buiten, alwaar het eventueel lekwater netjes op je achterbumper dumpt.
Fijn om te lezen dat er ook nog mensen zijn die me gemist hebben
DrverD: volgende keer (waarschijnlijk volgend jaar dus…) komen er echt goede lekzakken op. Momenteel moet de boel ff dicht zijn en heb ik teveel dingen waarover ik m’n budget moet verdelen. En aangezien een lekzak simpel te vervangen is, vond ik dat ik hierop nog wel even kon besparen.
Onderdelen die ik via de club gekocht heb, zijn trouwens altijd van A+ kwaliteit geweest.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook als je niet veel nieuws hebt; je verhalen zijn altijd welkom!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.