Ge moet ervoor zorgen dat je wagen van binnen naar buiten uit, goed geconserveerd is.
Rijden door pekel, kost u hoogstens een extra behandeling met owatrol of dergelijke na een paar jaar en een schoonmaak beurt.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
vreemd genoeg doen de dames het enorm goed op sneeuw. Vast zitten is er niet bij, en sturen en remmen is toppie. vooral vergeleken met moderne autos.
Het nadeel is airbag en kreukelzone. Verder voel ik me juist nu veiliger dan in menig modern koekblik.
.komma

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik denk dat door het relatief grote gewicht op de voorwielen, er genoeg druk en daarmee weerstand blijft om minder snel te gaan slippen/glijden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

Totaal aantal Berichten: 1425
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
De mijne staat veilig voor de pekel binnen dus ik zou het niet weten.
Toch denk ik niet dat m’n DS kan tippen aan mijn peug 406 coupe met michelin winterbanden, esp en abs.. Ik vind dit wel erg intresant want die 406 moet er wel uit binnenkort en zat er aan te denken er een DS bij te nemen, maar twijfel nogal vanwege alle veiligheids opties die ik nu wel heb met deze gladheid…
Sluit me volledig aan bij Dirkman, basic autos zoals een ds of eend bewijzen zich in periodes als de laatste weken veel prettiger als al die triptronic- en andere computergestuurde ellende.Alleen moet i.p.v. de computer de chauffeur meedenken..
Ook ik kan het niet anders dan eens zijn met Dirkman. Vooral in de week voor kerst lag er bij ons veel sneeuw. Ik heb menig modern automobiel moeite zien doen om weg te komen. De DS ging één of twee standjes hoger en reed met weinig of geen gas zo door de sneeuwranden heen.
Ook het rijden, sturen en remmen over gladde wegen lijkt de DS beter te lukken dan menig andere auto.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Voor winterse omstandigheden ken ik maar 1 auto die beter voldoet dan de DS: de GS!
Citroen!
Mooi he, dat rijden in de DS ook in deze winter. Wel allemaal succesverhalen. Ik gleed vlak voor Kerst met mijn ID van de oprit naar mijn huis. Ik woon onder aan een dijk en het pad maakt een haarspeld, in de bocht ging ik glijden en belandde onder aan de dijk. 1 meter voor de eik! stopte ik…. De auto van mijn vrouw hadden we eerder die avond al op een paal geparkeerd dus met een vervangende auto naar Disneyland. De ID heeft onder aan de dijk Kerst gevierd. Een bergingsbedrijf heeft hem er vervolgens uitgetrokken. Geen schade! en dat wegslepen wordt door de (WA!)verzekering vergoed.
Nu weer op de weg maar ik wil graag winterbanden voor de ID (en de auto van mijn vrouw). Ik lees Vredestein, heb ik nog meer gegevens nodig of weten ze bij de bandencentrale dan genoeg. Graag wil ik ze op aparte velgen laten zetten. Heeft iemand die nog liggen?
O ja, ander onderwerp weliswaar, maar echt warm krijg ik het niet. Moet de luchttunnel hou juist open of dicht met dit weer?
Gr Mario
DS!

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Vredestein SNOW+ 165 R15 86Q kan (zie autobandenmarkt.nl), maar heeft een kleinere omtrek dan de standaard 185-15. Wel voldoen smallere banden in de winter vaak beter dan bredere (hogere vlaktedruk).
Tunnel dicht is het beste voor een hogere watertemperatuur, MAAR… dit kan alleen als je een koelwatertemperatuurmeter hebt (gevaar van oververhitting motor!).
Citroen!
Met een XM ga je ook als een speer door de sneeuw hoor en dat lukt met een Saab ook prima, eigenlijk gaat dat met elke voorwielaandrijver met enig gewicht wel goed. Maar met achterwielaandrijving is het wel een stuk spannender en kun je met het gaspedaal sturen.

Totaal aantal Berichten: 10635
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voorzover ik weet moet de tunnel alleen open als de sneeuw zo hoog ligt dat die naar binnen gezogen wordt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Verwarring tussen rits en klep misschien?

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Lijkt me ook.
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
even een update over de winter 2010 en mijn steeds grotere trots, wat vinden jullie van deze plaatjes?

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
robbertkars schreef:even een update over de winter 2010 en mijn steeds grotere trots, wat vinden jullie van deze plaatjes?
Prachtige plaatjes, maar eigenlijk vind ik dat ze binnen zou moeten staan…
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé