storing versnellinsbak
ingrid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-01-2010

Gepost: 24 januari 2010 10:40 PM

Ik heb een C3 sensodrive van 2006. De laatste tijd geeft de display aan storing versnellingsbak (geeft ok piepjes) en de auto start dan ook niet. Wanneer ik het contact uitzet en een paar minuten wacht dan start de auto wel. Wie heeft hier meer van gehoord en belangrijker wat kan het zijn en wat kan hier aan gedaan worden. De auto startte tot nu toe wel steeds maar ben toch bang dat hij straks niet meer wil starten.

Profiel  
 
rudi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-01-2010

Gepost: 27 januari 2010 09:56 PM
  [ # 1 ]

Hoi Ingrid,

Wij hebben ook een c3 senso, en hebben vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Dat hij even niet start nadat hij de storing heeft aangegeven is normaal. Bij ons had het te maken met de automatische ontkoppeling. Een sensodrive is nl een manuele versnellingsbak die door elecromotoren automatisch schakelt. Er zitten dus 2 motors op die versnellngsbak, 1 motor die zorgt voor de ontkoppeling, en 1 die zorgt voor het schakelen. Bij ons was de motor die ontkoppelt defect. Het vervangstuk was jammer genoeg niet zo goedkoop (+/- 700 euro+ plaatsing). wat hij bij ons ook wel deed is hevig schokken bij het overschakelen van versnelling.
Onze C3 heeft dan wel ook al 190.000km op de teller staan.

groetjes,

Rudi

Profiel  
 
ingrid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-01-2010

Gepost: 27 januari 2010 11:18 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie!
Mijn C3 heeft pas 60.000 km op de teller en rijdt verder normaal. Schakelt ook goed na een update van de software van de versnellingsbak een paar maanden geleden. Het is alleen jammer dat ik soms even moet wachten met starten door die storing. Voor de rest geeft de auto geen klachten. Mijn dealer raadde mij aan als er weer zo iets gebeurd de accupolen er af te nemen en een paar minuten te wachten. Dan reset de computer zichzelf. Het is een vreemde manier van starten maar als het helpt moet je wel.
Groetjes Ingrid

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook